«Οχι» στις οθόνες πριν από τα 6 έτη – Ειδικοί δίνουν απαντήσεις για τη νοητική ανάπτυξη των παιδιών

Εχουν καταγραφεί γλωσσικές καθυστερήσεις, προβλήματα προσοχής και μνήμης, κινητική διέγερση και πολλά άλλα – Σύμπραξη Πρωτοβάθμιας – «Καλλίπολις» – Περιφέρειας

«Οχι» στις οθόνες πριν από τα 6 έτη - Ειδικοί δίνουν απαντήσεις για τη νοητική ανάπτυξη των παιδιών Ιωάννα Ζορμπά, Βίκυ Κυρίτση, Ν. Κλάδης, Αρτεμις Παπακωνσταντινοπούλου, Αννα Μαστοράκου

Η επιστημονική απόδειξη ότι η χρήση οθονών πριν την ηλικία των έξι ετών είναι επιβλαβής για τη νοητική και τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού καθώς και την αλλαγή του τρόπου μάθησης καθώς αλλοιώνουν τον εγκέφαλο, έχει θέσει το θέμα αυτό στο επίκεντρο του δικτύου πρόληψης: «Εγώ & Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί» που για 15η χρονιά λειτουργεί σε σχολεία της Αχαΐας.

Το Δίκτυο συντονίζεται από το Τμήμα Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας με επικεφαλής την Αρτεμη Παπακωνσταντινοπούλου με την επιστημονική ευθύνη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Αχαΐας «Καλλίπολις» με υπεύθυνη την κοινωνική λειτουργό Βίκυ Κυρίτση και τη στήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Τα αποτελέσματα της φετινής δράσης του Δικτύου, θα παρουσιαστούν σήμερα και ώρα 9.00 στο Συνεδριακό Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών και στις 27 Μαΐου και ώρα 9.30 στο Πολύκεντρο Συνεδριακό Κέντρο Μυρτιάς στο Αίγιο. Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο και πολυεστιακό πρόγραμμα πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχικής υγείας των παιδιών, το οποίο βασίζεται στο εγκεκριμένο από το ΙΕΠ εκπαιδευτικό υλικό του Κέντρου Πρόληψης που έχει ενταχθεί στα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+», στις ενότητες Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία και Πρόληψη των Εξαρτήσεων του θεματικού κύκλου «Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην».

«Τη φετινή χρονιά στο εν λόγω Δίκτυο συμμετείχαν 1.113 μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, 132 εκπαιδευτικοί και 666 γονείς από συνολικά 46 σχολικές μονάδες του Νομού Αχαΐας» ανάφερε χθες στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου η αντιπεριφερειάρχης Υγείας.

Η Αννα Μαστοράκου Μαστοράκου υπογράμμισε ότι τα ιδιαίτερα ανησυχητικά στοιχεία έχουν κινητοποιήσει όλες τις επιστημονικές εταιρείες. «Εμείς ως περιφέρεια που συμμετέχουμε στο Δίκτυο Υγιών Περιφερειών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας πετύχαμε να διοργανώσουμε στις 18 Ιουνίου ένα διεθνές διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα «Η Επίδραση του Χρόνιου Στρες στη Δημόσια Υγεία» με ομιλητή του διακεκριμένο επιστήμονα Γεώργιο Χρούσο, ο οποίος βάζει ως προτεραιότητα το στρες στα παιδιά, υπογραμμίζοντας ότι η χρήση της οθόνης σε παιδιά πριν την ηλικία των έξι ετών έχει επηρεάσει σε μέγιστο βαθμό τη νοητική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Εχουν καταγραφεί γλωσσικές καθυστερήσεις, προβλήματα προσοχής και μνήμης, κινητική διέγερση και πολλά άλλα. Η σύσταση μάλιστα του κ. Χρούσου είναι η χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης να μην επιτρέπεται πριν την ηλικία των 16 ετών».

