Κ. Πελετίδης: Ξεσπάθωσε για το παραλιακό μέτωπο – «Δεν δεχόμαστε για οικονομικά συμφέροντα να θυσιαστεί ο πατραϊκός λαός» ΒΙΝΤΕΟ

Τι ζήτησε ο Δήμαρχος Πατρέων κατά τη διάρκεια συνέντευξης

Κ

Την απόδοση στην πόλη του τμήματος του εμπορικού λιμένα ανάμεσα στην Αγίου Νικολάου και την Μαρίνα, ζητά ο Κώστας Πελετίδης. Αυτό τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, σήμερα Τετάρτη, το πρωί, με θέμα το παραλιακό μέτωπο.

Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο κ. Πελετίδης, «η πόλη έχει κάνει πολλούς αγώνες και το παραλιακό μέτωπο ανήκει στον λαό. Η πόλη πρέπει να έχει επαφή με τη θάλασσα, να σταματήσουν τα εμπόδια. Αγωνιστήκαμε για να το απολαύσει ο πατραϊκός λαός. Υπερασπιστήκαμε και κερδίσαμε τα κομμάτια από τον Διακονιάρη έως τον Μόλο και καταφέραμε για 99 χρόνια αυτό το κομμάτι να είναι δικό μας. Έμεινε το κομμάτι από την Αγίου Νικολάου έως την Θεσσαλονίκης, το βόρειο τμήμα του λιμανιού. Μένει, όταν αποδοθεί στην πόλη μας, να πέσουν οι μάντρες, να απελευθερωθεί και μαζί με την υπογειοποίηση του τρένου η πόλη να επιστρέψει δίπλα στη θάλασσα».

Συνεχίζοντας ο κ. Πελετίδης αναφέρθηκε στον Ανοικτό Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό που «τρέχει» ενώ αναφέρθηκε και στις τελευταίες εξελίξεις με το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίος όπως ανέφερε μαζί με την Κυβέρνηση και τον ΟΛΠΑ ετοιμάζουν master plan για το νέο λιμάνι, το οποίο εντάσσουν σαν δικό τους περιουσιακό στοιχείο. «Είναι μία εφιαλτική προοπτική να έχουμε κάνει τόσο αγώνα και να έχουμε τις μάντρες του επενδυτή και από τον Μόλο έως την Θεσσαλονίκης, μπροστά στο ιστορικό κέντρο πόλης, να είμαστε ηπειρωτική χώρα. Θα υπογειοποιηθεί το τρένο και θα μείνουν μάντρες. Ο λαός θα τα γκρεμίσει αυτά! Δεν δεχόμαστε για οικονομικά συμφέροντα να θυσιαστεί ο πατραϊκός λαός».

Παράλληλα ο Δήμαρχος, αναφέρθηκε και στην προώθηση εγκατάστασης μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσα στο νέο λιμάνι, τονίζοντας για μια ακόμα φορά, ότι «η λειτουργία μίας τέτοιας μονάδας δίπλα σε γειτονιές, σχολεία, επαγγελματικούς χώρους εγκυμονεί κινδύνους. Δεν μπορούμε να ζούμε δίπλα σε έναν εφιάλτη! Δεν θα γίνουμε Βηρυτός!».

Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος, ανέφερε τα εξής στην συνέντευξή του:

«Το παραλιακό μέτωπο αποτελεί ζωτικής σημασίας χώρο, για την απρόσκοπτη επαφή του λαού και της νεολαίας με το υγρό στοιχείο. Αποτελεί το φυσικό περιβάλλον, που πρέπει να υπερασπίσουμε από την ιδιωτικοποίηση και την παράδοση σε επιχειρηματικούς ομίλους, πράγμα που είναι στους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης, του ΤΑΙΠΕΔ, του ΟΛΠΑ.

Ο πατραϊκός λαός διεκδίκησε την απόδοση της παραλιακής ζώνης, για να καλυφθούν οι λαϊκές ανάγκες στην αναψυχή, να είμαστε δίπλα στη θάλασσα, αφού είμαστε μια πόλη που «βλέπει» στην θάλασσα, χωρίς όμως να την έχει απολαύσει εξαιτίας της λιμενικής ζώνης.

Καταφέραμε την οριστική απόδοσή της από τον Διακονιάρη έως και τον Μώλο της Αγ. Νικολάου για 99 χρόνια. Απαιτούμε και το τμήμα του θαλάσσιου μετώπου στο οποίο υπάρχει ακόμα λιμενική δραστηριότητα, την μεταφορά του εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι και την απόδοση του βόρειου τμήματος από Αγ. Νικολάου έως Θεσσαλονίκης.

