Η Black Friday άλλαξε – Τέλος οι ουρές στα καταστήματα της Πάτρας

Εν έτη 2024, η Black Friday δεν είναι πια το εμπορικό φαινόμενο που ήρθε από τις ΗΠΑ πριν από μόλις μερικά χρόνια και τάραξε την αγορά. Δεν είναι καν ίδιο στις ίδιες τις ΗΠΑ, γιατί είναι γεγονός ότι η ακρίβεια έχει πλήξει όλα τα πορτοφόλια.

Black Μόνο πριν χρόνια συναντούσε κανείς τέτοιες ουρές στα καταστήματα.

Οταν το 2016 η Black Friday έκανε την εμφάνισή της, για πρώτη φορά στην Ελλάδα από μια συγκεκριμένη αλυσίδα ηλεκτρονικών ειδών, ξαφνιαστήκαμε όλοι από τις μεγάλες ουρές και τα ποδοπάτημα στα καταστήματά της.

Η αγορά αιφνιδιάστηκε ξαφνικά αν και η οικονομία της Ελλάδας, βρισκόταν ακόμα τότε σε κατάσταση διασωλήνωσης από τους δανειστές και τα μνημόνια. Αντέδρασε όμως άμεσα και την επόμενη χρονιά, όλη η αγορά κινείτο πλέον σε ρυθμούς Black Friday με μεγάλες προσφορές σε μεγάλη γκάμα προϊόντων.

Εκατοντάδες καταναλωτές περίμεναν έξω από εμπορικά καταστήματα, από τα …άγρια χαράματα για να προλάβουν τις μεγάλες προσφορές, ενώ βλέπαμε και εδώ στην Ελλάδα, εικόνες ποδοπατήματος καταναλωτών, για να αποκτήσουν την πιο δημοφιλή κονσόλα για βιντεοπαιχνίδια, μια τηλεόραση ή ένα laptop.

Εν έτη 2024, η Black Friday δεν είναι πια το εμπορικό φαινόμενο που ήρθε από τις ΗΠΑ πριν από μόλις μερικά χρόνια και τάραξε την αγορά. Δεν είναι καν ίδιο στις ίδιες τις ΗΠΑ, γιατί είναι γεγονός ότι η ακρίβεια έχει πλήξει όλα τα πορτοφόλια.

Στην Ελλάδα η Black Friday δεν είναι πια η ίδια, γιατί όπως κάθε γεγονός, έτσι και αυτό μεταλλάχθηκε στην μάχη του ανταγωνισμού για το ποια αλυσίδα θα προλάβει να κερδίσει την μεγαλύτερη πίτα των εσόδων. Αλλοι πάλι, είδαν στην Black Friday μια χρυσή ευκαιρία να κερδοσκοπήσουν, κοροϊδεύοντας τους καταναλωτές με fake προσφορές. Το κάνουν ακόμα και σήμερα, σε μια εποχή όπου είναι εύκολος ο εντοπισμός και η σύγκριση τιμών στο διαδίκτυο. Το Υπουργείο Ανάπτυξης επέβαλε πρόστιμο συνολικού ύψους 2.220.000 ευρώ σε 14 εταιρείες που προχώρησαν σε παραπλανητικές εκπτώσεις.

Στην αγορά της Πάτρας, υπήρξε κίνηση αλλά όχι οι εξάρσεις που βλέπαμε στο παρελθόν. Αν και το κέντρο υποφέρει από τα ανοικτά εργοτάξια και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που χωρίζουν την πόλη στα δύο, οι καταναλωτές αξιοποίησαν τις πραγματικές προσφορές που είχαν οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις, τάση που καταγράφεται από τις αρχές αυτής της εβδομάδας.

Ο επιχειρηματίας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών Φώτης Δούβρης τόνισε στο pelop.gr ότι όλη την εβδομάδα υπήρχαν πραγματικές προσφορές, με αποτέλεσμα η καταναλωτική κίνηση να έχει ξεκινήσει από τη Δευτέρα και να μοιράζεται σε όλες τις ημέρες.

Φέτος, οι εταιρείες έχουν κάνει πραγματικά μεγάλες προσφορές σε premium προϊόντα, ανέφερε ο Φώτης Δούβρης, με πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα, την ακριβή τηλεόραση γνωστής εταιρείας, όπου η τιμή της έχει πέσει από τις 5.200 ευρώ στα 2.999 ευρώ. Επίσης, το μοντέλο τηλεόρασης άλλης εταιρείας από τα 1.500 ευρώ, πωλείται για 999 ευρώ.

«Εχουμε μια φυσιολογική ροή πελατών, γιατί πλέον, οι καταναλωτές ερευνούν καλά την αγορά πριν κάνουν την επιλογή τους, ενώ οι εταιρείες μοιράζουν τις προσφορές το ίδιο σε όλα τα καταστήματα» είπε και πρόσθεσε πως όσοι δεν προλάβουν σήμερα να εκμεταλλευθούν τις προσφορές, θα έχουν την ευκαιρία και την ερχόμενη Δευτέρα, καθώς το Σάββατο η τοπική αγορά θα είναι κλειστή λόγω της αργίας του Αγίου Ανδρέα.

Ο επιχειρηματίας καλλυντικών και μέλος του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Γιάννης Ρούπας σημείωσε ότι μετά από έναν δύσκολο μήνα, τις τελευταίες δύο ημέρες η κίνηση δείχνει να ανακάμπτει. «Ελπίζουμε ότι η κίνηση θα κορυφωθεί και θα δοθεί μία τονωτική ένεση στα ταμεία των επιχειρήσεων. Οι τοπικές επιχειρήσεις είναι έτοιμες να υποδεχτούν τους καταναλωτές με γενναίες προσφορές σε μεγάλη γκάμα προϊόντων. Στον αντίποδα, τα ηλεκτρονικά καταστήματα δείχνουν μία ανάκαμψη από την αρχή της εβδομάδας, που θεωρώ ότι θα κορυφωθεί την ερχόμενη Δευτέρα με τη Cyber Monday. Είναι προφανές ότι βαδίζουμε σε μία νέα εποχή, όπου το ηλεκτρονικό κατάστημα έρχεται να συμπληρώσει τις πωλήσεις του φυσικού καταστήματος».