«Κάντε κάτι με τα διόδια…» – Το Παναιγιάλειο αίτημα πολλών δημοτών επανέρχεται στο προσκήνιο

Τα διόδια του Ελαιώνα Αιγίου, αποτελούν καθημερινό βραχνά για πολλούς κατοίκους που διαμένουν στην Ανατολική Αιγιάλεια και πηγαινοέρχονται στο Αίγιο και σε χωριά του, είτε γιατί εργάζονται εκεί είτε γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των Υπηρεσιών βρίσκονται στο Αίγιο.

Κάντε Ειδική μεταχείριση ζητούν για τα διόδια του Ελαιώνα οι μόνιμοι δημότες Αιγιάλειας για τις εντός ορίων του Δήμου μετακινήσεις τους

Σε 13 μέρες το 2023 θα αποτελεί παρελθόν και η έλευση του νέου χρόνου, εκτός από τις καθιερωμένες ευχές, θα φέρει και αυξήσεις στα διόδια όλης της χώρας.

Ανάμεσα σε αυτά, είναι και τα διόδια του Ελαιώνα Αιγίου, τα οποία αποτελούν καθημερινό βραχνά για πολλούς κατοίκους που διαμένουν στην Ανατολική Αιγιάλεια και πηγαινοέρχονται στο Αίγιο και σε χωριά του, είτε γιατί εργάζονται εκεί είτε γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των Υπηρεσιών βρίσκονται στο Αίγιο.

Οι επερχόμενες αυξήσεις αναμένεται να προκαλέσουν νέες αντιδράσεις κατοίκων, οι οποίοι θα επαναφέρουν το αίτημα του Δήμου Αιγιαλείας να μην πληρώνουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι που μετακινούνται καθημερινά για την εργασία τους εντός των ορίων του δήμου.

Κάντε

Δημήτρης Καλογερόπουλος

Κάτι ανάλογο συμβαίνει, για παράδειγμα, στην Ηπειρο, όπου οι μόνιμοι κάτοικοι δεν πληρώνουν διόδια για τις μετακινήσεις τους από τα Γιάννινα στο Μέτσοβο.

Η «Πελοπόννησος» μίλησε με 4 ανθρώπους από την Αιγιάλεια, οι οποίοι γνωρίζουν το ζήτημα.

Ο δήμαρχος Αιγιαλείας, Δημήτρης Καλογερόπουλος, είπε: «Εχουμε υποβάλει το αίτημα εδώ και μήνες, αλλά ακόμα δεν έχουμε πάρει απάντηση. Περιμένουμε… Δεν είναι ίδια όμως η δική μας περίπτωση με αυτή της Ηπείρου. Εκεί είναι η Εγνατία που ελέγχει τα διόδια, άρα η Πολιτεία έχει τον πρώτο λόγο. Στη δική μας περίπτωση, όμως, τον πρώτο λόγο τον έχει η Ολυμπία Οδός, που είναι ιδιωτική. Δεν μπορεί να παρέμβει η Πολιτεία. Περιμένουμε όμως να αντιμετωπιστεί με κατανόηση το αίτημά μας».

Κάντε

Γ. Σακελλαρόπουλος

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εμπορικής και Τουριστικής Ανάπτυξης, Ανατολικής Αιγιάλειας, Γιώργος Σακελλαρόπουλος, τόνισε: «Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό και αφορά πολλούς κατοίκους που πηγαίνουν κάθε μέρα από την Αιγείρα και την Ακράτα στο Αίγιο. Πλέον, δεν υπάρχει καμία δημόσια υπηρεσία στην περιοχή μας και για ό,τι χρειάζεται ένας πολίτης πρέπει να κατευθύνεται στο Αίγιο, όπου υπάρχουν δημόσιες υπηρεσίες, εφορίες και τράπεζες. Το αίτημα που είχε θέσει παλαιοτέρα ο Δήμος για να κινούμαστε χωρίς διόδια στα όρια της Αιγιαλείας, πρέπει να επανέλθει και να μην πληρώνουμε τόσα χρήματα για μετακίνηση λίγων χιλιόμετρων. Ειδικά τώρα που έρχεται αύξηση από την 1η Ιανουαρίου, το κόστος θα γίνει πιο δυσβάστακτο».

Κάντε

Γ. Γιοβάς

Ο δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Γιοβάς, κάτοικος Ακράτας, ανέφερε: «Για το θέμα των διοδίων είχε κάνει ενέργειες ο Δήμος και το 2019, οπότε είχαμε ζητήσει να μην πληρώνουμε στα διόδια του Ελαιώνα. Μας είχαν πει ότι θα ισχύσουν τα αναλογικά διόδια, όπως είχε γίνει σε όλη την Ελλάδα, και όντως αυτό συνέβη, καθώς πλέον όσοι διαθέτουν e-pass, δεν πληρώνουν 6,60 ευρώ, αλλά περίπου 3,50 ευρώ. Το κόστος αυτό, χωρίς τις αυξήσεις που έρχονται και θα επηρεάσουν όλους. Φυσικά και είναι αίτημα όλων μας, ειδικά εδώ στην Ανατολική Αιγιαλεία, να μην πληρώνουμε διόδια, όπως συμβαίνει σε άλλους δήμους, όμως δεν είμαι αισιόδοξος ότι θα γίνει δεκτό από την εταιρεία».

Κάντε

Φ. Σταυρόπουλος

Ο πρώην αντιδήμαρχος Ανατολικής Αιγιάλειας, Φάνης Σταυρόπουλος, ο οποίος, στο παρελθόν, είχε ασχοληθεί με το θέμα, υπογράμμισε: «Αυτή τη στιγμή το κόστος μετάβασης από την Αιγείρα στο Αίγιο και η επιστροφή είναι στα 6,6 ευρώ και γι’ αυτό τον λόγο αρκετοί πηγαίνουν από την παλαιά Εθνική Οδό, η οποία όμως δεν έχει τον απαιτούμενο βαθμό ασφαλείας. Από την 1η Ιανουαρίου, το κόστος θα ξεπεράσει τα 7 ευρώ και πρέπει κάτι να γίνει. Μακάρι το θέμα να έρθει στο δημοτικό συμβούλιο, όμως και στο παρελθόν που είχαμε κάνει αίτημα στην αρμόδια εταιρεία δεν είχε εγκριθεί. Το ζήτημα της μετάβασης κατοίκων στο Αίγιο αφορά αρκετό κόσμο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μου, περίπου 200 οδηγοί πηγαινοέρχονται κάθε μέρα».