Ήδη έχει γίνει ο Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός, που αφορά στην εκπόνηση μελέτης για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας, εμβαδού 330 στρεμμάτων, από τον Διακονιάρη έως την οδό Κανελλοπούλου. Προχωρά ο σχεδιασμός για την οριστική μελέτη και τα αναγκαία έργα ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, με την χρηματοδότηση από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η Κυβέρνηση, με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ) και με τον ΟΛΠΑ, προχωρούν αυτή την περίοδο στο masterplan του νέου λιμανιού και του παλιού λιμανιού στο βόρειο τμήμα. Θέλουν να αυξήσουν την αξία τους, για να παραχωρηθούν στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Ο πατραϊκός λαός δε θα ανεχθεί την εφιαλτική προοπτική να αποκοπεί οριστικά η πόλη μας από τη θάλασσα, να καταργηθεί η συνέχεια του παραλιακού μετώπου, τα δικαιώματα των πατρινών στη θάλασσα, το «μάντρωμα» και μάλιστα στο πιο κεντρικό της σημείο, μπροστά στο ιστορικό της κέντρο, που φθάνει έως την οδό Καρόλου.
Δεν δεχόμαστε την παραλιακή μας ζώνη, να την χαίρονται τα οικονομικά συμφέροντα και όχι ο πατραϊκός λαός και οι επισκέπτες της πόλης.

Η Πάτρα του μέλλοντος δεν μπορεί να ανεχθεί την ιδιωτικοποίηση των υποδομών της χώρας μας, όπως το λιμάνι και την εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του ελληνικού λαού για τα συμφέροντα των δανειστών – τοκογλύφων. Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής πληρώνει σήμερα ο λαός μας. Γνωρίσαμε για δεκαετίες την ανάπτυξη που μας προσέφεραν. Ανάπτυξη δεν είναι οι αποθηκευτικοί χώροι για παροπλισμένα κρουαζιερόπλοια, ούτε τα mega γιοτ.

Ο όλος σχεδιασμός στον βόρειο παλιό Λιμένα, θα υπακούει στις επιλογές της πόλης μας, του Δημοτικού Συμβουλίου. Η θάλασσα δεν θα είναι «νεκρή», η αξιοποίηση των λιμενολεκανών θα γίνεται τόσο για λιμενική δραστηριότητα, όσο και για ναυταθλητισμό, για χώρους ανάπαυσης, αξιοποίηση του κυματοθραύστη κ.λπ.

Η πόλη μας, με την υπογειοποίηση του τρένου και το γκρέμισμα κάθε μάντρας που κόβει την επαφή με την θάλασσα, θα ικανοποιήσει το διαχρονικό αίτημα για ενοποίηση πόλης – θάλασσας, που ξεκίνησε από τον σχεδιασμό του Σταμάτη Βούλγαρη το 1829 και έμεινε ανεκπλήρωτο. Θα είναι μια πόλη που θα ευχαριστεί τους κατοίκους της και τους επισκέπτες.

Παράλληλα, προωθούν την εγκατάσταση μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσα στο νέο λιμάνι. Δεν θέλουν να ανεφοδιάζονται σε άλλο χώρο, πιο ασφαλή για την πόλη μας.

Εκτός των άλλων, η περιοχή της Πάτρας είναι σεισμογενής, γεγονός που αυξάνει κατά πολύ τους κινδύνους που εγκυμονεί η λειτουργία μίας τέτοιας μονάδας δίπλα σε γειτονιές, σχολεία, επαγγελματικούς χώρους.

Δεν μπορούμε να ζούμε δίπλα σε έναν εφιάλτη! Δεν θα γίνουμε Βηρυτός!
Η ζωή, η υγεία και το περιβάλλον μας, δεν θα επιτρέψουμε να θυσιαστούν για την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, για τα κέρδη των επιχειρηματιών του LNG».

ΛΙΜΑΝΙ ΠΑΤΡΑΣ: ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΠΕΛΕΤΙΔΗ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ 

Η εφημερίδα «Πελοπόννησος» αναζητώντας την αφορμή για τη σημερινή συνέντευξη, έλαβε την απάντηση πως ο Δήμος θεώρησε σκόπιμο να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση μετά τη δημοσιοποίηση του masterplan του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Πάτρας που έχει τεθεί σε διαβούλευση. Για το σχέδιο που παρουσίασε πρώτη η «Π» στις 25 Οκτωβρίου και περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές που προτείνονται για το λιμάνι της «νέας εποχής».

Το συγκεκριμένο masterplan που έχει τεθεί σε διαβούλευση από τις 20 Οκτωβρίου έως τις 20 Νοεμβρίου περιγράφει τα όσα θα χρειαστεί να γίνουν τις επόμενες δεκαετίες για να αποκτήσει το λιμάνι της Πάτρας αναπτυξιακή τροχιά. Συνοπτικά θα πρέπει να αναφερθεί ότι, το master plan προβλέπει στους δύο κεντρικούς τομείς του λιμένα Πάτρας (νότιο και βόρειο), μεταφορικές – εμπορευματικές – ενεργειακές και τουριστικές δραστηριότητες που σε γενικές γραμμές είναι διακριτές μεταξύ τους.

Ως βασικός στόχος του Master Plan τίθεται η βιώσιμη ανάπτυξη και η άρτια λειτουργία του λιμένα Πατρών, καθώς και η χωρική και λειτουργική ενσωμάτωσή του στον αστικό ιστό της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκεται η αναβάθμιση της περιοχής του λιμένα για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των χρήσεων και δραστηριοτήτων, με γνώμονα πάντα την προστασία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.