Squid Game: Τρόμος από τη σειρά του Netflix – Μαθητές φθάνουν σε ακραίες καταστάσεις

Το φαινόμενο «Squid Game» έχει προκαλέσει παγκόσμια τρέλα και ιδιαίτερα στη Γαλλία έχουν αρχίσει να φοβούνται.

Squid

Το «Squid Game» είναι το φαινόμενο του Netflix της μετα-covidεποχής. Αποκαλύπτοντας τις παθογένειες μιας κοινωνίας που διψάει για εύπεπτο θέαμα, θεωρίες συνωμοσίες και αλόγιστη κοινωνική κριτική, έχει αρχίσει να τρομάζει με την επιδραστικότητά του.

Στη Γαλλία τρέμουν και ήδη η εκπαιδευτική κοινότητα έχει κινητοποιήθεί.

Από την έναρξή της, στις 17 Σεπτεμβρίου, το νοτιοκορεάτικο «Squid Game» βρίσκεται στην πορεία για να γίνει η σειρά με την μεγαλύτερη θεαματικότητα στην ιστορία του Netflix! Από τότε όλοι μιλούν γι’ αυτό και κάποιοι το μιμούνται!

Το σενάριο είναι γνωστό πλέον, αλλά ας το υπενθυμίσουμε: Σε 7 ωριαία και δυο 30λεπτα επεισόδια, 456 παίκτες – χρεοκοπημένοι της ζωής και στα όρια της αυτοκτονίας,  ανταγωνίζονται μεταξύ τους σε παιδικά παιχνίδια, διεκδικώντας χρηματικό έπαθλο  30 εκατ. ευρώ. Όσοι αποτυγχάνουν εξοντώνεται κυριολεκτικά. Αίμα, βία κι αγωνία, τα στοιχεία που κάνουν την σειρά ακαταμάχητη!

Τώρα, όπως κάθε δημοφιλής σειρά έχει αντίκτυπο στην κοινωνία και ιδιαίτερα στη νεολαία. Αν και η προβολή της «απαγορεύεται» σε άτομα κάτω των 16 ετών φαίνεται να την έχουν δει ακόμα και τα νήπια… Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι στο Παρίσι διαμαρτύρονται οι μητέρες βλέποντας παιδιά προεφηβικής ηλικίας να παίζουν «Squid Game» σε παιδικές χαρές!

Την χτύπησαν μιμούμενοι το παιχνίδι

Σε βελγικό σχολείο, αναπαριστάνοντας μαθητές το πρώτο παιχνίδι της σειράς, το δικό μας «Στρατιωτάκια αμίλητα, ακούνητα, αγέλαστα», ένα 11χρονο κορίτσι χτυπήθηκε άσχημα από τους συμμαθητές της! Το γαλλικό υπουργείο Εθνικής Παιδείας έχει συστήσει στους εκπαιδευτικούς να «πάρουν την κατάσταση πολύ σοβαρά»!

Εστάλη δε προειδοποιητικό μήνυμα στους διευθυντές των σχολείων όλης της χώρας από το υπουργείο στο τέλος της περασμένης εβδομάδας. Πιθανές περιπτώσεις επικίνδυνων παιχνιδιών στα γαλλικά σχολεία απασχολούν τους κρατικούς φορείς, αλλά και τους εκπαιδευτικούς.

Οι συνδικαλιστικές των εκπαιδευτικών ενώσεων, για την ώρα, δεν παρατηρούν κάποιο ανησυχητικό  «φαινόμενο» που έχει να κάνει με το «Παιχνίδι του Καλαμαριού» στους χώρους των παιδιών. Κάποιοι δάσκαλοι πάντως έχουν εντοπίσει μαθητές να συζητούν έντονα για τη σειρά, αλλά τίποτα περισσότερο.

Οι γονείς, πάντως, ανησυχούν νοιώθοντας ότι  έχουν απώλεια ελέγχου στο τι παρακολουθούν τα παιδιά τους. Λίγοι είναι οι μαθητές που δεν έχουν δει και τα εννέα επεισόδια. «Όλοι μιλούν για αυτό», λέει ο 13χρονος Σαντέ, που είναι μαθητής στο κολέγιο André-Citroën. Του άρεσε η σειρά, παρόλο που παραδέχεται ότι εντυπωσιάστηκε από την υπερβολική βία.

Ό,τι είναι βίαιο και απαγορεύεται ελκύει και γοητεύει

Τις τελευταίες εβδομάδες, αναφορές για το «Squid Game» εισέβαλαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συνεχώς πολλαπλασιάζονται. Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου φτάνουν στο σημείο να αναπαράγουν σκηνές από τη σειρά ή να φτιάχνουν το dalgona, το κορεατικό μπισκότο που εμφανίζεται στο τρίτο επεισόδιο.

Για τη Μαρί Ντανέτ, κλινική ψυχολόγο που ειδικεύεται στην επίδραση της τηλεόρασης στην οικογένεια, υποστηρίζει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν σημαντικό ρόλο στη δημοτικότητα της σειράς μεταξύ των νέων. «Ακόμη και χωρίς να έχουν δει τη σειρά, τα παιδιά έχουν πρόσβαση στο κυβερνοχώρο που τους παρέχει κάθε πληροφορία», εξηγεί. Ό,τι είναι βίαιο και απαγορεύεται σε άτομα κάτω των 16 ετών ελκύει και γοητεύει».

Σε Λύκειο της Γαλλίας ένα αυτοσχέδιο κυνήγι θησαυρού που διοργανώθηκε από μία τριάδα μαθητών, προσέλκυσε 138 άτομα, που μιμήθηκαν ένα παιχνίδι από τη σειρά. Το «Squid Game» επίσης έχει ξαναφέρει στη μόδα, στη Σεούλ, τα μικρά μπισκότα dalgona, που μέχρι πριν από λίγο καιρό ήταν ξεχασμένα.

Αρχίζει με ένα παιχνίδι και γίνεται τρόπος σκέψης

«Τα παιδιά αρέσκονται στο να μιμηθούν αυτό που βλέπουν και τους γοητεύει για να αποκτήσουν κυριότητα σε κοινωνικούς ρόλους, είτε παίζοντας τον έμπορο είτε τον δολοφόνο· είχαν μιμηθεί ακόμα και τα Κίτρινα Γιλέκα», λέει η Νάρα Κλαντέρα, δασκάλα στο Haute -Garonne.

Η Αγκνές Φλορίν, ομότιμη καθηγήτρια παιδικής ψυχολογίας και εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο της Νάντ, τονίζει: «Αυτό που δημιουργεί πρόβλημα είναι η εξόντωση των ασθενέστερων με τρόπο βίαιο. Αρχίζει με ένα παιχνίδι και γίνεται τρόπος σκέψης και τελικά επεκτείνεται στη ζωή. Τέτοια παιχνίδια θα μπορούσαν να ενισχύσουν το bullying», προειδοποιεί.

Τρομάζοντας από τις καταστροφικές συνέπειες επικίνδυνων παιχνιδιών εμπνευσμένων από το «Squid Game» στα σχολεία, τα σωματεία των εκπαιδευτικών υπόσχονται να είναι όσο το δυνατόν πιο προσεκτικοί. «Η ευθύνη όμως ανήκει και στους γονείς. Είναι πολύ σοβαρό να γνωρίζουμε τι παρακολουθούν τα παιδιά, και να συζητούμε τις απορίες τους», επισημαίνουν οι ειδικοί.