Αιγιάλεια: Ο δήμαρχος Τ. Ανδριόπουλος απαντά για τρία σοβαρά θέματα – «Θα ζητούν κι άλλους πεζόδρομους…»

Ξεκαθαρίζει ότι η πεζοδρόμηση στο κέντρο του Αιγίου θα προχωρήσει κανονικά. Εκφράζει την ελπίδα, στο όριο της βεβαιότητας, ότι το έργο της ανάπλασης της οδού Μητροπόλεως δεν θα χαθεί. Αποκαλύπτει ότι η δημοτική αρχή ετοιμάζει για ευχάριστη έκπληξη προσεχώς για το πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης.

Αιγιάλεια

Βγάζει ειδήσεις ο δήμαρχος Αιγιάλειας Τάκης Ανδριόπουλος στην αποκλειστική συνέντευξή του στην «Πελοπόννησο της Δευτέρας». Ξεκαθαρίζει ότι η πεζοδρόμηση στο κέντρο του Αιγίου θα προχωρήσει κανονικά. Εκφράζει την ελπίδα, στο όριο της βεβαιότητας, ότι το έργο της ανάπλασης της οδού Μητροπόλεως δεν θα χαθεί. Αποκαλύπτει ότι η δημοτική αρχή ετοιμάζει για ευχάριστη έκπληξη προσεχώς για το πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης. Και ερμηνεύει το πού οφείλονται τα δικαιολογημένα παράπονα του εμπορικού κόσμου για διαρκή οικονομική δυσπραγία…
Αναλυτικά, οι τοποθετήσεις του δημάρχου Αιγιάλειας:

-Για την πεζοδρόμηση στο Αίγιο: «Η πεζοδρόμηση θα προχωρήσει, είναι ειλημμένη η απόφασή μας. Πρέπει να δώσουμε περισσότερο χώρο στον άνθρωπο παρά στο αυτοκίνητο. Αυτό είναι το δόγμα πάνω στο οποίο πάτησε εξ αρχής η δημοτική αρχή μας, με τον αείμνηστο δήμαρχό μας Δημήτρη Καλογερόπουλο, και εμείς θα το υλοποιήσουμε. Προέχει ο άνθρωπος, ο πεζός. Ηδη η Δημοτική Κοινότητα Αιγίου έχει λάβει απόφαση για αλλαγή σχεδίου πόλης, η απόφασή της εγκρίθηκε από τη δημοτική επιτροπή, η υπόθεση έχει πάει στην Αποκεντρωμένη για τελική έγκριση και μόλις γίνει αυτό, θα έρθει στο δημοτικό συμβούλιο για την τελική έγκριση, ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση στην τελική μορφή της. Επαγγελματίες και έμποροι έχουν τις ενστάσεις τους, αλλά μιλάμε για περιορισμένο αριθμό, για όσους δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο σημείο. Βεβαίως και μας νοιάζουν όλοι οι επαγγελματίες, ακόμα και ελάχιστοι να είναι, όμως είμαστε πεπεισμένοι ότι σε βάθος χρόνου ο πεζόδρομος θα λειτουργήσει ευεργετικά για την πόλη. Αυτό έχει αποδείξει και η προϊστορία πόλεων που στην αρχή υπήρχαν μεμονωμένες έντονες αντιρρήσεις των επαγγελματιών, όμως στην πορεία όχι απλώς κάμφθηκαν, αλλά επαγγελματίες παράλληλων δρόμων ήρθαν να ζητήσουν κι αυτοί πεζοδρόμηση.
Για το μείζον θέμα του πάρκινγκ, σε βάθος χρόνου ετοιμάζουμε λύσεις για να αποσυμφορηθεί το κέντρο».

