Πάτρα – Λιανεμπόριο: Ζητούν «κούρεμα» στις εκπτώσεις – Το θέμα μπαίνει στην ΕΣΕΕ
Πρόταση των εμπόρων για ένα μήνα εκπτώσεων χειμώνα – καλοκαίρι.
Πρεμιέρα χθες Δευτέρα (8/1) για τις χειμερινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν έως και το τέλος Φεβρουαρίου, με προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου.
Μετά από μια σχετικά ικανοποιητική γιορτινή περίοδο, οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για νέα ώθηση στις πωλήσεις και στον τζίρο, εναποτίθενται πλέον στην εκπτωτική περίοδο του επόμενου διμήνου.
Η εορταστική αγορά ήταν σε γενικές γραμμές ικανοποιητική για τον εμπορικό κόσμο. Αντίστοιχα, με θετικό πρόσημο προσδοκούν οι έμποροι να ξεκινήσει και η νέα χρονιά, με τις χειμερινές τακτικές εκπτώσεις, τόσο για τις εμπορικές επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές. Οι προτιμήσεις των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων του χειμώνα είναι καθιερωμένες και οι αγοραστικές συνήθειες εστιάζουν σε προσωπικές και οικογενειακές αγορές.
Πάντως, η εικόνα δεν είναι ίδια για όλες τις εμπορικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου ΝΔ Ελλάδος και Ιονίων Νήσων Γιώργο Βαγενά, ο απολογισμός της εορταστικής περιόδου κλείνει για τις μικρές επιχειρήσεις λιανεμπορίου με μια ακόμα μείωση τζίρου σε ποσοστό 20% σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2022.
Η νέα μείωση του τζίρου ήταν κάτι αναμενόμενο, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στην οικονομία, αλλά, αυτό περιορίζει κι άλλο τις αντοχές του λιανεμπορίου, είπε ο Γιώργος Βαγενάς που αποκάλυψε στην «Πελοπόννησο» ότι στην επόμενη συνεδρίαση του γενικού συμβουλίου της ΕΣΕΕ, θα μπει θέμα μείωσης του χρόνου των χειμερινών και των θερινών εκπτώσεων, από δύο σε έναν μήνα.
Η συγκεκριμένη πρόταση, σύμφωνα με τον Γιώργο Βαγενά, στηρίζεται στην εκτίμηση ότι το λιανεμπόριο εξαντλείται χρονικά σε μεγάλες εκπτωτικές περιόδους διάρκειας δύο μηνών που πρακτικά δεν προσφέρουν σημαντικά αποτελέσματα στις επιχειρήσεις, ειδικά αυτή την περίοδο, όπου η ακρίβεια στερεί μεγάλο ποσοστό διαθέσιμου εισοδήματος από τους καταναλωτές.
Επιπλέον, ελλοχεύει ο κίνδυνος πολλές από τις προσφορές που προβάλλουν τα πολυκαταστήματα να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ενώ οι καταναλωτές μετά από μια μακρά εορταστική περίοδο δεν έχουν το διαθέσιμο εισόδημα για νέες αγορές. Κατά συνέπεια, κρίνεται σκόπιμο να περιοριστούν οι δύο μεγάλες εκπτωτικές περίοδοι του χρόνου σε διάρκεια ενός μήνα, στη λήξη της σεζόν. Δηλαδή, οι χειμερινές εκπτώσεις να περιοριστούν μεταξύ 20 Φεβρουαρίου και 20 Μαρτίου και οι θερινές μεταξύ 20 Ιουλίου και 20 Αυγούστου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News