Νίκος Δημογιάννης: Mια «εκδρομή» μαθητών μέσω… τηλεδιάσκεψης
Οι μαθητές τους τελευταίους μήνες χρειάστηκαν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και να κάνουν τα μαθήματά τους μέσω διαδικτύου. Πώς άραγε θα ήταν μια «εκδρομή» μαθητών μέσω τηλεδιάσκεψης; Αυτό βλέπουμε μέσα από το «Πέρασμα» (Τhe Passage) του Νίκου Δημογιάννη.
Το «Πέρασμα» είναι μια καινούργια μουσική σύνθεση, στην οποία παρατηρούμε ακριβώς αυτό: Ενα συνεχές πέρασμα, μια συνεχή μετάβαση που γίνεται σε όλα τα στοιχεία που δομούν τo μουσικό κομμάτι.
Είτε από ένα μελωδικό μοτίβο, προς ένα άλλο, είτε απο ένα αρμονικό και ρυθμικό στοιχείο προς ένα άλλο, είτε από μια ορχήστρα σε μια άλλη, τελείως διαφορετική ως προς τα ηχοχρώματα των οργάνων που χρησιμοποιεί.
Η πρώτη αμιγώς συμφωνικής μορφής, ενώ κατά το πέρασμά της στη δεύτερη, ο συμφωνικός ήχος μεταμορφώνεται, κατά τη μίξη του με ηλεκτρικές κιθάρες και με ένα πλούσιο και αρκετά ενισχυμένο set κρουστών, πλαισιωμένο με γυναικεία χορωδία.
Το «Πέρασμα» συμβολίζει ακριβώς αυτό που είναι η ζωή μας: Ενα πέρασμα!
Κάθε σκέψη, μας περνά σε κάτι άλλο, όπως και κάθε βίωμα, και κάθε συνειδητοποίηση. Κάθε κατάσταση και κάθε γεγονός λειτουργεί ως ένα πέρασμα, ως σκαλοπάτι που μας οδηγεί σε κάτι διαφορετικό. Οπως και κάθε δευτερόλεπτο δεν είναι παρά ένα σημείο του χρόνου που μεταβαίνει στο επόμενο.
Τη μουσική τη συνοδεύει ένα video, που επίσης μας παρουσιάζει ένα συνεχές πέρασμα-μετάβαση σε τοπία απαράμιλης ομορφιάς, όπου παράλληλα και ο χρόνος, περνάει από την άνοιξη στο φθινόπωρο, στον χειμώνα και στο καλοκαίρι, από τη μέρα στη νύχτα, με κορύφωση το πλάνο όπου το ανθρώπινο χέρι δείχνει ή καλεί τον ήλιο, συμβολίζοντας έτσι ως τελική αναγκαιότητα του ανθρώπου, το πέρασμά του στην αλήθεια του φωτός, που οδηγεί στην ελευθερία, όπως τη συμβολίζει στο video η πτήση του αετού!
Οπως σημειώνει ο Νίκος Δημογιάννης: «Σκέφτηκα λοιπόν αφού όλα τα κάνουμε αυτό τον καιρό, μέσω τηλεδιάσκεψης, γιατί να μην πάω και μια “εκδρομή” τους μαθητές μου (8ο και 1ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας), στον κόσμο, μέσα από αυτό το μουσικό video, για να συνδιάσουμε το μάθημα της μουσικής με μία έστω ολιγόλεπτη απόδραση μέσω ήχων και εικόνων; H ανταπόκριση των μαθητών ιδιαίτερα ενθουσιώδης, η οποία με τη σειρά της, έγινε κι αυτή, αφορμή, το… πέρασμα για να το καταθέσω και στην “Πελοπόννησο”, και έτσι να το μοιραστώ και με το αναγνωστικό κοινό της! Αραγε πού θα μας περάσει αυτό;».
<iframe width=”962″ height=”541″ src=”https://www.youtube.com/embed/Mm8RE_Cj95o” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen></iframe>
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News