Η αντιδρόμηση της Κανακάρη
Ο Κώστας Σβόλης είναι επικεφαλής μείζονος μειοψηφίας Δήμου Πατρέων.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα ταλανίζει τους κατοίκους πολλών πόλεων και ιδιαίτερα των μεγάλων. Οφείλουν οι δημοτικές Αρχές να προσπαθούν να αμβλύνουν τα προβλήματα αναζητώντας τις κατάλληλες λύσεις.
Στην Πάτρα θα έπρεπε η δημοτική αρχή να έχει θέσει ως προτεραιότητα το κυκλοφοριακό και να έχει προτείνει λύσεις σε τέσσερις άξονες: Κυκλοφοριακές οδικές ρυθμίσεις, εύρεση μεγάλων φυλασσόμενων χώρων στάθμευσης πέριξ του αστικού ιστού με συχνή συγκοινωνία με το κέντρο, ενθάρρυνση χρήσης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και έλεγχο παράνομης στάσης – στάθμευσης από τη Δημοτική Αστυνομία που, δυστυχώς, στην πόλη μας θεωρείται (από τη δημοτική αρχή) φοροεισπρακτικός μηχανισμός και μέσο καταστολής.
Είναι γνωστό ότι η δημοτική αρχή προκρίνει κι επιθυμεί να υλοποιήσει την αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη (μαζί με πολλές άλλες αντίστοιχες αλλαγές) στοχεύοντας στην επίλυση του κυκλοφοριακού, στηριζόμενη, κυρίως, στη μελέτη Δοξιάδη (1993-1999).
Ως παράταξη ισχυριζόμαστε ότι άποψη (αλλά και ευθύνη) πρέπει, πρωτίστως, να έχουν οι ειδικοί. Ομως, ως μη ειδικοί, έχουμε τη δυνατότητα να αξιολογούμε και να κρίνουμε. Οφείλουμε να καταθέσουμε τις εξής σκέψεις και ενστάσεις μας:
1. Η Μελέτη Δοξιάδη εμπεριέχει σημαντικά στοιχεία και παραδοχές, που δεν υφίστανται το 2024. Συγκεκριμένα: α) η οδός Ρήγα Φεραίου θεωρείται λεωφορειόδρομος κι όχι πεζόδρομος, β) η οδός Οθωνος-Αμαλίας θεωρείται οδός κύριας κυκλοφορίας σε αντίθεση με την τωρινή κατάσταση (μία λωρίδα ως ποδηλατόδρομος), γ) υπάρχει πρόβλεψη εκατοντάδων υπόγειων και υπέργειων θέσεων στάθμευσης (πλατείες Γεωργίου, Υψηλών Αλωνίων και λιμενική ζώνη) που σήμερα δεν υπάρχουν και δ) στην οδό Κανακάρη δεν προβλέπεται στάθμευση και από τις δύο πλευρές ενώ η δημοτική αρχή προτείνει στάθμευση στην ανατολική.
Τα στοιχεία αυτά απουσιάζουν από τα τωρινά δεδομένα, οπότε αυτομάτως καθίσταται προβληματική η χρήση της συγκεκριμένης μελέτης. Να σημειωθεί, δε, ότι εκπονήθηκε πριν 25 τουλάχιστον χρόνια όταν τα αυτοκίνητα ήταν δεκάδες χιλιάδες λιγότερα.
2. Η οδός Κανακάρη στενεύει σημαντικά μεταξύ Καρόλου και Αστιγγος. Αν μελλοντικά είναι η κύρια οδός εξόδου τότε υπάρχει ο κίνδυνος της εμφάνισης του φαινομένου…«λαιμός της μπουκάλας». Αυτή τη στιγμή δεν παρατηρείται αυτό γιατί δεν είναι η κύρια οδός εισόδου και δεν φέρει μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο. 3.
Οποιαδήποτε αλλαγή και μάλιστα μεγάλης κλίμακας, όπως η συγκεκριμένη αντιδρόμηση, θα επηρεάσει πρωτίστως τη βόρεια είσοδο και έξοδο. Σημειώνουμε ότι μετά την κατασκευή της mini Περιμετρικής, αυτή τη στιγμή ευκόλως κάποιος εισέρχεται στην πόλη από τη βόρεια είσοδο κι ευκόλως εξέρχεται. Αντίθετα, προβλήματα υπάρχουν στην ανατολική και νότια είσοδο.
Οφείλει να γνωρίζει η δημοτική αρχή ότι αν το εγχείρημα της αντιδρόμησης της οδού Κανακάρη δεν συνοδεύεται με σύγχρονα και πειστικά επιστημονικά δεδομένα κι έχοντας ως δεδομένο την επικείμενη πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος, εγκυμονεί ο κίνδυνος της αποτυχίας, που μάλιστα θα είναι και μη αναστρέψιμη.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News