-Για το αν χρειαστεί ξανά η παρέμβαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αχαΐας για τις έκτακτες ρυθμίσεις:
«Εχουμε κάνει τις διαδικασίες για να δοθεί μία ακόμα παράταση. Προσέξτε όμως: Η μελέτη και η κατασκευή της πλατείας έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε είναι σχεδόν αδύνατον να υπάρξει συνύπαρξη πεζών και οχημάτων. Ολα αυτά τα έχουμε εκθέσει στην Αστυνομική Διεύθυνση, άλλωστε γι’ αυτό απορρίφθηκαν από την Αποκεντρωμένη κάποιες ενστάσεις που έγιναν. Πηγαίνουμε βήμα-βήμα. Μέχρι να εγκριθεί και τυπικά το νέο σχέδιο πόλης, που θα γίνει πολύ σύντομα, θα συνεχιστεί η υφιστάμενη κατάσταση. Ενδέχεται πάντως να μη χρειαστεί καν νέα απόφαση της Αστυνομίας. Να είναι έτοιμο, δηλαδή, μέχρι τότε το νέο σχέδιο πόλης».

-Για τον πραγματικό λόγο κάμψης της αγοράς: «Η αγορά του Αιγίου έχει πράγματι πρόβλημα. Υπάρχει μεγάλη κάμψη. Ομως είμαι πεπεισμένος ότι αιτία δεν είναι η πεζοδρόμηση. Καμία σχέση η πεζοδρόμηση με την κάμψη της αγοράς. Η αιτία είναι πρώτον η οικονομική δυσπραγία που υπάρχει και φρενάρει τον καταναλωτή. Η οικονομία της Αιγιάλειας βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αγροτική παραγωγή. Η αγροτική παραγωγή έχει πληγεί δραματικά, άρα κι ένα μεγάλο μέρος του κόσμου. Και δεύτερον: Εχουμε δίπλα μας την Πάτρα και αυτό για το Αίγιο αποτελεί δυστυχώς οικονομική πληγή. Πάρα πολλοί Αιγιαλείς πετάγονται στην Πάτρα για καφέ και για ψώνια. Είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλες οι πόλεις που βρίσκονται πολύ κοντά, χιλιομετρικά, σε μεγάλες πόλεις».

-Για την ανάπλαση της οδού Μητροπόλεως και το κατά πόσο κινδυνεύει να χαθεί το έργο: «Η ΤΕΚΑΛ θα αναλάβει το έργο της ανάπλασης Μητροπόλεως. Εδωσε τη μεγαλύτερη έκπτωση. Μας ενδιαφέρει βασικά ότι πρόκειται για εταιρεία με «μπακ απ», ώστε να έχει κεφάλαια για να τρέξει το έργο, αφού τα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ έργα θα έχουν χρονική υστέρηση όπως αποφάσισε η Κυβέρνηση. Οπότε αναζητούσαμε μια εταιρεία που θα έχει τη δυνατότητα να βάλει ίδια κεφάλαια στο ξεκίνημα, τα οποία βεβαίως θα εισπράξει μετά από το ΕΣΠΑ όταν επανεκκινήσει η χρηματοδότηση. Η εταιρεία ΑΚΡΟΣ έχει κινήσει διαδικασία για να αποζημιωθεί μετά την αποχώρησή της από το έργο. Δεν μπλοκάρει το έργο η ένσταση.
Πρέπει, όμως, μέχρι 31 Δεκεμβρίου να έχουμε υπογράψει, ώστε να είμαστε εντός νόμιμων προθεσμιών. Ευελπιστώ ότι μέσα στο 2ο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί όλα τα διαδικαστικά. Οπότε από Ιανουάριο-Φεβρουάριο να μπορεί η ΤΕΚΑΛ να ξεκινήσει. Εχει, βεβαίως, ήδη υπογραφεί μια σύμβαση με εργολάβο του ΔΕΔΔΗΕ για την υπογειοποίηση των καλωδίων, που είναι προαπαιτούμενο για να ξεκινήσει η ΤΕΚΑΛ μετά».