ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Γάτες, αστυνομικές ιστορίες και φυσική από το Καρναβαλικό Κομιτάτο

Πάτρα: Γάτες, αστυνομικές ιστορίες και φυσική από το Καρναβαλικό Κομιτάτο



Μπορεί στις σκοτεινές αίθουσες να βγαίνει το «Cats», η κινηματογραφική μεταφορά του πολυβραβευμένου μιούζικαλ του Αντριου Λόιντ Γουέμπερ, αλλά η Πάτρα ετοιμάζεται για τις δικές της γάτες που θα παρουσιάσει το Καρναβαλικό Κομιτάτο. Ο λόγος για τη νέα παραγωγή του με τίτλο «Η γάτα του Λάγκερφελντ» που θα ανέβει από τις 4 έως τις 10 Φεβρουαρίου στο Επίκεντρο+.
Πρόκειται για ένα έργο πρωτότυπο, αλληγορικό με εξωφρενικά στοιχεία στα οποία άλλωστε μας συνηθίζει το Καρναβαλικό Κομιτάτο. Ομως, αυτή τη φορά δεν υπάρχουν πολλές αναφορές στην τοπική πραγματικότητα καθώς δεν υπήρχαν και εκλογές. Αλλωστε, στόχος ήταν η δημιουργία μιας διατοπικής ιστορίας, χωρίς συσχετίσεις με την πόλη. Η παράσταση έχει διασκεδαστικές προδιαγραφές και στοιχεία καρτούν, καθώς οι πρωταγωνιστές είναι ως επί το πλείστον γάτοι με διάφορους ρόλους, οι μισοί εκ των οποίων εξανθρωπισμένοι και οι άλλοι του πεζοδρομίου.
Οι γάτες άλλωστε γενικά σαν ζώο εξιτάρουν τους δημιουργούς καθώς πρόκειται για ένα ζώο με πολλά στοιχεία που σε κάποιες περιπτώσεις δείχνουν έως και τρομακτικά, καθώς η γάτα έχει δυνάμεις σχεδόν απόκοσμες. Ως ζώο η γάτα έχει μια υπεροχή κάτι που φαίνεται στην παράσταση μέσα από την τραγική ανημποριά του σκύλου να υπάρξει σε αυτό το περιβάλλον.
Το Κομιτάτο χρησιμοποίησε τη χαριτωμένη όψη της γάτας κάνοντας τον παραλληλισμό της με τη φύση του ανθρώπου. «Δεν είμαστε φυσικά οι πρώτοι που το κάναμε αυτό, γιατί τα καρτούν και τα κόμικ που μετέφεραν τη γάτα στο σινεμά, στο χαρτί ή στο σανίδι έκαναν το ίδιο. Δεν κάναμε κάποια καινοτομία. Η καινοτομία είναι τα δικά μας αστεία» λέει χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Μάγνης που υπογράφει το κείμενο και τους στίχους της παράστασης.
Γιατί όμως «Η γάτα του Λάγκερφελντ», μία τετράποδη κληρονόμος ενός εκκεντρικού μόδιστρου; Αυτό ακριβώς το γεγονός, το εξωφρενικό του πράγματος, ιντρίγκαρε το Καρναβαλικό Κομιτάτο. «Σκεφτήκαμε ότι όπως συμβαίνει στο Καρναβάλι ας υποθέσουμε ότι το ψευδές είναι αληθές» λέει ο Κωνσταντίνος Μάγνης και συνεχίζει: «Πάνω σε αυτή τη παραδοχή κτίσαμε μία αστυνομική -τάχα μου- ιστορία με πλοκή που προς το παρόν δεν αποκαλύπτουμε ώστε να υπάρχει το στοιχείο της ίντριγκας για να μην πω της έκπληξης».
Επί σκηνής γίνεται ένα παιχνίδι, μια παρωδία στη φύση του ανθρώπου, χωρίς να υπάρχουν καλοί και κακοί, αλλά μόνο Εμείς. Και αυτό το Εμείς εμπεριέχει τους πάντες, όπως και το Καρναβάλι, που αποδέχεται τον κόσμο όπως είναι. Αλλωστε, αυτό είναι και το σημείο στο οποίο καταλήγει η παράσταση. Και για να μην «σοκαριστείτε» βλέποντας την παράσταση, σας λέμε πως το Καρναβαλικό Κομιτάτο έχει δανειστεί μια ιστορία προχωρημένης φυσικής που και αυτή σχετίζεται με τη γάτα, ένα παιχνίδι ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο, με την κατάληξη ότι όλα τα θέματα είναι ζητήματα οπτικής γωνίας.
