Τσουνάμι ανατιμήσεων στα ναύλα της Αδριατικής – Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Πάτρα – Ιταλία
Αύξηση 50 – 100 ευρώ στον επίναυλο των φορτηγών αυτοκινήτων από τις αρχές της εβδομάδας.
Σε νέα, δεύτερη αύξηση εντός του 2022 στις τιμές των εισιτηρίων οχημάτων και επιβατών, προχώρησαν από τις αρχές αυτής της εβδομάδας οι ναυτιλιακές εταιρείες στις γραμμές της Αδριατικής, καθώς το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων, έχει εκτινάξει τη λειτουργική δαπάνη ενός πλοίου στο 70%.
Συγκεκριμένα, η Grimaldi Lines ανακοίνωσε αναπροσαρμογή του επιναύλου φορτηγών από την περασμένη Τετάρτη 22 Ιουνίου στη γραμμή Πάτρα – Ανκόνα κατά 100 ευρώ ανά όχημα (κενά και έμφορτα). Η εταιρεία είχε ανακοινώσει από τις 13 Ιουνίου αύξηση 100 ευρώ στον επίναυλο και στην γραμμή Ηγουμενίτσα – Ανκόνα και 50 ευρώ στην γραμμή Ηγουμενίτσα – Μπρίντεζι.
Στην ανακοίνωσή του, ο όμιλος αναφέρει: «Μετά τις τελευταίες εξελίξεις στη παγκόσμια οικονομία και τις συνεχείς αυξήσεις των λειτουργικών δαπανών, ο όμιλος Grimaldi είναι αναγκασμένος να εφαρμόσει από τις 22 Ιουνίου του 2022, αναπροσαρμογή επί του ναύλου».
Και η κοινοπραξία ANEK Lines/Superfast Ferries, είχαν ανακοινώσει αναπροσαρμογή επίναυλου φορτηγών από την περασμένη Δευτέρα 20 Ιουνίου στις γραμμές της Αδριατικής.
Συγκεκριμένα, στην κοινή ανακοίνωσή τους αναφέρουν: «Λόγω της συνεχιζόμενης αύξησης στην τιμή του πετρελαίου, είμαστε αναγκασμένοι να προβούμε εκ νέου σε αναπροσαρμογή του επίναυλου καυσίμων στις τιμές φορτηγών του ισχύοντος ναυλολογίου, με ισχύ από τη Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2022.
Ο νέος επίναυλος ανά γραμμή είναι:
– Γραμμή Μπάρι: 10 ευρώ ανά μέτρο, όπως ορίζεται η αντίστοιχη κατηγορία οχήματος.
– Γραμμή Ανκόνα: 21 ευρώ ανά μέτρο, όπως ορίζεται η αντίστοιχη κατηγορία οχήματος.
– Γραμμή Βενετία: 20 ευρώ ανά μέτρο, όπως ορίζεται η αντίστοιχη κατηγορία οχήματος
ΤΡΙΠΛΑΣΙΑ ΤΙΜΗ
Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολ. που ήταν πέρυσι.
Οι νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κινούνται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, ενώ σημειώνεται ότι η προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται για κάποιους προορισμούς και δρομολόγια να υπάρξει και νέα μικρή αύξηση και από 1ης Ιουλίου.
«Λέγαμε ότι το 2022 θα είναι η πρώτη χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα ωστόσο ήρθε και το συμβάν με τον ρωσο – ουκρανικό πόλεμο ο οποίος έχει εκτοξεύσει εδώ και λίγους μήνες το ενεργειακό κόστος των πλοίων» ανέφερε στέλεχος της ακτοπλοϊκής αγοράς.
Α. ΚΟΥΝΑΒΗΣ: ΔΥΣΚΟΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Ο ναυτιλιακός πράκτορας Αντώνης Κουνάβης, δήλωσε στην «Π» για το θέμα:
«Υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα με τις τιμές των καυσίμων, που επιβαρύνει δυσανάλογα τις επιχειρήσεις. Οσο κι αν αυξηθούν τα ναύλα, δεν μπορούν να αντισταθμίσουν το μεγάλο κόστος που έχει προκύψει από αυτές τις ανατιμήσεις.
Οι τιμές στα καύσιμα έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από πέρυσι το καλοκαίρι, όταν ο μέσος όρος αυξήσεων που επιβλήθηκαν στα εισιτήρια στις γραμμές της Αδριατικής, κυμαίνεται στο 15%. Στα φορτηγά και στα φορτία, οι αυξήσεις που έχουν γίνει, είχαν γνώμονα να μην επηρεάσουν σοβαρά το διεθνές εμπόριο. Σε κάθε περίπτωση, τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης και οι επιπτώσεις στις ναυτιλιακές εταιρίες και στο εμπόριο, θα μετρηθούν στο τέλος αυτής της χρονιάς, η οποία θα είναι πολύ δύσκολη για τις ναυτιλιακές εταιρίες».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News