ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και «Αποτυχημένοι»: Δεν είναι το τελευταίο, ούτε το μοναδικό βήμα

Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και «Αποτυχημένοι»: Δεν είναι το τελευταίο, ούτε το μοναδικό βήμα




ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΗ *


Ο θεσμός των πανελλήνιων εξετάσεων εφαρμόζεται στη χώρα μας εδώ και πολλές δεκαετίες, ως μέσο διεκδίκησης της εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως όλα δείχνουν έχει κερδίσει την αποδοχή της ελληνικής κοινωνίας, η οποία στηρίζει το θεσμό αυτόν και τον έχει ανάγει σε κυρίαρχο μέλημα της ελληνικής οικογένειας. Από την άλλη το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων είναι αυτό που για πρώτη φορά εισάγει τους νέους στον κόσμο των ενηλίκων φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με την παρεξηγημένη πλην σκληρή έννοια της αποτυχίας.
Στο σημείο αυτό είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι η αποτυχία και η επιτυχία αποτελούν εκφάνσεις της ζωής μας, οι οποίες πρέπει να αντιμετωπίζονται ενιαία και να αποτιμώνται συνολικά. Οι πανελλήνιες εξετάσεις αποτελούν για τον υποψήφιο ένα μακρύ ταξίδι. Μέσα από τη μεθοδική μελέτη μαθαίνει να καλλιεργεί αρετές, όπως η υπομονή, η επιμονή, η πειθαρχία. Μαθαίνει να διαχειρίζεται σωστά το χρόνο του, να βάζει στόχους να κάνει όνειρα και να αντιμετωπίζει το άγχος που όλη η διαδικασία αναμφισβήτητα γεννάει. Όλα αυτά τα εφόδια σφυρηλατούν το χαρακτήρα του, προσδίδουν αυτοπεποίθηση για τη μετέπειτα ζωή του και σε κάθε περίπτωση περιλαμβάνουν την έννοια της επιτυχίας
Η επιτυχία ή η αποτυχία στο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων, όπως και σε όλα τα συστήματα αξιολόγησης, δεν εξαρτάται μόνο από την ικανότητα, το πολύ διάβασμα και τη σκληρή δουλειά. Παρεμβαίνουν πολλοί παράγοντες, όπως είναι οι επιδόσεις των άλλων, οι ιδιόρρυθμες απαιτήσεις των εξετάσεων, η τύχη ή η ατυχία στα εξεταζόμενα θέματα. Για αυτό και σε καμία περίπτωση μια προσπάθεια τριών ωρών δεν μπορεί να χαρακτηρίσει το όλο εγχείρημα ως αποτυχία.
Κατά τη γνώμη μου η «επιτυχία ή αποτυχία» της όλης προσπάθειας αντικατοπτρίζεται καταρχήν στη ρεαλιστική συνειδητοποίηση της κατάστασης και κατά δεύτερον στην αντιμετώπιση της. Το δεκαοχτάχρονο παιδί πρέπει με τη βοήθεια της οικογένειας και του σχολείου να καταλάβει ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις αποτελούν ένα πρώτο βήμα για να έρθει πιο κοντά στην απόκτηση της γνώσης, που παρέχει η πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Αυτό το βήμα δεν είναι ούτε το τελευταίο, ούτε το μοναδικό, και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί εγγύηση για μια επιτυχημένη ή αποτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία και κατ' επέκταση ζωή.
Τα παιδιά μας πρέπει να δουν τις πανελλήνιες εξετάσεις σαν μια πρόκληση. Είναι για εκείνα η στιγμή που πρέπει να παλέψουν και, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, να μην χάσουν το θάρρος τους και την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους. Το τέλος των εξετάσεων είναι μια καλή ευκαιρία να κάνουν την προσωπική τους κριτική, να ζυγίσουν τις επιλογές τους και να ξεπεράσουν τους εαυτούς τους κάνοντας μια καινούρια προσπάθεια.
Συνοψίζω με αυτό που είχε πει ο Steve Jobs σε αποφοίτους: «Δεν υπάρχει αυτό που αποκαλούμε αποτυχία- αποτυχία, είναι απλά η ζωή που προσπαθεί να μας αλλάξει κατεύθυνση...».


* Ο Κωνσταντίνος Καραμάνης είναι Αντιπρόεδρος Έρευνας και Δια βίου Εκπαίδευσης στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και Αναπληρωτής Καθηγητής Οικονομικής των Επιχειρήσεων και των Εργασιακών Σχέσεων στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 17:15]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 14:14]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 14:12]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 14:10]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 14:08]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 14:02]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 13:59]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 13:56]  Πανελλήνιες: Υπάρχουν κερδισμένοι...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [05:31:07]