Πάτρα: Τα Προσφυγικά αλλάζουν συνήθειες – Μονοδρομήσεις και αλλαγές στη στάθμευση – Χάνονται 83 θέσεις

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αλλαγές στη στάθμευση στην υπό ανάπλαση περιοχή των Προσφυγικών. Δρομολογούνται μονοδρομήσεις από τη Γούναρη μέχρι την Βενιζέλου. Στον Δήμο τονίζουν πως θα αναβαθμίσει το νέο σχέδιο την περιοχή, η αντιπολίτευση υπερψήφισε, αλλά ζητά επιπλέον μέτρα για τη στάθμευση.

Πάτρα: Τα Προσφυγικά αλλάζουν συνήθειες - Μονοδρομήσεις και αλλαγές στη στάθμευση - Χάνονται 83 θέσεις

Σημαντικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αναμένεται να εφαρμοστούν τους επόμενους μήνες στην υπό ανάπλαση περιοχή των Προσφυγικών της Πάτρας, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την εύρυθμη λειτουργία της στάθμευσης, αλλά και την προστασία της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Το σχέδιο, το οποίο συνοδεύεται από σειρά τεχνικών μελετών και ρυθμιστικών παρεμβάσεων, υπερψηφίστηκε χθες από το δημοτικό συμβούλιο και προβλέπει τροποποιήσεις στη φορά κυκλοφορίας 37 οδών, καθορισμό προτεραιοτήτων στις διασταυρώσεις, καθώς και τη μετατροπή τμημάτων σε πεζόδρομους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, από τις 1.444 θέσεις στάθμευσης που υπήρχαν, μετά την ανάπλαση της περιοχής χάνονται περίπου 80 θέσεις.

Οπως εξήγησε η αντιδήμαρχος Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού Αναστασία Τογιοπούλου, το νέο σχέδιο έλαβε υπόψη όλες τις λειτουργίες της περιοχής, όπως η λαϊκή αγορά και το γήπεδο ποδοσφαίρου. Δίνοντας το χρονοδιάγραμμα της εφαρμογής, επισήμανε πως θα σταλεί η απόφαση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για έγκριση και στη συνέχεια εκτιμάται πως έως το τέλος του 2025 θα έχει τοποθετηθεί η σήμανση στην περιοχή.

Πάντως, η κ. Τογιοπούλου δεν απέφυγε να αναγνωρίσει ότι οι αλλαγές φέρνουν μεγάλες ανατροπές στην καθημερινότητα των κατοίκων: «Με τις μονοδρομήσεις και τη δυνατότητα στάθμευσης μόνο από τη μία πλευρά στους δρόμους αλλάζουν οι συνήθειες των κατοίκων. Δεν θα μπορούν να παρκάρουν όλοι μπροστά στο σπίτι τους. Ομως, υπολογίζεται πως θα μπορούν να το κάνουν στο επόμενο οικοδομικό τετράγωνο. Θα επανεκτιμήσουμε την κατάσταση μετά την εφαρμογή και αν χρειαστούν νέα μέτρα, θα τα πάρουμε».

Πάτρα: Τα Προσφυγικά αλλάζουν συνήθειες - Μονοδρομήσεις και αλλαγές στη στάθμευση - Χάνονται 83 θέσεις

ΑΛΛΑΓΕΣ

Μεταξύ των πιο χαρακτηριστικών παρεμβάσεων, η οδός Φιλαδελφείας μετατρέπεται σε πεζόδρομο, ενώ το ίδιο ισχύει και για την Πολυκράτους, με την κυκλοφορία οχημάτων να επιτρέπεται μόνο υπό ειδικές συνθήκες, βάσει του σχετικού Κανονισμού Λειτουργίας. Οι οδοί Χειλ. Πατρέως και Πόντου διευθετούνται ως μονής κατεύθυνσης, με φορά κίνησης που εξυπηρετεί καλύτερα την τοπική κυκλοφορία. Σημαντική είναι και η ρύθμιση στην οδό Καρατζά, όπου παραμένει μονής κατεύθυνσης με εκ περιτροπής στάθμευση.

