Πάτρα: Πρωινός εφιάλτης το Αστικό λεωφορείο – Έργα, κυκλοφοριακό και τζαμπατζήδες

Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας Γιάννης Ρήγας μιλάει στην «Πελοπόννησο» για το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και εκδηλώνει ανοικτά την αγανάκτησή του, για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί των λεωφορείων.

λεωφορείο

«Μεταφέρουμε κάθε πρωί 5.000 φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Πατρών και κοντεύουμε να διαλύσουμε τα αυτοκίνητα».

Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας Γιάννης Ρήγας μιλάει στην «Πελοπόννησο» για το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και εκδηλώνει ανοικτά την αγανάκτησή του, για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί των λεωφορείων.

Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος, αν και είναι ένα απαραίτητο έργο αστικής ανάπλασης που αναβαθμίζει την Πάτρα, αφαίρεσε έναν κεντρικό οδικό άξονα από τον κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης. Σε συνδυασμό με το «πάγωμα» των συμπληρωματικών αντιδρομήσεων, έχει «πυροδοτήσει» έναν κυκλοφοριακό εφιάλτη για τις αστικές συγκοινωνίες της Πάτρας.

Τον κυκλοφοριακό φόρτο σήκωσαν κυρίως η Οθωνος-Αμαλίας, αλλά και η Κανακάρη σε ό,τι αφορά τις εισόδους προς το κέντρο της Πάτρας. Στην Οθωνος-Αμαλίας το μποτιλιάρισμα ήταν μεγάλο, αφού εκτός των ΙΧ τον δρόμο αυτόν αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν και αρκετά δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ.

Ο κ. Ρήγας περιγράφει την κατάσταση με γλαφυρό τρόπο: «Δεν έχει σχέδιο ο Δήμος. Στην Πανεπιστημίου περιμένουν τα λεωφορεία στην ουρά μαζί με όλα τα ΙΧ αυτοκίνητα. Παραπονιούνται μετά οι φοιτητές γιατί αργούν να πάνε στο Πανεπιστήμιο. Στον κόμβο Κουρτέση έφτιαξαν μια κατασκευή που δυσκολεύει αντί να διευκολύνει την κίνηση των λεωφορείων από την Κορίνθου προς την Αγίας Σοφίας. Και αν ένα λεωφορείο μπει στη Ρήγα Φεραίου, το φρακάρισμα αρχίζει από το ύψος της 28ης Οκτωβρίου (πρώην Καρόλου). Στο κέντρο είναι όλοι παρκαρισμένοι σε διπλή σειρά και η Αστυνομία είναι εξαφανισμένη. Τι περιμένετε να γίνει με τις αστικές συγκοινωνίες;» διερωτάται ο κ. Ρήγας, ο οποίος αποκαλύπτει στην «Πελοπόννησο» ότι το Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας είχε ζητήσει από τον Δήμο Πατρέων να χαράξει λεωφορειολωρίδα στο κέντρο της Πάτρας. «Αντ΄αυτού, έφτιαξαν τον ποδηλατόδρομο που στένεψε περισσότερο τον πιο κεντρικό δρόμο εισόδου της κίνησης στην πόλη» τόνισε ο κ. Ρήγας.

Εισιτηριοδιαφυγή από τσαμπατζήδες

Το Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας, την ίδια στιγμή, ομολογεί αδυναμία να αντιμετωπίσει την εισιτηριοδιαφυγή. Το φαινόμενο σύμφωνα με εκτιμήσεις έχει πάρει διαστάσεις τα τελευταία χρόνια, σε όλα τα μέσα της δημόσιας συγκοινωνίας, αλλά όπως ομολογεί στην «Π» ο κ. Ρήγας, το Αστικό ΚΤΕΛ αδυνατεί να το μετρήσει. «Θα έπρεπε να έχουμε έναν ελεγκτή μόνιμα σε κάθε λεωφορείο» είπε, εξηγώντας ότι το φαινόμενο παρατηρείται συνήθως στους επιβάτες νεαρής ηλικίας, που έχουν ένα εισιτήριο το οποίο «ακυρώνουν» σε κάθε διαδρομή και ένα έγκυρο για την περίπτωση που θα δουν τον ελεγκτή να περιμένει στην επόμενη στάση.

Ο οδηγός δεν μπορεί να κάνει πολλά πράγματα, καθώς πρέπει να έχει εστιασμένη την προσοχή του στον δρόμο για να μην τρακάρει, ενώ με τα ψηφιακά εισιτήρια δεν υπήρξε καμία αλλαγή. Οι επιβάτες μέσα από την τεχνολογία και το διαδίκτυο μπορούν να αγοράζουν τα εισιτήριά τους όπου και αν βρίσκονται, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε ουρές ή να αναζητούν τα σημεία πώλησής τους.

Βέβαια, αυτό το μέτρο αφορά τη διευκόλυνση, δεν λύνει όμως το οικονομικό σκέλος που για πολλούς παραμένει ανασταλτικός παράγοντας, μιας και το εισιτήριο του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας, παραμένει ένα από τα πιο ακριβά.

Η τιμή του φέτος αυξήθηκε κατά 10 λεπτά και για να πάει ένας φοιτητής στο πανεπιστήμιο χρειάζεται πλέον 0,90 λεπτά ανά διαδρομή, συνολικά 1,80 ευρώ για να πάει και να γυρίσει από τη σχολή. Δεν είναι εύκολο για έναν φοιτητή να δίνει περίπου 40 ευρώ τον μήνα για να πηγαίνει στη σχολή, τη στιγμή που όλα είναι πιο ακριβά και το κόστος για το ενοίκιο, τα κοινόχρηστα και το super market έχει διπλασιαστεί.

Το Αστικό ΚΤΕΛ, από την πλευρά του, απαντάει πως η τιμή του εισιτηρίου θα έπρεπε να έχει ανέβει εδώ και καιρό, ενώ δεν μπορεί να γίνεται σύγκριση με τις Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, που έχουν επιδοτούμενο εισιτήριο από την κυβέρνηση.