Πάτρα: Αναβαθμίζονται 63 στάσεις λεωφορείων – Ποια είναι η παράλειψη

Συνολικά, προβλέπεται να αναβαθμιστούν 63 στάσεις σε περιοχές όπως το Ρίο, η Αγυιά, τα Ζαρουχλέικα, το Σκαγιοπούλειο, το Πανεπιστήμιο Πατρών, η Οβρυά και άλλες γειτονιές.

Πάτρα

Με στόχο τη βελτίωση των αστικών μεταφορών και την ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών, ο Δήμος Πατρέων προχωρά σε διαγωνισμό για την τοποθέτηση 63 νέων στεγάστρων λεωφορείων σε διάφορα σημεία της πόλης.

Το έργο αφορά την προμήθεια, μεταφορά και εγκατάσταση στεγάστρων αστικής συγκοινωνίας, στο πλαίσιο του προγράμματος «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» και από ίδιους πόρους του Δήμου. Συνολικά, προβλέπεται να αναβαθμιστούν στάσεις σε περιοχές όπως το Ρίο, η Αγυιά, τα Ζαρουχλέικα, το Σκαγιοπούλειο, το Πανεπιστήμιο Πατρών, η Οβρυά και άλλες γειτονιές.

Η σύμβαση περιλαμβάνει την αποξήλωση παλαιών στεγάστρων, την τοποθέτηση νέων μεταλλικών κατασκευών με επιστέγαση από σύνθετα πάνελ αλουμινίου και πολυκαρβονικά φύλλα, καθώς και την προσθήκη εξοπλισμού όπως καθίσματα, πληροφοριακές πινακίδες και κάδοι απορριμμάτων.

Σημαντική καινοτομία αποτελεί η ηλεκτρική εγκατάσταση για φωτισμό, που αναμένεται να ενισχύσει την ασφάλεια και την προσβασιμότητα των στάσεων τις βραδινές ώρες.

Τα στέγαστρα διακρίνονται σε τρεις τύπους, ανάλογα με το διαθέσιμο πλάτος των πεζοδρομίων:
⦁ Τύπος Α: Τοποθετείται σε πεζοδρόμια άνω των 2,70 μ., περιλαμβάνει διαφανείς προστατευτικές επιφάνειες και σταθερά καθίσματα.
⦁ Τύπος Β: Προβλέπεται για στενότερα πεζοδρόμια (1,80 έως 2,69 μ.) και διαθέτει ανακλινόμενα καθίσματα.
⦁ Τύπος Γ: Τοποθετείται σε πολύ στενά πεζοδρόμια (1,60 έως 1,79 μ.) χωρίς καθίσματα και χωρίς πλευρικά πλαίσια.

Πριν από κάθε εγκατάσταση, θα ελέγχεται η διατήρηση ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών πλάτους τουλάχιστον 1,50 μέτρου, ώστε να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα για όλα τα άτομα, περιλαμβανομένων εκείνων με αναπηρία.

Η εκτιμώμενη αξία του έργου ανέρχεται σε 273.479,80 ευρώ με ΦΠΑ, ενώ η διάρκεια υλοποίησης ορίζεται σε δέκα μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ο διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει τις επόμενες εβδομάδες και με βάση τους χρόνους των διαδικασιών, αναμένεται εντός του 2026 να έχει ολοκληρωθεί το έργο.

Ο εκσυγχρονισμός των στάσεων στοχεύει στην ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας και στη δημιουργία μιας πιο φιλικής και λειτουργικής πόλης για όλους τους κατοίκους και επισκέπτες της Πάτρας.

Ο δημοτικός αρχηγός Βασίλης Αϊβαλής έθιξε δύο σημαντικές παραμέτρους στο θέμα. Συγκεκριμένα, επισήμανε ότι αναλύοντας τις προδιαγραφές των νέων στάσεων, διαπίστωσε πως δεν περιλαμβάνουν ηλεκτρονικούς πίνακες ενημέρωσης. «Χαιρόμαστε που επαναλειτουργεί το σύστημα για το πότε έρχεται το λεωφορείο. Τώρα βάζουμε νέες στάσεις, αλλά δεν υπάρχει στις 63 νέες στάσεις ενημερωτικός πίνακας. Θα μπορούσαμε να το έχουμε προβλέψει για να υπάρχει ενημέρωση στους πολίτες. Σας καλώ να το εξετάσετε» τόνισε και σημείωσε ότι θα πρέπει να εξεταστεί ο ονοματισμός των στάσεων, όπως συμβαίνει σε όλες τις μεγάλες πόλεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μητσοτάκης από τη Βαλένθια: Η Ελλάδα δεν είναι πια το αποπαίδι της κρίσης – Είναι πρωταγωνίστρια ανάπτυξης στην ΕΕ

Πάτρα: Ερευνα για τη φωτιά σε κατάστημα, τι «δείχνουν» τα πρώτα στοιχεία ΦΩΤΟ

Λεωφόρος Αθηνών: Ανατροπή νταλίκας, έκλεισε το ρεύμα προς Δαφνί ΦΩΤΟ

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – Πάτρα: Κουκουλοφόροι στο Κωνταντοπούλειο, παραδοχή από τη Διοίκηση πως δεν υπάρχει φύλαξη!

Πάτρα: Υπό διάλυση η Εθνολογική Εταιρεία – Με κουβάδες το Ιστορικό – Εθνολογικό Μουσείο

Εκτεθειμένη σε ξηρασίες και πλημμύρες η Δυτική Ελλάδα – Τα χρήσιμα συμπεράσματα ημερίδας

Στο ΚΑΤ ο Μητροπολίτης Ιερώνυμος, ευλόγησε τον Μουγκοπέτρο ΒΙΝΤΕΟ

Φρικτό τέλος για Ουκρανή δημοσιογράφο-“Της έβγαλαν τα μάτια” αποκαλύπτει ο Guardian

Καιρός – Έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες έως την Παρασκευή, ποιες δύο περιοχές θα επηρεαστούν