Προτάσεις για εναέριο σιδηρόδρομο
Του Πάνου Αδαμόπουλου, Συνταξιούχος αστυνομικός.
Φωνές για υπογειοποίηση του συνόλου του αστικού σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ, εκτός του Κώστα Πελετίδη δημάρχου Πατρών. Προστίθεται και οι προτάσεις Αθηναίων αυτοδιοικητικών, οι οποίοι ζητούν την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου.
Ας δούμε πως εξελίσσεται η όλη κατάσταση:
1η πρόταση: Tο νέοατύχημα στον Προαστιακό, στο ύψος της διάβασης του Ταύρου, ενεργοποίησε τα αντανακλαστικά δημοτικών παρατάξεων της Αθήνας, που η καθεμία θέτει ζητήματα ασφαλής διέλευσης. Ενας 16χρονος, έπεσε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, στις γραμμές του τρένου.
Η δημοτική παράταξη η «Αθήνα Είσαι Εσύ» του Παύλου Γερουλάνου, επαναφέρει στην επικαιρότητα το πάγιο αίτημα της «για υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών του ΟΣΕ καθόλο το μήκος τους μέσα στην πόλη. Είναι ανεπίτρεπτο να συνεχίζουμε την προσπάθεια ν’ αντιμετωπίσουμε με ημίμετρα ένα χρόνιο πρόβλημα που έχει προκαλέσει πλήθος ατυχημάτων και δυστυχημάτων». Τέλος, καλεί τον δήμαρχο Αθηναίων να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλία κινητοποίησης όλων των αρμόδιων φορέων, ώστε «να προγραμματιστεί και να υλοποιηθεί όσο το δυνατόν συντομότερα η υπογειοποίηση του συνόλου του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ εντός του αστικού ιστού».
Η «Ανταρσία στις Γειτονιές της Αθήνας», του Πέτρου Κωνσταντίνου, σημειώνει πως «δεν ήταν ατύχημα, αλλά άλλο ένα έγκλημα!» και θυμίζει πως δεν πέρασε ούτε ένας μήνας από τη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας για «τη λήψη μέτρων, ώστε να υπάρχει ασφαλής διέλευση στις σιδηροδρομικές διαβάσεις στην οδό Κωνσταντινουπόλεως». Η υπογειοποίηση χρονοτριβεί να ολοκληρωθεί, «αφού η εταιρεία κάθε τόσο έχει και νέες απαιτήσεις ανεβάζοντας τα πανωπροίκια της σύμβασής της, δεν προβλέπεται να καλύψει όλη τη γραμμή αλλά ένα μόνο κομμάτι» και ρίχνει τα βέλη της στον δήμαρχο Αθήνας, Κώστα Μπακογιάννη, που «θεωρεί ότι δεν τον αφορά άμεσα το έργο και περιορίζεται σε συναντήσεις διαπίστωσης της πορείας υλοποίησης του έργου, το οποίο δεν καλύπτει την ασφαλή μετακίνηση στις γραμμές».
2η πρόταση: Τέλη του 2023 είχα επισκεφτεί το Seatlle Washington. Παρατήρησα που ο σιδηρόδρομος ήταν εναέριος. Να εξηγήσω! Υπήρχαν κάθετοι μάλλον τσιμεντένιοι και χονδροί συνεχόμενοι στύλοι, ύψους περίπου τριών μέτρων κι απάνω σε αυτούς απλωνόταν οριζόντια ο σιδηροδρομικός άξονας κατά μήκος και παράλληλα του freeway. Σκεφτόμουν γιατί και στην Ελλάδα και σε όλη τη χώρα το σιδηροδρομικό δίκτυο να μην κατασκευαστεί εναέριο, ώστε να μην ενοχλεί κανέναν και να είναι πιο επισφαλές! Η υλοποίηση του εναέριου σιδηρόδρομου θα απαλλάξει από τραυματισμούς και θανάτους απώλειας ανθρώπινων ζωών, που κινδυνεύουν από τις χερσαίες διελεύσεις των κινούμενων αμαξοστοιχιών.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News