Τέλος στην ταλαιπωρία των επικουρικών συντάξεων υπόσχεται ο e-ΕΦΚΑ
Ψηφιοποίηση, fast track διαδικασίες και είσπραξη οφειλών από ιδιώτες – Ο νέος σχεδιασμός του οργανισμού υπό τον Αλέξανδρο Βαρβέρη

Με αιχμή την ψηφιοποίηση και τη στελέχωση με μάνατζερ από τον ιδιωτικό τομέα, ο e-ΕΦΚΑ μπαίνει σε τροχιά μεγάλων αλλαγών, με στόχο να εξαλειφθούν καθυστερήσεις και παθογένειες δεκαετιών. Όπως δήλωσε ο διοικητής του φορέα, Αλέξανδρος Βαρβέρης, ο στόχος είναι εντός ενός έτους να μπει οριστικό τέλος στις μεγάλες καθυστερήσεις έκδοσης των επικουρικών συντάξεων, ειδικά εκείνων που προέρχονται από μικρότερα επικουρικά ταμεία που ακόμη λειτουργούν με “χαρτοβασίλειο”.
Ψηφιοποίηση και νέο μάνατζμεντ
Η ψηφιοποίηση του e-ΕΦΚΑ δεν περιορίζεται μόνο στην εξάλειψη του όγκου των χειρόγραφων φακέλων. Σημαντικό ρόλο στον εκσυγχρονισμό του φορέα καλούνται να παίξουν και τα νέα στελέχη που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα, τα οποία έχουν ήδη αναλάβει δράση. Στόχος είναι η μεταφορά τεχνογνωσίας και σύγχρονων εργαλείων διοίκησης για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της εξυπηρέτησης των πολιτών.
Fast track εκδικάσεις για τα αναδρομικά
Παράλληλα, προχωρά και η επίλυση ενός ακόμη κρίσιμου ζητήματος που αφορά περίπου 500.000 συνταξιούχους: την ταχεία εκδίκαση αγωγών για αναδρομικά από την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, τα δώρα και τα επιδόματα αδείας που καταργήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Το σχέδιο που προωθεί ο e-ΕΦΚΑ σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης προβλέπει ομαδοποίηση 10.000 υποθέσεων και επίλυσή τους σε διάστημα 11 μηνών.
Ιδιώτες στην είσπραξη οφειλών
Αλλά και στο πεδίο της είσπραξης των οφειλών, ο κ. Βαρβέρης εκτιμά ότι η σύμπραξη του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) με ιδιώτες φορείς θα συμβάλει καταλυτικά στην αύξηση των εισροών, οι οποίες θα επιστρέψουν –όπως τονίζει– ανταποδοτικά στους ασφαλισμένους.
Το e-ΕΦΚΑ της επόμενης εικοσαετίας
Η διοίκηση του οργανισμού δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία μιας νέας ψηφιακής εμπειρίας για τον πολίτη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η προσωποποιημένη πληροφόρηση που προσφέρει πλέον η ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ μέσω του «ψηφιακού ταμπλό». Μετά την εικονική βοηθό Thalia, οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να ενημερώνονται εύκολα και άμεσα για την πορεία των αιτήσεών τους, τις εισφορές, τα δικαιώματά τους και τις εκκρεμότητες που έχουν.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News