Πάτρα – Πεζοδρόμηση Μαιζώνος: Τι προβλέπεται να αλλάξει στην πόλη και την καθημερινότητά μας
Το έργο της ανάπλασης της Κάτω Πόλης που θα ξεκινήσει να εκτελείται σύντομα, φέρνει μαζί του την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος. Συγκεντρώσαμε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες και αλλαγές για τον κεντρικό δρόμο της Πάτρας.
Πλησιάζει η ώρα που οι Πατρινοί και οι επισκέπτες της Πάτρας θα βλέπουν την οδό Μαιζώνος ως πεζόδρομο, αφού είναι όλα έτοιμα για να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης της Κάτω Πόλης όπου εντάσσονται οι διαμορφώσεις στον κεντρικό δρόμο.
Σύμφωνα με πληροφορίες που είναι σε θέση να γνωρίζει η «Π», εντός του Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσουν τα έργα για την ανάπλαση. Γενικότερα, η ανάπλαση της Κάτω Πόλης, όπου περιλαμβάνονται έργα σε όλο το ιστορικό κέντρο της Πάτρας, θα πραγματοποιηθεί τμηματικά με στόχο να διαταραχθεί όσο το δυνατόν λιγότερο η εύρυθμη λειτουργία του κέντρου της Πάτρας. Αυτό σημαίνει πως δεν θα δούμε μέσα σε λίγες ημέρες να αλλάζει ριζικά η οδός Μαιζώνος, αφού για να υλοποιηθεί η πεζοδρόμηση θα πρέπει πρώτα να έχουν προχωρήσει και οι αντιδρομήσεις στην Κανακάρη και τη Μαιζώνος.
Δημοσκόπηση της DATA C: Θέλουμε ή όχι την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος;
Ακριβώς λοιπόν, επειδή πρόκειται για πολυσύνθετες αλλαγές στη ζωή της πόλης, οι εξελίξεις θα έρχονται βήμα-βήμα. Ωστόσο, με αφορμή την έρευνα της Data C, έχει ενδιαφέρον να υπενθυμίσουμε τι αναφέρει η μελέτη της ανάπλασης της Κάτω Πόλης μόνο για την οδό Μαιζώνος.
-Από Πουκεβίλ έως Αράτου θα συνεχίσει να υφίσταται ο δρόμος κυκλοφορίας με ασφαλτικό τάπητα. Θα διατηρηθούν τα υφιστάμενα πεζοδρόμια, θα γίνει απόξεση ασφαλτοτάπητα και κατασκευή νέας ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας με χρήση κοινής ασφάλτου, θα τοποθετηθεί σήμανση, αστικός εξοπλισμός, φύτευση.
-Από Αράτου έως Γούναρη θα γίνει η τεράστια αλλαγή, αφού η Μαιζώνος όπως τη γνωρίζουμε σήμερα θα πάψει να υπάρχει και θα δώσει τη θέση της σε έναν πεζόδρομο περίπου 800 μέτρων. Θα διατηρηθούν τα πεζοδρόμια έως την οδό Φιλοποίμενος, θα ανακατασκευαστούν τα πεζοδρόμια από οδό Φιλοποίμενος έως Γούναρη με ψυχρούς τσιμεντοκυβόλιθους, θα ξηλωθεί το οδόστρωμα και θα τοποθετηθούν στη θέση τους κυβόλιθοι γκρί χρώματος όπως στην Ρήγα Φεραίου. Επιπλέον, ο κύριος πεζόδρομος θα έρθει στο ίδιο επίπεδο με τα υφιστάμενα πεζοδρόμια. Ενώ επίσης, θα τοποθετηθεί αστικός εξοπλισμός και θα γίνουν δενδροφυτεύσεις.
-Από Γούναρη έως Τριών Ναυάρχων θα παραμείνει το τμήμα ως δρόμος κυκλοφορίας με ασφαλτικό τάπητα. Ωστόσο, θα ανακατασκευαστούν τα πεζοδρόμια με κυβόλιθους, θα κατασκευαστούν ράμπες για ΑμεΑ, θα φρεσκαριστεί το οδόστρωμα και θα τοποθετηθεί αστικός εξοπλισμός και φυτά.
Τέλος, σε διαφορετικές μελέτες και έργα, με άλλες χρηματοδοτήσεις, ο Δήμος σκοπεύει να εκτελέσει στο μέλλον εργασίες στην πλατεία Γεωργίου αλλά και τα σιντριβάνια. Ωστόσο, ακόμα θεωρείται πρώιμο να περιμένουμε εξελίξεις ως προς αυτό το σκέλος.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
Σκοπός της μελέτης είναι η βιοκλιματική και αισθητική αναβάθμιση της περιοχής παρέμβασης με χρήση κατάλληλων υλικών, με εμπλουτισμό της φύτευσης και επιλογή βελτιωμένου αστικού εξοπλισμού και γενικότερα µέσω ενός σχεδιασμού βασισμένου σε βιοκλιματικές αρχές, ώστε να επιτυγχάνεται η βελτίωση και η προστασία του αστικού περιβάλλοντος και η βελτίωση των επιπέδων θερμικής άνεσης.
