Αχαΐα: «Πάγωσαν» οι αγορές με τα… ταμεία «Black»! – Δεν αντέχουν τα τοπικά καταστήματα

Μέσα στην εβδομάδα στη «μάχη» των προσφορών μπήκαν σταδιακά και αλυσίδες από τον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, των αθλητικών ειδών, των καλλυντικών, προϊόντων για το σπίτι κτλ, με την αγορά να προθερμαίνεται από πολύ νωρίς ενόψει της 25ης Νοεμβρίου.

αγορές

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι ετοιμασίες της αγοράς, ενόψει της μάχης των προσφορών της Black Friday, που φέτος φαίνεται ότι θα είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη χρονιά. Το «σήμα» της έναρξης έδωσαν οι μεγάλες αλυσίδες με προϊόντα τεχνολογίας, ηλεκτρικές και οικιακές συσκευές, που ήδη βρίσκονται στον «αέρα».

Μέσα στην εβδομάδα στη «μάχη» των προσφορών μπήκαν σταδιακά και αλυσίδες από τον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, των αθλητικών ειδών, των καλλυντικών, προϊόντων για το σπίτι κτλ, με την αγορά να προθερμαίνεται από πολύ νωρίς ενόψει της 25ης Νοεμβρίου.

Ουσιαστικά το τριήμερο από την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου οπότε και θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά αναμένεται η κορύφωση των προσφορών της Βlack Friday, από μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Παράλληλα τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου ακολουθεί η Cyber Monday για να ολοκληρωθεί μια εκπτωτική περίοδος σχεδόν 15 ημερών.

Η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων του πρώτου 15ημέρου του Νοεμβρίου έφερε φέτος πιο νωρίς τις προσφορές της Black Friday, σε μία περίοδο που το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών πιέζεται λόγω της ακρίβειας που έφερε η ενεργειακή κρίση. Στο πλαίσιο αυτό οι προσφορές της Black Friday φέτος αναμένεται να επεκταθούν σε ακόμη μεγαλύτερο εύρος προϊόντων και υπηρεσιών.

Οι καταναλωτές από την πλευρά τους ελπίζουν σε «γενναίες» προσφορές στα προϊόντα ώστε να καλύψουν ανάγκες που είχαν αφήσει στην άκρη τους προηγούμενους μήνες, ενώ οι έμποροι σε τόνωση τους τζίρου και της εμπορικής κίνησης, η οποία μετά το καλοκαίρι παραμένει σε μεγάλο βαθμό υποτονική.

Ωστόσο, τα τοπικά καταστήματα, μάλλον αδυνατούν να ακολουθήσουν αυτή την πολυήμερη κούρσα προσφορών, ενώ η προσμονή μεγάλων εκπτώσεων σε πολλές περιπτώσεις έχει παγώσει το όποιο αγοραστικό ενδιαφέρον υπήρχε.

Ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Πατρών, Τάσος Νικολακόπουλος, λέει στην «Π», πως η τοπική αγορά υπόκειται αυτή τη στιγμή το μαρτύριο της σταγόνας. «Η κίνηση τις τελευταίες δύο εβδομάδες είναι τόσο περιορισμένη που θυμίζει εποχή lockdown. Και πως να μην είναι άλλωστε αφού απ’ την μια επιχειρήσεις και νοικοκυριά εξαντλούν τους προϋπολογισμούς τους, μόνο στα ανατιμημένα βασικά είδη, δηλαδή, ρεύμα-φαγητό-καύσιμο και από την άλλη, η ψευδαίσθηση την οποία έχουν δημιουργήσει οι ξένες πολυεθνικές, για δήθεν γιγάντιες εκπτώσεις έχουν παγώσει τα ταμεία σχεδόν ενάμιση μήνα. Αν και οι καταργημένες ενδιάμεσες εκπτώσεις βαφτίστηκαν -10ήμερο προσφορών- απορυθμίζοντας περαιτέρω την αγορά και προκαλώντας εκ νέου σύγχυση σε καταναλωτές, επιχειρήσεις και προμηθευτές οι τοπικές επιχειρήσεις θα δώσουν την μάχη τους και την φετινή Black Friday, που εδώ που τα λέμε διαρκεί σχεδόν ένα μήνα με ελληνική πατέντα, διεκδικώντας έτσι το μερίδιο που τους αναλογεί σε έναν άνισο αγώνα με τις ξένες πολυεθνικές προσφέροντας ευφάνταστες προσφορές στα ποιοτικά προϊόντα τα οποία διαθέτουν».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγιάλειας, Δημήτρης Ντερντές μετέφερε στην «Π», ότι κυρίως στην αγορά του Αιγίου, οι προσφορές έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στις βιτρίνες των καταστημάτων από την αρχή της εβδομάδας. Από ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές, μέχρι ρούχα και παπούτσια, τα καταστήματα μπαίνουν σιγά – σιγά σε ρυθμούς Black Friday. Θα διοργανώσει την ημέρα εκείνη -υπό την αιγίδα του Δήμου Αιγιάλειας- και κάποια event στο κέντρο της πόλης, για να τονώσει το καταναλωτικό ενδιαφέρον. Κιόσκια με δώρα για τα παιδιά και εκδηλώσεις θα διοργανωθούν στις οδούς Κλεομένους Οικονόμου και Ανδρέα Λόντου και Μητροπόλεως. «Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα ζεστό κλίμα στην αγορά, αλλά αυτή την περίοδο ο κόσμος ασχολείται με τις αγροτικές εργασίες της εποχής, ενώ οι λογαριασμοί του ρεύματος δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για ψώνια» τόνισε ο κ. Ντερντές και πρόσθεσε: «Η αγορά κινείται μόνο όταν μπαίνουν οι συντάξεις και τα επιδόματα και από εκεί κι έπειτα, περιμένουμε για τον επόμενο μήνα».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Δύμης, Βασίλης Καρβουνιάρης, ανέφερε στην «Π», ότι και οι επιχειρήσεις της Κάτω Αχαΐας έχουν μπει σε ρυθμούς Black Friday, με προσφορές σε όλη τη διαθέσιμη γκάμα των εμπορευμάτων, όμως, η κατανάλωση παραμένει υποτονική, όχι μόνο λόγω των οικονομικών δυσκολιών, αλλά και γιατί η περιοχή ασχολείται αυτή την περίοδο κατά βάση με αγροτικές εργασίες. Μάλιστα, όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καρβουνιάρης, «το ταμείο των εμπορικών επιχειρήσεων αυτή την εποχή είναι «black». Ο κ. Καρβουνιάρης ήταν και επικριτικός με την πλατφόρμα του «καλαθιού του νοικοκυριού» που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης. «Σπρώχνουν απροκάλυπτα τον κόσμο στις αλυσίδες και την ίδια στιγμή, εμάς τους μικρούς πάνε να μας σβήσουν από τον χάρτη του εμπορίου. Δεινοπαθούμε καθημερινά για να βγάλουμε ένα μεροκάματο και από την άλλη, έχουμε να ανταγωνιστούμε την διαφήμιση των μεγάλων καταστημάτων με τα «καλάθια του νοικοκυριού», είπε ο κ. Καρβουνιάρης. «Κάνω παράκληση στους καταναλωτές, να κοιτάξουν τα τοπικά καταστήματα και να στηρίξουν τους εμπόρους της διπλανής πόρτας και όλοι μαζί ως μια γροθιά να επιβιώσουμε», είπε.