Ποδηλατόδρομος Πάτρας: Μεγάλες ουρές σε ώρες αιχμής στην παραλιακή

Η έναρξη των εργασιών για τον ποδηλατόδρομο, οδήγησε στη μείωση του πλάτους της Οθωνος- Αμαλίας με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ταλαιπωρία των οδηγών λόγω μποτιλιαρισμάτων. Ποια είναι η εξέλιξη του έργου.

Ποδηλατόδρομος

Ουρές δεκάδων μέτρων σχηματιζόντουσαν χθες τις ώρες αιχμής από το ύψος του νέου σταθμού του ΚΤΕΛ Αχαΐας μέχρι και την πλατεία Τριών Συμμάχων στην παραλιακή της Πάτρας.

Από χθες το πρωί, εγκαταστάθηκε ξανά ο εργολάβος που κατασκευάζει τον ποδηλατόδρομο της πόλης, καθώς μία εβδομάδα μετά τον αρχικό προγραμματισμό, εξασφαλίστηκε μια τελευταία άδεια που χρειαζόταν για να ξεκινήσουν τα έργα μπροστά από το σταθμό του ΟΣΕ.

Από νωρίς χθες, τα συνεργεία έπιασαν δουλειά με στόχο να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό για να αποφευχθεί η παρακώληση της κυκλοφορίας. Ωστόσο, όπως ήταν φυσιολογικό δημιουργήθηκαν μεγάλες ουρές και προκλήθηκε εκνευρισμός στους οδηγούς που είδαν την Οθωνος-Αμαλίας να στενεύει αισθητά. Από τη μία τα έργα για τον ποδηλατόδρομο και από την αριστερή πλευρά τα παρκαρισμένα οχήματα μίκρυναν την οδό κυκλοφορίας. Αυτή η πρώτη εμπειρία των οδηγών με τον υπό κατασκευή ποδηλατόδρομο έχει προκαλέσει ανησυχία στους οδηγούς.

Πλέον φαίνεται ξεκάθαρα και στην πράξη πως η Οθωνος- Αμαλίας θα χρειαστεί περιφρούρηση για να κινούνται ομαλά τα οχήματα, αφού ένα μέρος του δρόμου καταλαμβάνεται από την ποδηλατική λωρίδα, επομένως θα χρειαστεί να «αναπληρωθεί» το χαμένο έδαφος από την αριστερή πλευρά που παρκάρουν οχήματα.

Για το επόμενο διάστημα μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες ή να αναλάβει δράση η Τροχαία, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι οπλισμένοι με περίσσια υπομονή κατά τη διέλευσή τους από τους δρόμους.
Στόχος είναι οι εργασίες να ολοκληρωθούν το δυνατόν συντομότερα, αλλά η σημερινή πραγματικότητα δείχνει ότι δεν μπορεί να υπάρξει πιστευτό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.

«Υπάρχουν τα λεφτά, τα προγράμματα και οι μελέτες. Ωστόσο, οι εργολάβοι προχωρούν λίγο-λίγο, περιμένουν να πληρωθούν το κάθε σκέλος και μετά συνεχίζουν. Ισχύει στην πλειοψηφία των μικρών έργων αυτή η τακτική καθώς έχουν δεχθεί πλήγμα από τις ανατιμήσεις. Οι υπηρεσίες του Δήμου, προφορικώς και εγγράφως, πιέζουν όσο μπορούν για να προχωρούν τα έργα. Ωστόσο, ο ποδηλατόδρομος είναι περίπλοκο κουβάρι, όπως πολλά ακόμα μικρά έργα» ανέφερε στην «Π» ο αντιδήμαρχος Χρήστος Κορδάς σχετικά με τις καθυστερήσεις.

ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΝΑΕΙ, ΠΟΣΟ ΘΑ ΚΟΣΤΙΣΕΙ

Αυτή τη στιγμή, από χθες, το συνεργείο του εργολάβου έχει εγκατασταθεί από χθες από την Αράτου έως την Ερμού με μικρές μπουλντόζες και άλλα ασφαλτικά οχήματα. Ωστόσο, για την ολοκλήρωση του έργου θα χρειαστεί να γίνουν εργασίες μέχρι την οδό Παπαφλέσσα, όπου ο ποδηλατόδρομος θα «πέφτει» στο Νότιο Πάρκο.

Με στόχο τη μείωση της χρήσης οχημάτων εντός του ιστορικού κέντρου της πόλης, ο ποδηλατόδρομος θα περνά μέσα από τη Μαρίνα, θα βγαίνει από τις καμάρες και το ξενοδοχείο Moxy και θα συνεχίζει, στην Οθωνος Αμαλίας, στην Ακτή Δυμαίων για να καταλήξει στην Παπαφλέσσα. Ο δρόμος των ποδηλάτων είναι διπλής κυκλοφορίας και περιλαμβάνει μέτρα ασφαλείας όπως κράσπεδο και σήμανση.

Ο προϋπολογισμός του Ποδηλατόδρομου ήταν 551.248,45 ευρώ, αλλά μετά την τελική έκπτωση από τον ανάδοχο του έργου το κόστος φθάνει το ποσό των 320.245,72 ευρώ. Η μελέτη του έργου έγινε από τη Διεύθυνση Αρχιτεκτονικού Εργου του Δήμου Πατρέων που έχει και την ευθύνη επίβλεψης των εργασιών του.