Οι περισσότερες οδοί της περιοχής αποκτούν χαρακτήρα μονής κατεύθυνσης, με εναλλασσόμενη (ανά μήνα) δυνατότητα στάθμευσης, ώστε να διευκολύνεται η διέλευση των οχημάτων και να αποτρέπεται η διπλή στάθμευση. Ανάμεσα σε αυτές είναι οι Ερενστρώλε, Δαμώνος, Νικαίας, Βοσπόρου, Βοτσαρή, Δορυλαίου, Εφέσου, Ηρακλείου, Θερίσου, Τραπεζούντος και Δωριέων.

Ορίζεται επίσης όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στους περισσότερους δρόμους της περιοχής, ενώ εφαρμόζονται επιπλέον μέτρα κυκλοφοριακής ασφάλειας, όπως κίτρινη διαγράμμιση τύπου ζιγκ-ζαγκ και απαγόρευση στάθμευσης σε ευαίσθητα σημεία κοντά σε σχολεία (2ο & 37ο Νηπιαγωγεία, 15ο & 17ο Δημοτικά Σχολεία).

Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται και για την προτεραιότητα στις διασταυρώσεις. Οι βασικοί άξονες της περιοχής – όπως οι Δημ. Γούναρη, Καλαβρύτων, Γ. Παπανδρέου και Ιωνίας – διατηρούν την προτεραιότητά τους έναντι όλων των καθέτων. Επιπλέον, προτεραιότητα αποκτούν η Πόντου (για την εξυπηρέτηση της αστικής συγκοινωνίας), καθώς και οι Νικαίας και Δορυλαίου. Οι οδοί Σμύρνης και Φωκαίας επίσης διατηρούν την προτεραιότητά τους, ενώ σε επιλεγμένες τρισκέλεις και τετρασκελείς διασταυρώσεις, προτεραιότητα δίνεται στις διαμπερείς οδούς.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

Οπως αναμενόταν, τόσο μεγάλες αλλαγές για μια πυκνοκατοικημένη περιοχή θα είχαν και αντιδράσεις. Η παράταξη του Κώστα Σβόλη δεν ψήφισε υπέρ των αλλαγών με τον Θ. Ξυλιά να στέκεται στις χαμένες θέσεις στάθμευσης, ενώ στην πρόσφατη δημοτική επιτροπή ο Φ. Οικονόμου είχε ψηφίσει λευκό καθώς θεωρούσε η παράταξη ότι θα έπρεπε να έχει εκφράσει γνώμη η Τροχαία, πως δεν είναι μόνο 83 οι θέσεις στάθμευσης που χάνονται αλλά περισσότερες λόγω της λειτουργίας του γηπέδου και της αναμενόμενης αύξησης της δραστηριότητας της περιοχής αλλά και πως θα έπρεπε να έχει προβλεφθεί η κατασκευή ενός δημοτικού πάρκινγκ.

Ο Βασίλης Αϊβαλής ψήφισε θετικά, αλλά εκτίμησε πως η στάθμευση εξελίσσεται σε βασικό πρόβλημα για την Πάτρα και πως μετά την ανάπλαση θα αυξηθεί σημαντικά η δραστηριότητα στην περιοχή. Ζήτησε να γίνουν έγκαιρα νέες μελέτες για τον αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο και τις ανάγκες στάθμευσης που θα δημιουργηθούν ώστε να παρθούν μέτρα και να βρεθούν χώροι στάθμευσης.

Ενώ, ο Θάνος Δούρος επισήμανε πως έχει δεχθεί η παράταξη «σπιράλ» διαμαρτυρίες κατοίκων και επαγγελματιών πως δεν εισακούστηκαν οι προστάσεις τους, ενώ εξέφρασε ανησυχία σχετικά με το αν θα μπορούν να περνούν ανεμπόδιστα οχήματα ασφαλείας από οδούς όπως η Ιωνίας.