Αχαΐα: Χωρίς λεωφορεία ο Ερύμανθος – Συνάντηση με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας και κρατική επιδότηση

Λακκώματα και Καλούσι με «κραυγή» διαμαρτυρίας – Ανοιξε θέμα η αντιπολίτευση για την συγκοινωνια

Αχαΐα Ακόμα και τα παλιά χρόνια υπήρχε το «καμηλάκι» που ένωνε την Πάτρα με τα χωριά

Το θέμα απουσίας τακτικής συγκοινωνιακής σύνδεσης με χωριά του Ερυμάνθου άνοιξε ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στον Δήμο Διαμαντής Κανελλόπουλος, ο οποίος με ανακοίνωσή του ζητά να δρομολογηθούν εκ νέου λεωφορεία, που θα πηγαίνουν σε ορισμένα από τα χωριά.

Πριν από τον κορονοϊό υπήρξε τακτική σύνδεση λεωφορείων του ΚΤΕΛ Αχαΐας με αρκετά χωριά, ωστόσο μετά σταμάτησε, με το αιτιολογικό ότι η απήχηση ήταν χαμηλή.

Ο Διαμαντής Κανελλόπουλος

Ο Διαμαντής Κανελλόπουλος

Η ανακοίνωση του κ. Κανελλόπουλου, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Η ερημοποίηση των χωριών, ιδιαίτερα των ορεινών περιοχών, αποτελεί σοβαρό πρόβλημα, που υπονομεύει τη βιωσιμότητα των τοπικών κοινωνιών και απειλεί την κοινωνική συνοχή και ανάπτυξη. Η έλλειψη επαρκούς συγκοινωνιακής σύνδεσης επιδεινώνει την κατάσταση, καθώς οι κάτοικοι αποκόπτονται από βασικές υπηρεσίες και υποδομές, όπως τα Κέντρα Υγείας, η έδρα του Δήμου και οι κοντινές αστικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Πάτρας. Η ενίσχυση της συγκοινωνιακής κάλυψης είναι επιτακτική ανάγκη για την ανακούφιση των περιοχών, που μπορεί να συμβάλει στην ισότητα πρόσβασης. Ενα αξιόπιστο και τακτικό δίκτυο συγκοινωνιών θα διευκόλυνε την καθημερινότητα των κατοίκων, ενώ παράλληλα θα δημιουργούσε κίνητρα παραμονής στον τόπο τους. Οι αρμόδιοι (Κυβέρνηση, Περιφέρεια, Δήμος) καλούνται να ανταποκριθούν άμεσα στην αναγκαιότητα,».

Η «Πελοπόννησος» μίλησε με τους προέδρους της Κοινότητας Λακκωμάτων και Καλουσίου, οι οποίοι καταθέτουν συγκεκριμένη πρόταση για να λυθεί το θέμα, μεταξύ άλλων και με τα σχολικά λεωφορεία.

Χρήστος Τσάκωνας

Χρήστος Τσάκωνας

Ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Λακκωμάτων Χρήστος Τσάκωνας τόνισε: «Είναι σοβαρό το ζήτημα ότι δεν έχουμε συγκοινωνία με το ΚΤΕΛ.

Αντιλαμβανόμαστε ότι δεν μπορεί να υπάρξει τακτική συγκοινωνία λόγω του περιορισμένου πληθυσμού, όμως αυτό που επιθυμούμε είναι να μπορούμε να επιβιβαζόμαστε στο λεωφορείο που έρχεται καθημερινά για να παίρνει τους μαθητές των χωριού.

Το μέτρο αυτό ίσχυε πριν από την εποχή του covid, ωστόσο μετά σταμάτησε για υγειονομικούς λόγους. Υπάρχουν ηλικιωμένοι ή πολίτες που δεν έχουν δικό τους ΙΧ, και αντιμετωπίζουν πρόβλημα για να μεταβούν στην Πάτρα. Αυτή η λύση εκτιμώ ότι θα τους εξυπηρετούσε πολύ για να μπορούν να πάνε στην Πάτρα να κάνουν τις δουλειές τους και το μεσημέρι να επιστρέφουν».

