«Γαλάζια Πατρίδα» στο Ρίο! Το καλλιτεχνικό «ορμητήριο» του Ελευθέριου Ρούλια ΦΩΤΟ
Δημιουργίες Τέχνης που ταλαντώνονται στο εκκρεμές της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Μία εναργή καλλιτεχνική έπαλξη έχει δημιουργήσει στο Ρίο, ο Ελευθέριος Ρούλιας, οικοδομώντας μέσα από το εργαστήριό του, έναν θύλακα πολιτισμού και έναν φάρο ιστορικής μνήμης και πατριωτισμού.
Ο κ. Ρούλιας, που είναι απόστρατος αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος, πάλλεται από τα ανυπόκριτα ιδανικά της εθνικής συνείδησης και εμφορείται από τις ακατάβλητες παρακαταθήκες των ηρωικών μορφών του έθνους, έχοντας στήσει μέσα στο προσωπικό του ορμητήριο -καταφύγιο, κυριολεκτικά, τη δική του «Γαλάζια Πατρίδα»:
Πρόκειται για ένα υφαντό, στο οποίο η σύζυγός του έχει κεντήσει τον χάρτη της χώρας μας, με την προσθήκη της ανατολικής Θράκης, που φυσικά περιλαμβάνει και τη λαμπηδόνα του Βυζαντίου, Πόλη του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Αυτό το έργο φουντώνει την ασίγαστη φλόγα του ανήσυχου δημιουργού, που με τη μαρμαρυγή της φωτοβόλας τέχνης του, φωταγωγεί την ατραπό του καλλιτεχνικού του έργου.
Παράλληλα, με την ευλύγιστη και αιχμηρή σμίλη του, έχει φιλοτεχνήσει μια σειρά από πρωτότυπα ξυλόγλυπτα έργα, που αναπαριστούν απόκοσμες φιγούρες πτηνών και ευφάνταστες αφαιρετικές αναπαραστάσεις εμβρύων όντων του ζωικού βασιλείου. Ταυτόχρονα, έχει δημιουργήσει από φυσικό καλάμι μια μεγάλη σειρά από βακτηρίες, στο χερούλι των οποίων έχει σχηματίσει χαρακτηριστικά προσωπίδων.
Ο Ελευθέριος Ρούλιας, πριν από δύο χρόνια, είχε παρουσιάσει με ξεχωριστή επιτυχία και απήχηση, στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου του Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Ρίου, μια μεγάλη έκθεση για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, που βασιζόταν στο συγκεκριμένο υλικό.
Ομως μέσα στο ταπεινό εργαστήριό του, το βλέμμα του κάθε επισκέπτη φιλότεχνου, μαγνητίζουν οι επιβλητικοί ξυλόγλυπτοι δικέφαλοι αετοί της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, του Κιβωτού του Χριστιανικού Πολιτισμού, που απλωνόταν από την Ιταλία ως τα ανατολικά όρια της Συρίας και επί 11 αιώνες υπήρξε ο καταπέλτης της επεκτατικής πολιτικής του Ισλάμ και το ανάχωμα της βαρβαρότητας της δυτικής Ευρώπης.
Κάτω από το έμβλημα ισχύος του Βυζαντίου και του συμβόλου του αέναου Ελληνορθόδοξου Πολιτισμού, περίοπτη θέση κατέχουν οι σμιλευμένοι θυρεοί των τριών Σωμάτων του Ελληνικού Στρατού και των Σωμάτων Ασφαλείας.
«ΤΣΑΛΑΚΩΣΑΝ ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ»
Ο ίδιος ο καλλιτέχνης σημειώνει στην «Π»:
«Στις 29 Μαΐου 2020 γιόρτασαν οι Τούρκοι στην Κωνσταντινούπολη την Αλωση της Πόλης με πολλές προκλητικές εκδηλώσεις. Κατά τη διάρκεια του εορτασμού, μία ομάδα Τούρκων Ισλαμιστών με θρησκευτικό φανατισμό και με απροκάλυπτα προκλητικό τρόπο, χορεύοντας και αλαλάζοντας πήραν ένα ομοίωμα του Δικέφαλου Αετού, τσαλάκωσαν τα φτερά του και στη συνέχεια τον βούτηξαν και τον αφάνισαν μέσα στη λάσπη, για να αποδείξουν, οι άνανδροι, σε εμάς τους ορθόδοξους Ελληνες τη δύναμή τους.
Επέλεξαν το Δικέφαλο Αετό που ήταν το έμβλημα της δυνάμεως της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Και σύμβολο του Ελληνορθόδοξου Πολιτισμού. Αυτόν τον Δικέφαλο πήραν και βούτηξαν στα λασπόνερα οι άνανδροι Τούρκοι Ισλαμιστές, αλαλάζοντας ‘’Η Πόλις εάλω’’, καθώς είναι ορκισμένοι εχθροί του Ελληνορθόδοξου Πολιτισμού. Ομως ο νεκραναστημένος Δικέφαλος δεν πεθαίνει δεύτερη φορά. Ζει αθάνατος στις καρδιές των Ελλήνων, είναι όρθιος και δυνατός και με τα δυο κεφάλια του να κοιτάζει στην Ανατολή προς την Αγιά Σοφιά και το Βόσπορο, και κράζοντας γοερά βροντοφωνάζει: ‘’Πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικά μας θα ‘ναι’’! Και εμείς προσθέτουμε το ‘’Εχει ο καιρός γυρίσματα’’. Τον Δικέφαλο αυτό, τον βάζουμε στο κάδρο των αθανάτων ηρώων και θα τον τιμούμε όπως του αξίζει».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News