Στη «φάκα» των Αρχών ανασφάλιστα οχήματα, όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας – Πώς θα εντοπίζονται
Nομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο επεξεργάζεται παράλληλα το νέο αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
Στο στόχαστρο των Αρχών θα μπουν εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024 οι ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, δεν έχουν ασφαλίσει τα αυτοκίνητά τους ή δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.
Η σχετική νομοθετική ρύθμιση ήδη ετοιμάζεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και θα στηρίζεται σε ηλεκτρονικούς διασταυρωτικούς ελέγχους βάσει των οποίων θα εντοπίζονται τα συγκεκριμένα οχήματα.
Στο νομοσχέδιο αυτό, το οποίο αναμένεται να αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του πρώτου τριμήνου του έτους, θα εισαχθούν και ρυθμίσεις για τη διοικητική εκκαθάριση των τηρούμενων Μητρώων Οχημάτων, προκειμένου να αποσυρθούν από την κυκλοφορία οχήματα που δεν είναι τακτοποιημένα ως προς τις ανωτέρω υποχρεώσεις τα τελευταία τουλάχιστον 7 χρόνια.
Τι αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ
Ταυτόχρονα στο υπουργείο επεξεργάζονται τον νέo αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος θα αντικαταστήσει τον ισχύοντα του 2007, που επανήλθε σε εφαρμογή ύστερα από την ακύρωση της σχετικής ρύθμισης του 2018. Η αναθεώρηση του ΚΟΚ ήταν ψηλά στην ατζεντα και κατά την προηγούμενη κυβερνητική θητεία, χωρίς ωστόσο κάποιο νομοσχέδιο να περάσει το κατώφλι της Βουλής μέχρι τη λήξη της.
Ο διαχωρισμός των παραβάσεων σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τη βαρύτητά τους με στόχο τον εξορθολογισμό των προστίμων και τη συνακόλουθη μείωση των ποινών για παραβάσεις που δε θεωρούνται ότι σχετίζονται με την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων είχε ήδη θεσπιστεί νομοθετικά με τον νόμο του 2018. Ωστόσο ουδέποτε προχώρησαν οι εφαρμοστικές αποφάσεις, οι οποίες θα κατηγοριοποιούσαν τις παραβάσεις καθώς επί της ουσίας ο νόμος ακυρώθηκε.
Ως προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, σύμφωνα με την υφυπουργό, στόχος του υπουργείου είναι και η αξιοποίηση ευφυών συστημάτων και της προόδου στην τεχνητή νοημοσύνη, «για την ενίσχυση της επιτήρησης των οδών και της επιβολής του νόμου, ενώ μέσω της ενοποίησης μητρώων και συστημάτων θα μπορούμε να διευκολύνουμε όχι μόνο το έργο της αστυνομίας αλλά και των πολιτών – οδηγών».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News