Ανδρέας Ρουμελιώτης

Ανδρέας Ρουμελιώτης

Ο πρόεδρους της Κοινότητας Καλουσίου Ανδρέας Ρουμελιώτης δήλωσε: «Το θέμα της έλλειψης σύνδεσης με τα λεωφορεία είναι σημαντικό και αυτό που προτείνουμε εμείς είναι να έχουν τη δυνατότητα οι πολίτες από το Καλούσι και τους γύρω οικισμούς να επιβιβάζονται στα σχολικά, τα οποία άλλωστε πηγαίνουν σχεδόν άδεια στην Πάτρα αφού οι μαθητές δεν είναι πολλοί».

Με κρατική ενίσχυση λεωφορεία στον Ερύμανθο

Μονόδρομο αποτελεί η κρατική επιδότηση στα ΚΤΕΛ Αχαΐας για να βρει ανταπόκριση το αίτημα πρόεδρων τοπικών κοινοτήτων και χωριών του Δήμου Ερυμάνθου, που στο κατώφλι του 2025 παραμένουν χωρίς συγκοινωνιακή σύνδεση.

Το θέμα άνοιξε ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης του Δήμου Ερυμάνθου Διαμαντής Κανελλόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στην έλλειψη δρομολογίων με λεωφορεία στα χωριά, που παρακωλύει την προσπάθεια που επιχειρείται να σταματήσει η ερημοποίηση σε ορεινές περιοχές της Αχαΐας.

Θεόδωρος Μπαρής

Θεόδωρος Μπαρής

Η «Πελοπόννησος» έδωσε τον λόγο σε δύο πρόεδρους τοπικών κοινοτήτων, τον Ανδρέα Ρουμελιώτη από το Καλούσι και τον Χρήστο Τσάκωνα από τα Λακκώματα, οι οποίοι ανέλυσαν το πρόβλημα και ζήτησαν να υπάρξει παρέμβαση από φορείς, ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι των ορεινών χωριών.

Μιλώντας στην «Π» ο δήμαρχος Ερυμάνθου Θεόδωρος Μπαρής και ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας Ανδρέας Μανωλόπουλος, κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα. Δηλαδή,. ότι μόνο με κρατική επιδότηση στα ΚΤΕΛ μπορεί να υπάρξει τακτική συγκοινωνιακή σύνδεση, ειδάλλως δεν συμφέρει οικονομικά μια τέτοια διαδικασία.

Ο Θεόδωρος Μπαρής τόνισε: «Το θέμα με την έλλειψη συγκοινωνιακής σύνδεσης είναι γνωστό και ως δήμος έχουμε κάνει ήδη πολλές ενέργειες, ενώ ήταν και ανάμεσα στις προτάσεις που κατέθεσα στο πρόσφατο συνέδριο της ΚΕΔΕ. Εχουμε στείλει αιτήματα στο ΚΤΕΛ Αχαΐας, έχουμε κάνει και συναντήσεις διά ζώσης με τον πρόεδρο και η απάντηση που έχουμε λάβει είναι ότι δεν συμφέρει οικονομικά τον οργανισμό να υπάρξει τακτική σύνδεση, καθώς η κινητικότητα είναι χαμηλή.

Ανδρέας Μανωλόπουλος

Ανδρέας Μανωλόπουλος

Για αυτό έχουμε ήδη υποβάλει αίτημα στο υπουργείο Μεταφορών να υπάρξει κρατική επιδότηση για τους ορεινούς δήμους, ώστε τα λεωφορεία να εξυπηρετούν τους δημότες. Σε ό,τι αφορά την πρόταση αυτοί να μπορούν να επιβιβάζονται στα σχολικά λεωφορεία, γνωρίζω ότι πλέον το απαγορεύει ο νόμος».

Ο Ανδρέας Μανωλόπουλος υπογράμμισε: «Στα χωριά του Ερυμάνθου η κίνηση είναι σχεδόν μηδενική και δεν γίνεται να εκτελούμε δρομολόγια. Γενικότερα, όμως, είμαστε κοντά στους πολίτες και αν υπάρχει κάποιο αίτημα στο οποίο μπορούμε να ανταποκριθούμε, θα το εξετάσουμε. Από εκεί και πέρα, είμαστε σύμφωνοι με την πρόταση του Δήμου Ερύμανθου να υπάρξει κρατική επιδότηση, ώστε να γίνονται τακτικά δρομολόγια σε ορεινούς δήμους».