Πάτρα- ΑΔΜΗΕ: Φεύγουν οι πυλώνες από τη Μεσσάτιδα – Είχαν αντιδράσει οι κάτοικοι το 1997!
Ο ΑΔΜΗΕ έβγαλε σε δημοπράτηση το έργο προμήθειας και υπογειοποίησης των καλωδίων υψηλής τάσης στα τμήματα: Υπογειοποίηση των γραμμών Λάδων-Πάτρα και Πάτρα – Πύργος.
Η ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης του δικτύου ηλεκτρισμού στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή είχε καθυστερήσει, σε ορισμένες περιπτώσεις, έως και μια εικοσαετία, λόγω σφοδρών αντιδράσεων των τοπικών κοινωνιών. Πλέον, το μεγάλο έργο εξηλεκτρισμού έχει ξεκολλήσει και η αναβάθμιση του συστήματος μεταφοράς ρεύματος στη Βόρεια Πελοπόννησο, εξελίσσεται κανονικά.
ΑΔΜΗΕ
Στο πλαίσιο αυτό, προχωρά σε οριστική διευθέτηση και το θέμα της υπογειοποίησης των γραμμών μεταφοράς ρεύματος υψηλής τάσης στην περιοχή της Μεσσάτιδας. Ο ΑΔΜΗΕ έβγαλε πριν από μερικές ημέρες σε δημοπράτηση το έργο προμήθειας και υπογειοποίησης των καλωδίων υψηλής τάσης σε δύο τμήματα: Το πρώτο είναι υπογειοποίηση των γραμμών Λάδων-Πάτρα και Πάτρα-Πύργος στην περιοχή της Μεσσάτιδας.
ΚΟΣΤΟΣ
Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε σε 14,9 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί στις 8 Νοεμβρίου, ενώ την ίδια ημέρα θα διεξαχθεί και η αποσφράγιση των προσφορών για την ανάδειξη του μειοδότη.
Η διάρκεια των έργων του πρώτου τμήματος εκτιμήθηκε σε 16 μήνες και η διάρκεια του δεύτερου τμήματος σε 12 μήνες, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
ΕΡΓΟ
Ο διαγωνισμός αφορά στο πλήρες έργο της μελέτης, προμήθειας και εγκατάστασης ενός ολοκληρωμένου καλωδιακού συστήματος δύο διπλών κυκλωμάτων 150kV στην περιοχή Μεσσάτιδας Πατρών, στο πλαίσιο του προγράμματος αναδιατάξεων, υπογειοποιήσεων, αποξηλώσεων γραμμών μεταφοράς στις περιοχές Πάτρας, Ρίου, Μεσσάτιδας.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Σκοπός είναι η ελαχιστοποίηση της περιβαλλοντικής όχλησης από τα έργα ενίσχυσης του Συστήματος που γίνονται στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας για την ασφαλή και αξιόπιστη τροφοδότηση των υψηλών φορτίων της και την αύξηση της ευστάθειας τάσεως του Συστήματος της Βορειοδυτικής Πελοποννήσου. Αναφορικά με το κόστος του κάθε τμήματος, η υπογειοποίηση των γραμμών στην περιοχή της Μεσσάτιδας Λάδων-Πάτρα είναι 7 εκατ. ευρώ και του Πάτρα-Πύργος 5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Να σημειωθεί πως η κατασκευή της γραμμής έχει αρχίσει από το 1997, αλλά απομένει η υλοποίηση τμήματός της που διέρχεται από την περιοχή του πρώην δήμου Μεσσάτιδας, λόγω προσφυγής που είχε γίνει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η υλοποίηση του παραπάνω έργου είναι απολύτως αναγκαία για την ενίσχυση του συστήματος 150 kV στην περιοχή και αποτελεί έργο προτεραιότητας για την ασφαλή τροφοδότηση της Πάτρας.
Η οικιστική όχληση από την εν λόγω διπλή εναέρια γραμμή ήταν για χρόνια πολύ μεγάλη, δεδομένου ότι διέρχεται μέσα από πλήρως αναπτυγμένο αστικό ιστό του Δήμου Πατρέων. Πριν από χρόνια, είχε αποτελέσει αφορμή και για κινητοποιήσεις των κατοίκων της Μεσσάτιδας, που είχαν εκφράσει και ανησυχίες για ακτινοβολία από τους πυλώνες μεταφοράς ρεύματος υψηλής τάσης.
Το ΚΥΤ Πάτρας και το μετά
Ο σχεδιασμός της ΑΔΜΗΕ για την ανάπτυξη του συστήματος μετά το τέλος του 2021 περιλαμβάνει ακόμα το νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης της Πάτρας, το οποίο έχει σχεδιασθεί να κατασκευαστεί με τεχνολογία κλειστού τύπου για περιορισμό της αισθητικής όχλησης. Το ΚΥΤ Πάτρας θα συνδεθεί με το σύστημα 400kV μέσω δύο διπλών καλωδιακών γραμμών 400 kV, οι οποίες θα εκτρέψουν τα δύο κυκλώματα της σύνδεσης 400 kV Μεγαλόπολη – Σύστημα (Γ.Μ. 400kV ΚΥΤ Αχελώου – ΚΥΤ Διστόμου) προς το ΚΥΤ Πάτρας. Μετά από αυτό το έργο, θα απομένει η ολοκλήρωση της αναβάθμισης της υφιστάμενης γραμμής μεταφοράς Κόρινθος – Πάτρα Ι. Μέχρι σήμερα έχει ηλεκτρισθεί το τμήμα Κόρινθος – Αίγιο.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News