Σούπερ Μάρκετ: Ανοδική η πορεία των πωλήσεων το δεκάμηνο του 2024
Η δυναμική της ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται με σημαντική αύξηση του μεριδίου της στην αγορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana για το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, οι πωλήσεις στον τομέα των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) στην Ελλάδα παρουσίασαν αύξηση 3,5%, φτάνοντας τα 9,957 δισ. ευρώ από 9,623 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Η δυναμική της ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται με σημαντική αύξηση του μεριδίου της στην αγορά. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανέβηκε στο 26,7% από 25,2% το 2023, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξής τους έφτασε το 5,5%, ενώ τα επώνυμα προϊόντα σημείωσαν ανάπτυξη μόλις 2,8%. Ιδιαίτερα στην κατηγορία των τροφίμων, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανήλθε στο 27,4%, ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.
Κύρια σημεία:
- Αυξημένος τζίρος και ποσοστά από προσφορές:
- Ο τζίρος από τις προωθητικές ενέργειες αυξήθηκε σημαντικά, φτάνοντας το 25,6% για το σύνολο των FMCGs, με τον τζίρο των τροφίμων και των προϊόντων φροντίδας σπιτιού να αυξάνεται.
- Αύξηση πωλήσεων σε βασικές κατηγορίες:
- Σημαντική αύξηση καταγράφηκε σε συσκευασμένα τρόφιμα (+4,5%), γαλακτοκομικά (+4,6%), κατεψυγμένα τρόφιμα (+5,8%), καθώς και μη αλκοολούχα ποτά (+7,5%) και αλκοολούχα ποτά (+7,2%).
- Αύξηση πωλήσεων σε τεμάχια:
- Η μεγαλύτερη αύξηση σε τεμάχια καταγράφηκε στα γαλακτοκομικά (+7,4%) και κατεψυγμένα τρόφιμα (+5,6%).
- Προτιμήσεις κατηγοριών καταστημάτων:
- Τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση τζίρου 6,2% και κατέχουν το 11,9% της αγοράς, ενώ τα μεγάλα καταστήματα (πάνω από 2.500 τ.μ.) αύξησαν τον τζίρο τους κατά 4,4%, με το μερίδιο τους να φτάνει το 11,5%.
Τα στοιχεία καταδεικνύουν τη συνεχιζόμενη άνοδο της κατανάλωσης, ενώ η τάση προτίμησης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και των προσφορών συνεχίζεται, αντανακλώντας την ανάγκη των καταναλωτών για αξιόπιστες και οικονομικές επιλογές στην καθημερινή τους αγορά.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News