Πάτρα: Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο του Ευάγγελου Αυδίκου με τίτλο «Δρολάπι»

Την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου

Πάτρα

Οι εκδόσεις της Εστίας μας ροσκαλούν στην παρουσίαση του καινούργιου μυθιστορήματος του Ευάγγελου Αυδίκου με τίτλο Δρολάπι, την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου και ώρα 7 το απόγευμα  στην Στέγη Γραμμάτων ”Κωστής Παλαμάς” (Κορίνθου 241).

Για το μυθιστόρημα θα μιλήσουν η Μαρία Ψάχου, Διδάκτωρ Νεοελληνικής φιλολογίας και η Μαρίνα Τριανταφυλλίδη φιλόλογος.

Με τον συγγραφέα Ευάγγελο Αυδίκο θα συζητήσουν η Γιώτα Ξυλιά, φιλόλογος και η Νότα Μηλιώνη φιλόλογος-θεατρολόγος.

Την εκδήλωση θα πλαισιώσουν με παραδοσιακή μουσική ο Δημήτρης Γαλάνης καθηγητής παραδοσιακής μουσικής στο Μουσικό σχολείο Πατρών, ο Άγγελος Σταθόπουλος καθηγητής παραδοσιακού κλαρίνου στο Μουσικό σχολείο Πατρών και ο Αλέξης Γαλάνης – βιολί.

Την εκδήλωση συνδιοργανώνουν : Ο Πανηπειρωτικός Σύλλογος Πατρών ,ο σύνδεσμος φιλολόγων περιοχής Πατρών και το βιβλιοπωλείο Γωνιά του  Βιβλίου  -Παπαχρίστου.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα και το βιβλίο :

Ο Ευάγγελος Γρ. Αυδίκος γεννήθηκε στην Πρέβεζα το 1951. Σπούδασε στο Κλασικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και εργάστηκε για πολλά χρόνια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως φιλόλογος. Είναι ομότιμος καθηγητής Λαογραφίας στο Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων. Έχει εκδώσει έξι μυθιστορήματα, μία συλλογή διηγημάτων και πάνω από είκοσι βιβλία με μελέτες. Από τις εκδόσεις της Εστίας κυκλοφορεί το μυθιστόρημά του Οδός Οφθαλμιατρείου .

Το καινούργιο μυθιστόρημα του Ευαγγέλου Αυδίκου, Δρολάπι (εκδόσεις Εστία 2023) κυκλοφόρησε τις πρώτες ημέρες του Μαΐου και πρωτοπαρουσιάστηκε στις αρχές του μήνα με μεγάλη επιτυχία στην 19η Διεθνή έκθεση Βιβλίων Θεσσαλονίκης, από τους λογοτέχνες Θωμά Κοροβίνη, Εύη Κουτρουμπάκη και Νίκη Δρούγκα.

Τι είναι όμως το δρολάπι; Υδρολαίλαψ είναι η λέξη που μας έρχεται από παλιά. Η βρόχινη λαίλαπα, η αλύπητη βροχή, ανακατεμένη με δυνατό αέρα. Γίνεται στην συνέχεια δρολάπι και στην κοινή δημοτική και στα γρεβενιώτικα, ντρουλάπ’. Το μυθιστόρημα οργανώνεται με άξονα το ανεμόβροχο, που εμφανίζεται στην αφήγηση τόσο με την κυριολεκτική του σημασία όσο και με τη μεταφορική.

Τέτοιο είναι και το περιβάλλον που ορίζει όσα συμβαίνουν στα Τζουμέρκα, πάνω από την γέφυρα της Πλάκας. Εκεί η Ρήνα/Ιρένε και ο Κώστας επιχειρούν να χτίσουν τη ζωή τους. Εκεί βρήκαν απάγκιο, για να ξανασταθούν στα πόδια τους, μετά το οικονομικό και το κοινωνικό δρολάπι που έπληξε τις ζωές τους στην Αθήνα. Η οικονομική κρίση τους στέρησε τη ζωή που είχαν. Το δρολάπι γίνεται ανατρεπτικό, κοινωνικό ανεμόβροχο που σαρώνει όσα θεωρούνταν δεδομένα. Επιλέγουν τα Τζουμέρκα ως τόπο για μια νέα αρχή. Αρκεί όμως η καλή πρόθεση και η κοινή τραυματική εμπειρία, για να αντέξει η σχέση αυτή;

Τα Τζουμέρκα γίνεται ο τόπος δοκιμασίας και για τα άλλα δύο ζευγάρια. Είναι η Αρσινόη και ο Λυσίμαχος/Μάχος, που ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα ισοπέδωσε τον ως τότε κόσμο τους. Έχασαν ονόματα, μνήμες, φίλους, ταυτότητα. Ποιοι είναι; Παλεύουν να ανακτήσουν τη ζωή τους. Από τη Θεσσαλονίκη, στην Πρέβεζα κι από εκεί στα Τζουμέρκα, όπου δοκιμάζονται τα σώματα, τα αισθήματα, οι σχέσεις. Το δρολάπι του ατυχήματος τους ξεριζώνει. Νιώθουν σαν τα πλατάνια στον Άραχθο. Οι ρίζες τους μετεωρίζονται, παρασυρμένες από το δρολάπι που γκρεμίζει τη γέφυρα της Πλάκας.

Τα Τζουμέρκα γίνονται ένας δρόλαπας για όλους. Ακόμη και για το τρίτο ζευγάρι, τη Μίκα και τον Κριστ. Ερχόμενοι από την Αμερική, βρίσκονται αντιμέτωποι με τους εαυτούς τους. Η ζωή τους παρασύρεται από το ανεμόβροχο της συμβατικής τους σχέσης. Μπορεί να γίνει η τέχνη, σε οποιαδήποτε μορφή της, δρολάπι για την πνευματική ανασυγκρότηση των ανθρώπων;

Τρία ζευγάρια που αντιμετωπίζουν τους εαυτούς τους, χωρίς τη σκόνη της συμβατικότητας. Το δρολάπι και η γέφυρα που πέφτουν παρασύρουν και τις δικές τους ψευδαισθήσεις. Ένας κόσμος καταρρέει. Οι βεβαιότητες παρασύρονται από το ανεμόβροχο, που μπορεί να είναι το ποτάμι ή όσες οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές βρίσκονται σε εξέλιξη απορρυθμίζοντας τη ζωή. Οι αφηγηματικοί ήρωες καλούνται να επιλέξουν τα δικά τους μονοπάτια. Το δρολάπι υπονομεύει όσα ήξεραν. Διαμορφώνει νέα δεδομένα.