Αλλωστε στην παράσταση δεν υπάρχουν καλοί και κακοί, όπως ισχύει και στη ζωή, με τις αποχρώσεις του γκρι να κυριαρχούν του απόλυτου άσπρου και μαύρου. Υπάρχουν καλές και κακές πτυχές, καλές και κακές δυνατότητες, καλοί και κακοί πειρασμοί αλλά και το ποσοστό της μικρότητας που θα δεχθεί ο καθένας να εκδηλώσει ο εαυτός του. Αυτό αποτελεί και μια διαρκή μάχη στην οποία δεν υπάρχει νικητής και αυτό ως έναν βαθμό ξορκίζεται επί σκηνής.
ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ ΚΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
Μπορεί το Καρναβάλι να αποδέχεται τους πάντες, όμως ισχύει και το αντίστροφο; «Το Καρναβαλικό Κομιτάτο σίγουρα αποδέχεται το Καρναβάλι πλήρως» απαντά ο Κωνσταντίνος Μάγνης και συνεχίζει: «Το Καρναβάλι έχει απαιτήσεις. Ακόμα και όσοι κάνουν Καρναβάλι δεν το κάνουν σωστά απαραιτήτως. Πρέπει να έχεις μια διάθεση υπέρβασης, συμβιβασμού με τον εαυτό σου, αποδοχής του άλλου, να συμβιβαστείς με τις μελαγχολίες σου, με τις ατέλειές σου και να αυτοπαρωδηθείς πραγματικά». Βέβαια αυτό δεν υπάρχει στη διάθεση όλων των ανθρώπων, καθώς απαιτεί μια ειδική κουλτούρα που υπάρχει κυρίως στην Πάτρα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι χαρακτηρίζει όλη την πόλη. «Υπάρχουν διάφοροι μύθοι ως προς αυτό. Πάντα ο καρναβαλικός πυρήνας στην πόλη ήταν μια μειοψηφία που παράσερνε τους άλλους» σημειώνει χαρακτηριστικά.
Αραγε είναι το Καρναβάλι μια διαδικασία συνειδητοποίησης; Η απάντηση του Κωνσταντίνου Μάγνη είναι «ναι» καθώς όπως μας λέει «Στην παρωδία των άλλων σε εσένα καταλαβαίνεις ποιος είσαι. Και είναι ένα πολύ ωραίο στοίχημα να γίνεις φίλος με τον εαυτό σου με τρόπο ουσιαστικό. Αν αυτό συμβεί, απελευθερώνεσαι και αυτή η απελευθέρωση την επομένη, την Καθαρά Δευτέρα, σε κάνει πιο δημιουργικό και πιο ανθρώπινο».
Και όταν τον ρωτήσαμε αν θα υπάρχει στη φετινή παράσταση κάποια αναφορά στην Λουκία Σιμονοβίκη που έφυγε πρόσφατα από κοντά μας, η απάντηση ήταν η εξής: «Ολοι όσοι έχουν φύγει είναι μέσα μας και είναι παντού».
Info
Συντελεστές: Κείμενο - στίχος: Κωνσταντίνος Μάγνης, σκηνοθεσία: Νεφεντίνα Μοσχόβου, σκηνικά - κοστούμια: Ολγα Μοσχόβου, σύνθεση - ενορχήστρωση: Τζώνυ Ανδριόπουλος, χορογραφίες - κίνηση: Κατερίνα Αναλυτή, παραγωγή: Ριάννα Παπαχρηστοπούλου.
Παίζουν: Γιάννης Γιαννακόπουλος, Δημοσθένης Καραμπέτσος, Γεωργία Τσούλου, Λυκούργος Σταυρουλόπουλος, Αγγελική Βρη, Βίκυ Πολυμεροπούλου, Κωνσταντίνος Μάγνης, Ριάννα Παπαχρηστοπούλου, Αναστασία Γεωργαντοπούλου, Ολγα Σταυρουλοπούλου, Νίκος Αποστολόπουλος, Τάκης Κωνσταντινόπουλος, Θανάσης Βλάχος, Ντάνα Πολυμεροπούλου, Αλεξία Μάγνη, Χάρης Πανούτσος, Μαρία Αγουρίδη, Γιάννης Λιλής.

Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
panagopoulou@pelop.gr



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[15:35]  Πάτρα: Καρναβαλική βραδιά με τα θέατρα...
[13:39]  «Εκλεισαν» τα σχολεία για τα «Κύματα...
[11:44]  Σήμερα το το 80’s back 2 carnival στο...
[10:45]  Πάτρα: 15 χρόνια Bathroom Party!
[09:28]  Με τις εκρηκτικές Rising Flames
[χθες 18:55]  Εργαστήρι επικοινωνίας και...
[χθες 14:20]  Πάτρα: Η αλήθεια για τη Γιαννούλα...
[χθες 13:55]  Παραστάσεις της Θεατρικής Ομάδας...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [18:22:36]