Αχαΐα: Η αυτο-αξιολόγηση των σχολικών μονάδων έφερε νέες αντιπαραθέσεις

Αχαΐα: Η αυτο-αξιολόγηση των σχολικών μονάδων έφερε νέες αντιπαραθέσεις
Η αυτο-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι το νέο πεδίο αντιπαράθεσης εκπαιδευτικών με το υπουργείο Παιδείας. Σε επίπεδο Αχαΐας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχει ξεκινήσει η διαδικασία οργάνωσης της αυτο-αξιολόγησης την ευθύνη της οποίας για κάθε σχολείο έχει ο διευθυντής ή η διευθύντριά του.
Προχθές πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των διευθυντών των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με τον προϊστάμενό τους Τάσο Σταυρογιαννόπουλο, προκειμένου να ξεκινήσει η σχετική διαδικασία. Επί της ουσίας πρόκειται για ένα κυκλικό μοντέλο, κατά το οποίο όλα τα σχολεία αξιολογούνται, ανά έτος, με βάση τον προγραμματισμό, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων.
Ο ΣΚΟΠΟΣ
Σκοπός της αξιολόγησης, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας. Eπιμέρους στόχοι της αυτο-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας είναι η κινητοποίηση όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ανάπτυξη δράσεων που επιδιώκουν την ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/-τριών. Η ανάπτυξη συνεργατικών διδακτικών και μαθησιακών πρακτικών και η διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης στη σχολική κοινότητα.
Η εσωτερική αξιολόγηση θα πραγματοποιείται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και η εξωτερική από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου και τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ). Οσο για τη μεταξιολόγηση, αυτή διενεργείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), που επιβλέπουν την όλη διαδικασία.
ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών με ανακοίνωσή της «θεωρεί άκαιρη τη στιγμή που επέλεξε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, να καταθέσει και να ψηφίσει το πολυνομοσχέδιο για την αυτο-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Σε περίοδο κρίσης, που επιβάλλεται να υπάρχει κλίμα εθνικής ενότητας, για να ξεπεραστεί η θεομηνία, η κατάθεση και η ψήφιση νομοσχεδίου, που προκαλεί εντάσεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν είναι η καλύτερη πολιτική επιλογή».
Ειδικότερα η ΔΑΚΕ αρνείται την ανάμιξη της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τόσο στην αυτο-αξιολόγηση, όσο και στην ατομική αξιολόγηση. Επίσης αρνείται την ανάρτηση της έκθεσης της αυτο-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας στην ιστοσελίδα του σχολείου, καθώς εκτιμά ότι αυτή μπορεί να οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Επιπροσθέτως, αρνείται την ανάμειξη των δήμων, των γονέων και των μαθητών στη διαδικασία σύνταξης της έκθεσης της αυτοαξιολόγησης με την αιτιολογία ότι «δεν έχουν καμία επιστημονική επάρκεια, για να κρίνουν το εκπαιδευτικό έργο της σχολικής μονάδας».
Η διαχρονική θέση της ΔΑΚΕ για την ατομική αξιολόγηση είναι η εξής:
  • Είμαστε υπέρ της ατομικής αξιολόγησης, που δε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
  • Η ατομική αξιολόγηση πρέπει να έχει ως στόχο την επισήμανση τυχόν αδυναμιών του εκπαιδευτικού και τη βελτίωσή του, ώστε να προκύψει το μέγιστο δυνατό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
  • Αρνούμαστε την ατομική αξιολόγηση που έχει ως στόχο την μισθολογική καθήλωση, την μισθολογική υποβάθμιση, την υποχρεωτική μετάταξη σε άλλο υπουργείο ή την απόλυση.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