Ειδικό ποσοστό 2% για πληγέντες μαθητές στις Πανελλαδικές του 2025, η απόφαση Ζαχαράκη – Ποιο νομό της Δυτικής Ελλάδας αφορά

Με στόχο τη στήριξη των μαθητών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, το Υπουργείο Παιδείας θέτει σε εφαρμογή ειδικό ποσοστό εισαγωγής 2% στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, για υποψηφίους από συγκεκριμένες περιοχές της χώρας.

Ειδικό ποσοστό 2% για πληγέντες μαθητές στις Πανελλαδικές του 2025, η απόφαση Ζαχαράκη - Ποιο νομό της Δυτικής Ελλάδας αφορά

Με απόφαση της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, καθορίζεται ειδικό ποσοστό εισαγωγής 2% στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για μαθητές και αποφοίτους Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων που προέρχονται από περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές. Η ρύθμιση αφορά αποκλειστικά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του Ιουνίου 2025 και ισχύει μόνο για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.

Το ποσοστό εφαρμόζεται υπέρ των υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση–δήλωση και συμμετείχαν στις εξετάσεις, ακόμη κι αν φοίτησαν ή δήλωσαν συμμετοχή σε σχολεία άλλης περιοχής. Οι επιτυχόντες εισάγονται καθ’ υπέρβαση του συνολικού αριθμού εισακτέων σε σχολές των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών.

Οι περιοχές που καλύπτει η ρύθμιση
Η απόφαση αφορά υποψηφίους που διαμένουν μόνιμα σε δήμους των εξής έξι Περιφερειών:

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

– Δήμος Θήρας
– Δήμος Ιητών
– Δήμος Αμοργού (Π.Ε. Νάξου)

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

– Δήμος Θέρμου (Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας)

Περιφέρεια Αττικής

– Δήμος Πεντέλης (Βόρειος Τομέας Αθηνών)
– Πολεοδομική Ενότητα Πατήματος Χαλανδρίου (Δήμος Χαλανδρίου)
– Δήμος Μαραθώνος
– Δημοτική Ενότητα Πικερμίου (Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου)

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

– Δήμος Σιθωνίας (Π.Ε. Χαλκιδικής)

Περιφέρεια Ιονίων Νήσων

– Δημοτική Ενότητα Λειβαθούς (Δήμος Αργοστολίου, Π.Ε. Κεφαλληνίας)

Περιφέρεια Κρήτης

– Δημοτική Κοινότητα Βουτών (Δήμος Ηρακλείου)

Η εν λόγω ρύθμιση εντάσσεται στο πλαίσιο της μέριμνας του Υπουργείου Παιδείας για τους μαθητές που επηρεάστηκαν από φυσικές καταστροφές και στοχεύει στην αποκατάσταση ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.