Στην Ολομέλεια ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Τι αλλάζει
Εισάγεται προς συζήτηση το νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Οι αλλαγές και οι προτάσεις του Θ. Λιβάνιου.
Στην Ολομέλεια της Βουλής εισάγεται σήμερα, Πέμπτη (25/06/2026), η συζήτηση για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η επεξεργασία του σχετικού νομοσχεδίου ολοκληρώθηκε στην αρμόδια επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, όπου και υπερψηφίστηκε επί της αρχής από την κυβερνητική πλειοψηφία.
Κατά την ψηφοφορία στην Επιτροπή, η Νέα Δημοκρατία τάχθηκε υπέρ του νομοσχεδίου, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Πλεύση Ελευθερίας καταψήφισαν. Από την πλευρά τους, το ΠΑΣΟΚ, η Ελληνική Λύση και η «Νίκη» διατήρησαν επιφυλάξεις για την τοποθέτησή τους στην Ολομέλεια.
Εκλογές σε «έναν γύρο» και προεκλογικές συμμαχίες
Κεντρικό σημείο και βασικότερη μεταρρύθμιση του νέου Κώδικα αποτελεί η θεσμοθέτηση της εκλογής των δημοτικών και περιφερειακών αρχών σε έναν και μόνο γύρο.
Ο Υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, υπεραμύνθηκε της συγκεκριμένης διάταξης, τονίζοντας ότι το νέο σύστημα θα ενισχύσει τη συμμετοχή των πολιτών, γεγονός που με τη σειρά του θα προσδώσει μεγαλύτερη νομιμοποιητική δύναμη στους δημάρχους. Παράλληλα, ο κ. Λιβάνιος επεσήμανε ότι η κατάργηση του δεύτερου γύρου θα λειτουργήσει ως κίνητρο για τη δημιουργία προεκλογικών συνεργασιών και κοινών ψηφοδελτίων, ευνοώντας τον ουσιαστικό προγραμματικό διάλογο πριν από τις κάλπες.
Στο τραπέζι η μεταφορά αρμοδιοτήτων
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Υπουργός Εσωτερικών άνοιξε τον διάλογο για την ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ του κεντρικού κράτους και των ΟΤΑ, φέρνοντας ως παράδειγμα τη διαχείριση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Όπως ανέφερε, θα έπρεπε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να περάσουν οι συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, ακολουθώντας το μοντέλο του “Transport for London” στο Μητροπολιτικό Δήμο του Λονδίνου.
Στον αντίποδα, ο κ. Λιβάνιος εμφανίστηκε επιφυλακτικός σχετικά με το πάγιο αίτημα της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης για την υπαγωγή των Κέντρων Υγείας στους Δήμους, σημειώνοντας ότι δεν έχει πειστεί πως μια τέτοια δομή θα λειτουργούσε αποτελεσματικότερα εκτός του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ).
Η «Πελοπόννησος» και το pelop.gr σε ανοιχτή γραμμή με τον Πολίτη
Η φωνή σου έχει δύναμη – στείλε παράπονα, καταγγελίες ή ιδέες για τη γειτονιά σου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News
