Αχαΐα: Διχασμένη η εστίαση με τα νέα μέτρα – Τι λένε 4 επιχειρηματίες

Κάποιοι επιχειρηματίες της Πάτρας δυσκολεύονται να πάρουν θέση ως προς τα νέα μέτρα, ενώ άλλοι ήδη «σηκώνουν μπαϊράκι» καλώντας τους πελάτες τους να προσέλθουν στα μαγαζιά τους, «χωρίς φίμωτρα και εμβόλια» όπως ανέφερε ανάρτηση – κάλεσμα στο facebook για γνωστή ταβέρνα της Πάτρας.

εστίαση

Τις επόμενες δύο εβδομάδες αλλάζουν όλα στη λειτουργία της εστίασης, καθώς οι επιχειρηματίες  του κλάδου θα κληθούν να επιλέξουν το πλαίσιο λειτουργίας τους, προκειμένου να υποδεχθούν μόνον εμβολιασμένους χωρίς μέτρα ή μεικτό κοινό με περιορισμούς.

Η πρόταση της κυβέρνησης για διαχωρισμό των μαγαζιών σε αμιγή και μεικτά, έχει προκαλέσει δυσφορία και αντιδράσεις των φορέων του χώρου, που μιλούν για καταστήματα πολλών ταχυτήτων με κίνδυνο αθέμιτου ανταγωνισμού, ενώ δημιουργούνται και ερωτηματικά ως προς τον τρόπο ελέγχου των πελατών.

Κάποιοι επαγγελματίες της Πάτρας δυσκολεύονται να πάρουν θέση ως προς τα νέα μέτρα, ενώ άλλοι ήδη «σηκώνουν μπαϊράκι» καλώντας τους πελάτες τους να προσέλθουν στα μαγαζιά τους, «χωρίς φίμωτρα και εμβόλια», όπως ανέφερε ανάρτηση – κάλεσμα στο facebook για γνωστή ταβέρνα της Πάτρας.

Ο ΕΛΕΓΧΟΣ
Ο έλεγχος στην είσοδο της επιχείρησης θα γίνεται με μια ψηφιακή εφαρμογή η οποία θα επιβεβαιώνει τη γνησιότητα του πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης (σε covid-free χώρους) και των τεστ σε μικτούς χώρους (rapid test ή PCR). Θα είναι έτοιμη το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου ώστε από τις 15 του μηνός που θα ανοίξουν οι κλειστοί χώροι συνάθροισης, να μπορούν να επιλέξουν αν θα αυξήσουν τη χωρητικότητά τους για να καταστούν αμιγείς χώροι. Η εφαρμογή θα είναι δωρεάν και θα κατεβαίνει από το gov.gr.
Η επιχείρηση που θα επιλέξει να δουλέψει μόνο με εμβολιασμένους θα μπορεί να αξιοποιήσει ποσοστό του χώρου που θα ανέρχεται στο 85%.

ΝΑΙ ΜΕΝ, ΑΛΛΑ…
εστίασηΟ επιχειρηματίας Σπύρος Στεργίου, είπε στην «Π» ότι θα εντάξει την επιχείρησή του, στην κατηγορία των αμιγών, να δέχεται δηλαδή μόνο εμβολιασμένους και θα φροντίσει να έχει υπάλληλο τοποθετημένο στην είσοδο του καταστήματος για τον έλεγχο. Ομως, είναι επιφυλακτικός ως προς την αποτελεσματικότητα του μέτρου. Φοβάται πως θα υπάρξει καταστρατήγηση από κακούς επαγγελματίες, όπως έγινε και με την απαγόρευση του καπνίσματος. Επιπλέον, βλέπει πρακτικές δυσκολίες στην εφαρμογή του μέτρου, αναφέροντας ως παράδειγμα μια οικογένεια όπου οι γονείς έχουν κάνει το εμβόλιο, αλλά όχι τα παιδιά τους. Αυτή η οικογένεια, θα πρέπει να συνυπολογίσει στο κόστος της εξόδου για φαγητό και αυτό των self test, κάτι που μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά.

ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΑ
εστίασηΟ γνωστός επιχειρηματίας της διασκέδασης Γιώργος Κοτοπούλης, επισημαίνει ότι τα νέα μέτρα είναι απαράδεκτα και δύσκολα στην εφαρμογή τους. «Εγώ προσωπικά δεν έχω σκοπό να κάνω τον χωροφύλακα κανενός. Είναι φύση αδύνατον να γίνει ένας τέτοιος έλεγχος, ειδικά σε επιχειρήσεις που είναι ανοικτές και ελεύθερες από παντού», λέει ο Γιώργος Κοτοπούλης, που θεωρεί άσκοπα τα μέτρα διαχωρισμού μεταξύ εμβολιασμένων και μη, ειδικά τώρα που οι θαμώνες της εστίασης έχουν μάθει να κρατούν αποστάσεις και το προσωπικό των επιχειρήσεων είναι εκπαιδευμένο να εργάζεται με ασφάλεια. Τονίζει πως, σε έναν κλάδο όπου η δουλειά είναι ήδη «πεσμένη», θα είναι καταστροφικό να γίνει διαχωρισμός και επιλογή πελατείας από τις επιχειρήσεις.

ΑΣΥΜΦΟΡΟΣ ΚΑΦΕΣ
εστίασηΟ Αιγιώτης επιχειρηματίας της διασκέδασης Στράτος Βαρδάκης, τόνισε στην «Π» ότι έχει σοβαρές αναστολές για τον έλεγχο των πελατών του. Δεν έχει αποφασίσει ακόμα σε ποια κατηγορία θα δηλώσει την επιχείρησή του, όμως τονίζει ότι δεν σκοπεύει να μπει σε κάποια διαδικασία ελέγχου. Μάλιστα, επισήμανε ότι το μέτρο αυτό, στην ουσία στοχεύει στην άσκηση πίεσης προς τους ανεμβολίαστους πολίτες, τους οποίους αποκλείει με έμμεσο τρόπο εκτός κοινωνικών δραστηριοτήτων. «Οταν μια τετραμελής οικογένεια θα χρειάζεται 40 ευρώ για να κάνει rapid test προκειμένου να βγει για καφέ ή για γεύμα, αυτοί εξ ορισμού δεν θα το κάνουν, γιατί δεν θα τους συμφέρει», σημείωσε ο Στράτος Βαρδάκης.

ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΤΑΣ
εστίασηΟ επιχειρηματίας Τάκης Ματθαιόπουλος είπε από την πλευρά του: «Θεωρά τα μέτρα σ΄αυτή την φάση που οι εμβολιασμένοι είναι μόνο 37% ανεφάρμοστα, γιατί, τι να κανείς την πληρότητα όταν απευθύνεσαι μόνο στο 37% της πελατείας σου; Θεωρώ ότι οι πιο πολλοί συνάδελφοι θα ξεκινήσουν με το μεικτό και βλέποντας και κάνοντας, όσο θα πλησιάζουμε στο χειμώνα. Επίσης, σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να έρθουμε σε αντιπαράθεση με τους πελάτες μας και την κοινωνία κάνοντας τους χωροφύλακες. Ειλικρινά, θα μας ήταν πιο εύκολο να έλεγαν, μέσα μόνο οι εμβολιασμένοι, παρά να πετάνε σε εμάς το μπαλάκι της επιλογής και της αντιπαράθεσης. Προσωπικά πιστεύω πως η λύση σε όλο αυτό, είναι ο εμβολιασμός και τίποτε άλλο, αλλά, το να χρησιμοποιείται η εστίαση ως πίεση είναι απαράδεκτο…»

ΑΜΙΓΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΚΤΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Ο ΣΚΕΑΝΑ έχει εκφράσει την αντίθεσή του στο μέτρο, αφήνοντας όμως τους επαγγελματίες να επιλέξουν τι θα κάνουν. Ακόμα και επιχειρηματίες της κίνησης estiasigreece που εκπροσωπείται στην Πάτρα και μέχρι σήμερα είχαν μια θετική αντιμετώπιση των πραγμάτων, βλέπουν το νέο πλαίσιο μέτρων ως μεταβίβαση της ευθύνης των αποφάσεων στις επιχειρήσεις και διάκριση των πελατών ή τουριστών. «Εμείς ασκούμε την εστίαση και σε καμία των περιπτώσεων τον ελεγκτικό μηχανισμό της κεντρικής εξουσίας», τονίζει η estiasigreece.