ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αντικοινοβουλευτικές και, κυρίως, αντιπαιδαγωγικές σημαίες ευκαιρίας

Αντικοινοβουλευτικές και, κυρίως, αντιπαιδαγωγικές σημαίες ευκαιρίας



Του ΝΙΚΟΥ ΑΦΑΛΩΝΙΑΤΗ *

Τις προηγούμενες εβδομάδες το υπουργείο Παιδείας έφερε σε δυο διαφορετικά νομοσχέδια διάφορες τροπολογίες, με τις οποίες υποτίθεται ότι ρύθμιζε επείγοντα θέματα της αρμοδιότητάς του.
Σημειώνω προεξαγγελτικά ότι η Υπουργός έχει επιδείξει μια πρωτοφανή περιφρόνηση του Κοινοβουλίου, δεδομένου ότι για τις διατάξεις αυτές δεν εμφανίστηκε στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων του Κοινοβουλίου, παραβιάζοντας κάθε έννοια καλής νομοθέτησης και σεβασμού της κοινοβουλευτικής τάξης και του μέχρι σήμερα κοινοβουλευτικού έθους.
Η δικαιολογία δε που χρησιμοποιήθηκε από τον Αντιπρόεδρο της Επιτροπής, ότι η περιφρόνηση αυτή απέναντι στην Επιτροπή οφείλεται σε «φόρτο εργασίας», είναι τουλάχιστον αστεία, αν σκεφτεί κανείς ότι όλο αυτό το διάστημα είδαμε την Υπουργό να έχει χρόνο για να επιδείξει το -σύμφωνα με τα ΜΜΕ- ταλέντο της στην επιτραπέζια αντισφαίριση και να συναντήσει τον -σύμφωνα με τα ίδια ΜΜΕ- μεγαλύτερο εν ζωή Έλληνα φιλόσοφο.
Μια από τις πολλές ρυθμίσεις που πρότεινε η Υπουργός, και ψηφίστηκαν από την κοινοβουλευτική πλειοψηφία, είναι και η κατάργηση της επιλογής με κλήρωση των Σημαιοφόρων, Παραστατών και των μαθητών στους οποίους ανατίθεται η κατάθεση στεφάνου και η επαναφορά του συστήματος της επιλογής αυτών με βάση τις επιδόσεις τους.
Τόσο η προηγούμενη ρύθμιση (πιλογή με κλήρωση) όσο και η νέα (επιλογή με κριτήριο τις μαθησιακές επιδόσεις), αφορούν μαθητές του Δημοτικού Σχολείου και δη μαθητές της Ε' και Στ΄ τάξεων των Δημοτικών Σχολείων της χώρας, δηλαδή αφορούν παιδάκια ηλικίας 10 και 11 ετών.
Με το ζήτημα αυτό, δηλαδή με τον τρόπο επιλογής των Σημαιοφόρων, ασχολήθηκε πολύ πρόσφατα το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο με την με αριθμό 2374/2018 απόφασή του έκρινε ότι η δυνατότητα των μαθητών να φέρουν την ελληνική σημαία στις παρελάσεις είναι πλέον αποσυνδεδεμένη από κριτήρια συναπτόμενα προς την καταγωγή, την υπηκοότητα ή την καλή φυσική τους κατάσταση και επικεντρώνεται σε αυτή καθαυτή την ιδιότητα του μαθητή ως μέλους της μαθητικής κοινότητας και ότι η αξιολόγηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν ενισχύει τον ανταγωνισμό και δεν συνδέεται μόνο με την επίδοση στα μαθήματα, αλλά αποβλέπει προεχόντως στην ενθάρρυνση της προσπάθειας που καταβάλλει ο μαθητής, της δημιουργικότητας και των πρωτοβουλιών του, όπως και του πνεύματος συνεργασίας στο σχολείο.
Σύμφωνα με το ΣτΕ, λοιπόν, κρίθηκε συνταγματική η προηγούμενη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, με την οποία ο ενδεικνυόμενος τρόπος επιλογής Σημαιοφόρων για τους δεκάχρονους και εντεκάχρονους μαθητές των Δημοτικών σχολείων της χώρας είναι η κληρωτίδα, με τις εξής σκέψεις:
[α] η επίδοση στα μαθήματα δεν είναι αποφασιστικής σημασίας κριτήριο για την επιλογή του σημαιοφόρου στα πλαίσια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
[β] η ενεργός σχέση των μαθητών του δημοτικού σχολείου με τα εθνικά σύμβολα δεν συνάπτεται προς τους βαθμούς τους.
[γ] η συμμετοχή στις παρελάσεις και η παράσταση στη σημαία συνδέονται πρωτίστως με την ιδιότητα του μαθητή ως μέλους της σχολικής κοινότητας της τάξης του.
[δ] η ιδιότητα αυτή ενισχύεται μέσω της συμμετοχής στις παρελάσεις και την παράσταση στη σημαία.
[ε] η ίδια ιδιότητα ενισχύεται και από τα καθήκοντα που απορρέουν από αυτήν, λαμβανομένων υπόψη και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της εν λόγω εκπαιδευτικής βαθμίδας (νεαρή ηλικία των μαθητών, επιδίωξη εξάλειψης ανταγωνισμού, και βαθμοθηρίας).
[στ] απόκειται, κατά τα λοιπά, στο νομοθέτη να διαμορφώσει τα κριτήρια και τα μέσα επιβράβευσης των επιδόσεων των μαθητών.
Η υπουργός Παιδείας όμως, ως γνήσια φορέας της διαστρεβλωμένης από το Κόμμα της θεωρίας της αριστείας, αποφάσισε να επαναφέρει τη ρύθμιση για την επιλογή αυτών με βάση τις επιδόσεις, αγνοώντας το ΣτΕ.
Κοντολογίς, η Υπουργός Παιδείας, Αριστείας και Κανονικότητας ενήργησε και ενεργεί με προκλητικά αντικοινοβουλευτικές μεθόδους και πρακτικές, προτείνει διατάξεις που έρχονται σε αντίθεση με αποφάσεις του ΣτΕ και, κυρίως, εφαρμόζει την παραταξιακή της ιδεοληψία περί αριστείας, νομοθετώντας ρυθμίσεις με προφανές αντιπαιδαγωγικό περιεχόμενο, επανεισάγοντας, ως μη όφειλε, τον ανταγωνισμό στα Δημοτικά σχολεία, ο οποίος εκτός του ότι δυνητικά διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων της πολύπαθης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τείνει στην απομόνωση, αποξένωση και περιθωριοποίηση του μισού τουλάχιστον αριθμού των μαθητών μιας τάξης.

* Ο Νίκος Αφαλωνιάτης είναι δικηγόρος.










Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[11:00]  H «αναγκαστικότητα» του Συντάγματος
[10:17]  Ολοι για την Πάτρα μας!  
[09:00]  Μητρότητα ή καριέρα;
[χθες 13:50]  Οι αγώνες του Πολυτεχνείου...
[χθες 12:00]  Όλοι για την Πάτρα μας!
[χθες 14:35]  Οπου υπάρχει τάφος, υπήρξε και ζωή
[χθες 13:50]  «Ησυχία, Τάξις και Ασφάλεια»
[χθες 12:13]  Η χώρα δεν χρειάζεται ήρωες,...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [19:27:34]