Η Ιωάννα Ζορμπά, κοινωνική λειτουργός και επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Αχαΐας, πρόσθεσε: «Η λειτουργία του Δικτύου περιλαμβάνει εκπαίδευση και εποπτεία των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή του προγράμματος, υλοποίηση του προγράμματος στους μαθητές από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, υλοποίηση παρέμβασης στους μαθητές του Δικτύου από τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης ενισχυτικά στη δουλειά των εκπαιδευτικών, επιμορφωτικές συναντήσεις από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Πρόληψης σε εκπαιδευτικούς και γονείς των σχολείων του Δικτύου. Η καρδιά όλης αυτής της προσπάθειας είναι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι διαθέτουν τον προσωπικό τους χρόνο να εκπαιδευτούν και ακολούθως να μεταφέρουν όλη αυτή τη γνώση στους μαθητές τους».

Η ίδια υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό η παρέμβαση αυτή να γίνεται σε πρώιμο στάδιο, γι’ αυτό ξεκινάει και από το νηπιαγωγείο καθώς και στις μεταβατικές φάσεις του μαθητή, από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό κ.λπ.

Ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας Νικόλαος Κλάδης σημείωσε: «Να τονίσουμε τον σπουδαίο ρόλο που διαδραματίζει το σχολείο ως ένα πλαίσιο καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής, συμπερίληψης και προώθησης δημοκρατικών αξιών και ως ισχυρός προστατευτικός παράγοντας απέναντι στην εκδήλωση εξαρτητικών συμπεριφορών. Προκειμένου να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος, απαιτείται μακροχρόνια και συνεπής εφαρμογή ολιστικών παρεμβάσεων στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας μέσα από ευρύτερες συνέργειες μεταξύ των φορέων που να εδράζονται σε σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού, όπως είναι η σχέση που έχει αναπτύξει το Τμήμα Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με το Κέντρο Πρόληψης όλα αυτά τα χρόνια».

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Συγκεκριμένα φέτος συμμετείχαν στο πρόγραμμα τα Νηπιαγωγεία: 4ο Αιγίου, 7ο, 12ο, 21ο, 27ο, 73ο Πατρών, 2ο Κάτω Αχαΐας, Καγκαδίου, Καλλιθέας Πατρών, Λάππα, Ματαράγκα, Σαγείκων, Τέμενης, Χαλανδρίτσας, Πειραματικό Πατρών και τα Δημοτικά Σχολεία: 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, 1ο και 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πατρών, 4ο, 5ο, 7ο, 10ο , 13ο, 20ο, 35ο, 44ο, 45ο, 47ο, 49ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, 1ο, 2ο και 3ο Δημοτικό Σχολείο Παραλίας, 3ο Δημοτικό Σχολείο Κ. Αχαΐας, 5ο και 9ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, Αιγείρας, Αβύθου, Αγ. Νικολάου Σπάτα, Βασιλικού, Μιντιλογλίου, Ρίου, Σαγείκων, Σαντομερίου, Σταυροδρομίου και Χαλανδρίτσας.

Διαβάστε επίσης

Αξιωματικός ελέγχεται για υπεξαίρεση «μαμούθ», τι έχει αποκαλύψει έρευνα των Εσωτερικών Υποθέσεων

Καιρός: Πρόωρο καλοκαίρι από νωρίς με αφρικανική σκόνη, πού θα φτάσει ο υδράργυρος, η πρόγνωση για την Πάτρα

Ξεκινούν σήμερα οι αιτήσεις για 28 βρεφονηπιακούς σταθμούς της ΔΥΠΑ, ανάμεσά τους και σε Πάτρα, Αγρίνιο, Μεσολόγγι

Καταγγελία για βία σε σχολείο της Πάτρας, ότι μαθητής χτύπησε μαθητή!

Η περιουσία των Αχαιών με βάση τα ακίνητα και τις καταθέσεις τους – Τι δείχνουν τα τραπεζικά στοιχεία

Αχαΐα: Το 85% των εκπαιδευτικών πέρασε το τεστ αξιολόγησης

Πάτρα: Πανελλαδική πρωτιά για Πυροσβέστες – Αποζημιώθηκαν για ρεπό ετών