Ατζαμήδες οι οδηγοί ΙΧ αυτοκινήτων στην Αχαΐα – Δεύτεροι σε τροχαία ατυχήματα πανελλαδικά

Στους δείκτες συχνότητας και μέσης ζημίας κάλυψης αστικής ευθύνης οχημάτων ανά νομό, η Αττική είναι πρώτη με ποσοστό 8,95% και ακολουθεί η Αχαΐα με ποσοστό 7,42% και μέσο κόστος ζημιάς 1.612 ευρώ, που είναι όμως, από τα χαμηλότερα.

οδηγοί

Εντονο προβληματισμό προκαλούν τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για την πορεία του κλάδου οχημάτων το 2023, καθώς, η Αχαΐα βρίσκεται στην δεύτερη θέση πανελλαδικά, μετά την Αττική, σε συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων.

Συγκεκριμένα, στους δείκτες συχνότητας και μέσης ζημίας κάλυψης αστικής ευθύνης οχημάτων ανά νομό, η Αττική είναι πρώτη με ποσοστό 8,95% και ακολουθεί η Αχαΐα με ποσοστό 7,42% και μέσο κόστος ζημιάς 1.612 ευρώ, που είναι όμως, από τα χαμηλότερα.

Πάντως, από πλευράς συχνότητας ζημιών από τροχαία ατυχήματα, η Αχαΐα βρίσκεται στο κόκκινο, μαζί με την Αττική και την Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας μια μικρή πτώση -0,75% σε σχέση με το 2022.

Να σημειωθεί πως, σε έναν νομό όσο αυξημένη είναι η συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων, τόσο πιο ακριβά είναι τα ασφάλιστρα.

Το πιο ανησυχητικό στοιχείο της έρευνας, είναι ότι η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων έχει επανέλθει στα προπανδημικά επίπεδα, ενώ το μέσο κόστος αποζημίωσης ακολουθεί ανοδική τάση και ο δείκτης ζημιών (loss ratio) διογκώνεται χαρακτηριστικά.

Η συχνότητα των ζημιών διαμορφώθηκε στο 9,58% επιστρέφοντας σε προπανδημικά επίπεδα (9,96% το 2022, 8,88% το 2021, 7,92% το 2020, 9,90% το 2019 και 9,26% το 2018), πλην όμως το μέσο κόστος αποζημίωσης παρουσιάζει ανοδική τάση, λόγω και των επιπτώσεων του πληθωρισμού στην οικονομία (1.265 ευρώ το 2023, έναντι 1.210 ευρώ το 2021 και 1.150 ευρώ το 2019).

Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, ο δείκτης ζημιών (loss ratio) για το σύνολο των καλύψεων που αφορούν τα οχήματα από το 46,33% του 2018 και το 50,56% του 2019, διαμορφώθηκε στο 54,56% το 2022 και στο 61,27% πέρυσι! Αν στον δείκτη ζημιών προσθέσει κάποιος και τον δείκτη εξόδων των ασφαλιστικών εταιρειών (κόστος πρόκτησης συν λειτουργικές δαπάνες), τότε είναι ιδιαίτερα αμφίβολο αν προκύπτει έστω και οριακό κέρδος από ασφαλιστικές εργασίες στον κλάδο οχημάτων. Θα πρέπει να σημειωθεί πως η εκτίναξη του δείκτη ζημιών έλαβε χώρα κατά τη διετία 2022-2023 παρά την αύξηση των τιμολογίων που επιβλήθηκε από την πλευρά των εταιρειών.

Επιπρόσθετα, ζητούμενα αποτελούν για τον κλάδο τα αποτελέσματα που θα προκύψουν από την αναμενόμενη ηλεκτρονική διασταύρωση για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων (π.χ. αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων και γεωγραφική κατανομή τους). Αυτό πάντως που παρατηρείται μέχρι στιγμής, φαίνεται να είναι ο σχετικά περιορισμένος αριθμός οδηγών που σπεύδει να ασφαλιστεί «στο παρά πέντε» προκειμένου να αποφύγει τις συνέπειες της νομοθεσίας (επιβολή υψηλού προστίμου).

Διαβάστε επίσης:

Πλημμύρες στην Ισπανία: 62 νεκροί, σοκ με τα αυτοκίνητα που παρέσυραν οι χείμαρροι ΦΩΤΟ – ΒΙΝΤΕΟ

Αχαΐα: Σε διαθεσιμότητα Γυμνασιάρχης για σεξουαλική παρενόχληση μαθήτριας

Πάτρα – Κρούσμα Μηνιγγίτιδας: Παραμένει στη ΜΕΘ η μαθήτρια, ισχυρές συστάσεις από ειδικούς σε συμμαθητές και εκπαιδευτικούς

Μητσοτάκης σε Σταϊνμάιερ: Το θέμα των επανορθώσεων και ιδιαίτερα του κατοχικού δανείου παραμένουν ζωντανά

Novartis: Ανασύρονται οι 21 μηνύσεις πολιτικών από το αρχείο, ποια η διαδικασία που θα ακολουθηθεί