Σούπερ Μάρκετ: Ανοδική η πορεία των πωλήσεων το δεκάμηνο του 2024

Η δυναμική της ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται με σημαντική αύξηση του μεριδίου της στην αγορά.

Σούπερ Μάρκετ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana για το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, οι πωλήσεις στον τομέα των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) στην Ελλάδα παρουσίασαν αύξηση 3,5%, φτάνοντας τα 9,957 δισ. ευρώ από 9,623 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Η δυναμική της ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται με σημαντική αύξηση του μεριδίου της στην αγορά. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανέβηκε στο 26,7% από 25,2% το 2023, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξής τους έφτασε το 5,5%, ενώ τα επώνυμα προϊόντα σημείωσαν ανάπτυξη μόλις 2,8%. Ιδιαίτερα στην κατηγορία των τροφίμων, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανήλθε στο 27,4%, ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

Κύρια σημεία:

  • Αυξημένος τζίρος και ποσοστά από προσφορές:
    • Ο τζίρος από τις προωθητικές ενέργειες αυξήθηκε σημαντικά, φτάνοντας το 25,6% για το σύνολο των FMCGs, με τον τζίρο των τροφίμων και των προϊόντων φροντίδας σπιτιού να αυξάνεται.
  • Αύξηση πωλήσεων σε βασικές κατηγορίες:
    • Σημαντική αύξηση καταγράφηκε σε συσκευασμένα τρόφιμα (+4,5%), γαλακτοκομικά (+4,6%), κατεψυγμένα τρόφιμα (+5,8%), καθώς και μη αλκοολούχα ποτά (+7,5%) και αλκοολούχα ποτά (+7,2%).
  • Αύξηση πωλήσεων σε τεμάχια:
    • Η μεγαλύτερη αύξηση σε τεμάχια καταγράφηκε στα γαλακτοκομικά (+7,4%) και κατεψυγμένα τρόφιμα (+5,6%).
  • Προτιμήσεις κατηγοριών καταστημάτων:
    • Τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση τζίρου 6,2% και κατέχουν το 11,9% της αγοράς, ενώ τα μεγάλα καταστήματα (πάνω από 2.500 τ.μ.) αύξησαν τον τζίρο τους κατά 4,4%, με το μερίδιο τους να φτάνει το 11,5%.

Τα στοιχεία καταδεικνύουν τη συνεχιζόμενη άνοδο της κατανάλωσης, ενώ η τάση προτίμησης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και των προσφορών συνεχίζεται, αντανακλώντας την ανάγκη των καταναλωτών για αξιόπιστες και οικονομικές επιλογές στην καθημερινή τους αγορά.