Η μελέτη αποσκοπεί στην σύνθεση ενός ολοκληρωμένου και βιώσιμου συνόλου σύμφωνα με τις αρχές του περιβαλλοντικού σχεδιασμού, έτσι ώστε να αποδοθεί στους κατοίκους της περιοχής και στους επισκέπτες, η περιοχή αισθητικά και λειτουργικά βελτιωμένη και πιο φιλική, ενώ ταυτόχρονα να ενισχυθεί η οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Επιπλέον, αποσκοπεί στην ανάδειξη και προβολή του μεγάλου αριθμού αξιόλογων και αντιπροσωπευτικών Νεότερων μνημείων της πόλης που βρίσκονται κατά μήκος της Διαδρομής 2 – Μεγάλος Περίπατος Μνημείων Ιστορικού Κέντρου.
Με την ολοκληρωμένη προσέγγιση της μελέτης επιτυγχάνεται μια βιώσιμη αστική ανάπλαση για την περιοχή του ιστορικού κέντρο με στόχους:
−Την επίλυση των προβλημάτων που δημιουργούνται στην περιοχή στο πλαίσιο της λειτουργίας της ίδιας της πόλης, χωρίς να μετατίθεται η επίλυσή τους σε άλλους χώρους ή στις μελλοντικές γενιές.
−Τη μετρίαση των επιβλαβών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και βελτίωση της αλλαγής του μικροκλίματος τον εμπλουτισμό της φύτευσης για την ενίσχυση των φυσικών διεργασιών.
−Την ανάπτυξη πολιτικών αστικής ανάπλασης επικεντρωμένη στον άνθρωπο, που χαρακτηρίζεται από αρμονία μεταξύ της κοινωνικής συνοχής και της οικονομικής ανάπτυξης.
− Ενίσχυση της ικανότητας αξιοποίησης των τοπικών πόρων, των ιδιαιτεροτήτων και των διάφορων χρήσεων της περιοχής.
Η αναβάθμιση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος δεν θα ανακουφίσει μόνο τα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα της πόλης, θα αποτελέσει παράγοντα της βιώσιμης ανασυγκρότησης της, της βελτίωσης της σχέσης αλληλεπίδρασης των πολιτών με το περιβάλλον τους και της βελτίωσης του καθημερινού τρόπου ζωής. Επομένως, θα αποτελέσει παράγοντα ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής, της βελτίωσης της ελκυστικότητας για ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, της ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας και της τοπικής αγοράς εργασίας.
ΟΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
Η ανάπλαση του κέντρου της πόλης και η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος θα φέρει αναπόφευκτες κυκλοφοριακές αλλαγές. Συγκεκριμένα, από την Αράτου έως τη Γούναρη λόγω της πεζοδρόμησης θα καταργηθούν: οι θέσεις στάθμευσης του Δήμου, οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης επί της οδού Μαιζώνος, θα μεταφερθούν οι θέσεις στάθμευσης δικύκλων επί της βόρειας πλευράς της οδού Πατρέως, στο τμήμα της από Μαιζώνος έως Ρ. Φεραίου.
Επιπλέον, η θέση στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ που βρίσκονται νοτίως τις πλ. Γεωργίου θα μεταφερθεί επί της βόρειας πλευράς της οδού Ερμού, στην πρώτη νόμιμη θέση στάθμευσης πριν τη συμβολή της με την οδό Ρ. Φεραίου. Θα μεταφερθεί επίσης η θέση ΑμεΑ που βρίσκεται επί της οδού Μαιζώνος, νοτίως της οδού Βότση, στην νότια πλευρά της οδού Πατρέως, πριν τη συμβολή της με την οδό Μαιζώνος.
Η πεζοδρόμηση θα καταργήσει επίσης τα φανάρια που βρίσκονται επί της Μαιζώνος στην οδό Αγίου Νικολάου και την πλατεία Γεωργίου.
Τέλος, οι δύο πιάτσες ταξί που βρίσκονται επί της Μαιζώνος στην πλατεία Γεωργίου και πριν τη Γούναρη, θα μεταφερθούν σε νέα θέση και συγκεκριμένα επί της βόρειας πλευράς της οδού Ερμού, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ρ. Φεραίου και Μαιζώνος (12 θέσεις).
Η ανάπλαση θα φέρει επίσης μείωση του πλάτους του οδοστρώματος κατά δύο μέτρα, από την Κανάρη έως την Τριών Ναυάρχων, με τη δημιουργία προεξοχής του πεζοδρομίου επί της ανατολικής πλευράς της οδού Μαιζώνος, βορείως και νοτίως της συμβολής της με τις οδούς Μιαούλη, Τσαμαδού και Σαχτούρη.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News