Σχολεία ζωντανά και όχι πεδία βολής

Το κύριο άρθρο της «Π»

ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ιδέες πρέπει να συζητούνται. Ο δήμαρχος Πατρέων απευθύνθηκε στην κυβέρνηση θέτοντας ζήτημα διατήρησης των σχολικών κτιρίων σε καλή κατάσταση και θωράκισής τους από παραβατικότητες, βανδαλισμούς και περιθωριακές συμπεριφορές. Σύμφωνοι, αν ο περιθωριακός στριμωχτεί σε ένα σημείο, θα καταφύγει σε ένα άλλο αφύλακτο. Δεν θεραπεύει η φρούρηση τα φαινόμενα αυτά. Τουλάχιστον ας μείνουν τα σχολεία καθαρά από έκνομες δραστηριότητες.

Η ΙΔΕΑ του δημάρχου συνίσταται σε μετατροπή των σχολείων σε χώρους πολιτιστικών ανταλλαγών, δημιουργίας και άθλησης πέραν του ωραρίου λειτουργίας τους. Να έχουν οι μαθητές παραπάνω λόγους για να συνδέουν το σχολείο με όμορφες στιγμές μέσα από μια ατμόσφαιρα γεμάτη ζωή και υγεία.

ΑΛΛΑ βέβαια αντιλαμβάνεται ο δήμαρχος ότι η πραγμάτωση της ιδέας απαιτεί διαθέσιμο προσωπικό. Ούτε ο Δήμος έχει τέτοιο κόσμο, ούτε η πολιτεία. Αλλά όλα είναι ζήτημα προτεραιοτήτων. Ας βασανιστεί η σκέψη αυτή κάπως περισσότερο και οργανωμένα. Με σκοπό να βρεθεί λύση και όχι να λέμε ότι κάναμε μια φιλολογική πρόταση που αγνοήθηκε.

 

ΕΙΤΕ ΔΕΛΤΑ ΕΙΤΕ ΟΜΙΚΡΟΝ

Η ΠΡΟΣΟΧΗ της κοινωνίας και των ΜΜΕ έχει απορροφηθεί από την προέλαση της παραλλαγής Ομικρον. Εύλογα λόγω της αχαλίνωτης μεταδοτικότητάς της και των συνεπειών της στην καθημερινότητά μας. Αλλά έχουμε και κάποια συνοδά δεδομένα. Η Ομικρον, που προφανώς και χρήζει ευλαβικής προσοχής, καθως αυξάνει κάθετα τη ζήτηση κλινών στα νοσοκομεία, δεν έχει προκαλέσει διασωληνώσεις μέχρι στιγμής. Αυτό συνεχίζει να το κάνει η Δέλτα και μάλιστα αυξητικά. Και αυτό συμβαίνει αφενός γιατί η μεταδοτικότητά της δεν είναι καθόλου αμελητέα, αφετέρου γιατί έχουμε αυτοκαταστροφικά χαλαρώσει. Συνεπώς, είτε υπήρχε η μια παραλλαγή είτε η άλλη, οφείλουμε να τηρούμε μέτρα προστασίας με μεγάλη επιμέλεια. Και να αφήσουμε την υψηλή κριτική να πάρει μια ανάσα.