Αεροδρόμιο Αράξου: Ο ιδιώτης φέρνει όρους και προϋποθέσεις

Τι σημαίνει η παραχώρηση του αεροδρομίου Αράξου σε ιδιώτη επενδυτή

Αεροδρόμιο Αράξου: Ο ιδιώτης φέρνει όρους και προϋποθέσεις

Προς ενιαία παραχώρηση και των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία παραμένουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου προσανατολίζεται το Υπερταμείο, όπως επισημάνθηκε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου με θέμα το επιχειρησιακό σχέδιό του για την περίοδο 2022 – 2024.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Υπερταμείου, Γρηγόρη Δημητριάδη, τα 22 κρατικά αεροδρόμια θα προκηρυχθούν ως «πακέτο» και όχι διαχωρισμένα σε ομάδες για να παραχωρηθούν για διάστημα 30 – 40 ετών.

Πρόκειται για τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και συγκεκριμένα για τα εξής: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.

Στόχος, σύμφωνα με τη διοίκηση του Υπερταμείου είναι να αποτελέσουν κρίσιμο μοχλό ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών καθώς έως το 2030 εκτιμάται ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης θα έχει αγγίξει το 40%.

Ο ΑΡΑΞΟΣ

Ο εμπειρότατος επιχειρηματίας του τουρισμού και πρώην πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αχαΐας Νίκος Παπαλέξης, δήλωσε στην «Π» ότι η παραχώρηση του αεροδρομίου σε ιδιώτη επενδυτή θα είναι μια θετική εξέλιξη για τον Αραξο και την τοπική οικονομία, αλλά υπό προϋποθέσεις.

Κατ΄αρχάς, δεν πρέπει να αυξηθούν τα τέλη υπηρεσιών όπως έγινε με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια. Οι τιμές για το παρεχόμενο σέρβις πρέπει να είναι συμβατές, για να μείνει οικονομικά ελκυστικό στις αεροπορικές εταιρίες το αεροδρόμιο Αράξου.

Δεύτερον, πρέπει να γίνουν επενδύσεις βελτίωσης των εγκαταστάσεων. Ο αερολιμένας αυτή τη στιγμή, είπε ο κ. Παπαλέξης, είναι ελλιπής σε προσωπικό και σε υποδομές, με αποτέλεσμα όταν φτάνουν δύο πτήσεις μαζί, οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται.

Τρίτον, ο επενδυτής θα πρέπει να φέρει και άλλες αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, για να ενισχυθεί ο εισερχόμενος τουρισμός στην περιοχή. Αυτή τη στιγμή, τόνισε ο κ. Παπαλέξης, γίνεται μια αξιόλογη προσπάθεια από την Ενωση Ξενοδόχων, για να φέρει low cost αεροπορικές εταιρείες το 2023 και η περιοχή να μην περιμένει μόνο από το τι θα μεταφέρουν οι tour operators του εξωτερικού.

«Ελπίζω το εγχείρημα να πετύχει, γιατί φέτος δυστυχώς η τουριστική σεζόν ξεκίνησε πολύ «ήρεμα», σε σχέση με άλλες περιοχές. Λείπει η ρωσική αγορά η οποία τα τελευταία χρόνια είχε μια μεγάλη αύξηση και πλέον, έχουμε περιοριστεί στην γερμανική αγορά που παραδοσιακά είναι πρώτη. Από την άλλη πλευρά, οι αγορές της Τσεχίας, της Σλοβακίας και της Αυστρίας, ξεκίνησαν μετά τις 15 – 20 Ιουνίου να μεταφέρουν τουρίστες στον Αραξο, με αποτέλεσμα η σεζόν να περιορίζεται φέτος στους 2 – 2,5 μήνες», είπε ο κ. Παπαλέξης.

ΨΑΧΝΟΥΝ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

Το κλίμα που διαμορφώνεται στην τουριστική αγορά της Αχαΐας, προκάλεσε τη σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης, εκ μέρους της Ενωσης Ξενοδόχων Αχαΐας πριν από ένα μήνα, όπου οι επιχειρηματίες αποφάσισαν να απευθυνθούν στην εταιρεία H&T Beyond Tourism, για την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στο αεροδρόμιο Αράξου, για τα έτη 2023-2025.

Με την προσπάθεια αυτή, θα επιχειρηθεί στην ουσία η επανατοποθέτηση του αεροδρομίου Αράξου και της περιοχής, στον διεθνή χάρτη τουριστικών προορισμών. Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των αρχικών στόχων της μελέτης, θα πρέπει να είναι η επαναφορά της αεροπορικής σύνδεσης με το αεροδρόμιο του Μπέργκαμο στη Βόρεια Ιταλία, με τη Γλασκόβη της Σκωτίας, κ.ά.

 

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις και τα νέα απο την Πάτρα

Για ακόμη περισσότερα νεα από την Πάτρα, την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, μπείτε στην ροή ειδήσεων του pelop.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