Αεροδρόμιο Ζακύνθου: Εκπέμπουν SOS οι ηλεκτρονικοί εναέριας κυκλοφορίας για την αποκατάσταση του ραδιοβοηθήματος
Να σημειωθεί αρχικά ότι από το 2000 έως και σήμερα, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας με έγγραφα του προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επισημαίνει το πρόβλημα για την ασφάλεια των πτήσεων…
Για τα προβλήματα στην ασφάλεια των πτήσεων σε πολλά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μίλησε ο πρόεδρος της Ένωσης Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας Κώστας Κανδεράκης στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΙΟΝΙΑΝ TV.
Όπως σημειώνει το imerazante.gr, ο κ. Κανδεράκης αναφέρθηκε στον παλαιωμένο εξοπλισμό ασφαλείας, στα ραντάρ και στα ραδιοβοηθήματα, γεγονός που προβληματίζει και ανησυχεί τους ειδικούς. Η Ένωση έχει ενημερώσει εγγράφως τις αρχές αναμένοντας τις εξελίξεις…
Να σημειωθεί αρχικά ότι από το 2000 έως και σήμερα, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας με έγγραφα του προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επισημαίνει το πρόβλημα για την ασφάλεια των πτήσεων…
Όπως ανέφερε ο κ. Κανδεράκης: «Είναι γεγονός ότι έχουμε ένα τεράστιο πρόβλημα στη διαχείριση των ανταλλακτικών, των μετακινήσεων και των καυσίμων κίνησης, διότι υπάρχουν προγραμματισμένες συντηρήσεις για τα συστήματα και μετακινήσεις από βλάβες που προκύπτουν εκτάκτως και στην ουσία όλες αυτές οι διαδικασίες έχουν καταστρατηγηθεί…
Τα συστήματα μας είναι πάρα πολύ παλιά. Το έργο μας δεν αφορά μόνο τα ραντάρ, αλλά και τα συστήματα επικοινωνιών, τα ραδιοβοηθήματα, οι ραδιοφάροι κ.ά. Τα ραδιοβοηθήματα είναι πολύ παλιά. Τα ραντάρ χρειάζονται και αντικατάσταση για ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και νέων απαιτήσεων που προκύπτουν από την ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία. Όλα αυτά συντείνουν ότι πρέπει να γίνουν αναβάθμισης των συστημάτων αεροναυτιλίας, σε συνδυασμό, βέβαια, πάντα, διότι τα συστήματα από μόνα τους δεν μπορούν να σταθούν, με την αντίστοιχη αναπλήρωση του προσωπικού, η οποία έχει σταματήσει τα τελευταία 13 χρόνια. Η υποστελέχωση είναι το βασικότερο, διότι οι άνθρωποι είναι η ψυχή των συστημάτων».
«Τώρα που είναι χαμηλή η κίνηση, τα αεροσκάφη προσγειώνονται εξ όψεως, χωρίς τη χρήση του ραδιοβοηθήματος. Όμως το καλοκαίρι, είναι απαραίτητη η χρήση του ραδιοβοηθήματος, καθώς, ειδικά οι πτήσεις charter, συνηθίζουν να προσγειώνονται απογευματινές και νυχτερινές ώρες για να έχουν μικρότερα κόστη. Αλλιώς θα αναγκαστούν να έρθουν πιο νωρίς και θα αυξηθεί το κόστος των εισιτηρίων…»
Στο αεροδρόμιο της Ζακύνθου
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Κανδεράκης στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια με αυξημένη τουριστική κίνηση, ενώ εξήγησε τα θέματα που υπάρχουν στο αεροδρόμιο του νησιού μας με τα ραδιοβοηθήματα…
«Στα συγκεκριμένα αεροδρόμια (Ζακύνθου και Κεφαλονιάς) δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή πολιτικό ραντάρ. Ραντάρ προσέγγισης, τερματικά ραντάρ, υπάρχουν μόνο στα τέσσερα μεγάλα αεροδρόμια της Ρόδου, του Ηρακλείου, της Κέρκυρας και της Θεσσαλονίκης και τρία στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Όλο το FIR υποστηρίζεται από 6 ραντάρ διαδρομής και όλη η διαχείριση γίνεται από την εικόνα αυτή.
Παρόλα αυτά, στο αεροδρόμιο της Ζακύνθου εδώ και αρκετό καιρό υπάρχει πρόβλημα με τα ραδιοβοηθήματα VOR – DME, τα οποία πλημμύρισαν… Είναι στη νέα σύμβαση που έχει υπογραφεί να αντικατασταθούν. Με νύχια και με δόντια καταφέραμε οι ηλεκτρονικοί μηχανικοί μέχρι να γίνει η εγκατάσταση του νέου συστήματος -θα πρέπει να γίνει σε υπερυψωμένο σημείο για να μην έχουμε πάλι πλημμυρικά φαινόμενα – τις τελευταίες μέρες αποκαταστήσουμε την λειτουργία του ενός ραδιοβοηθήματος, ενώ για το άλλο, γίνονται ενέργειες για να αντικατασταθεί από άλλο ραδιοβοήθημα, να πάρουμε δηλαδή, ανταλλακτικά για να μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε τις βλάβες.
Αυτή τη στιγμή που είναι χαμηλή η κίνηση, τα αεροσκάφη προσγειώνονται εξ όψεως, δηλαδή με visual διαδικασίες, χωρίς τη χρήση του ραδιοβοηθήματος ή ενδεχομένως υπάρχει άλλη διαδικασία που είναι λίγο πιο δύσκολη, όμως το καλοκαίρι επειδή συνηθίζουν ειδικά οι πτήσεις charter να προσγειώνονται προς τις απογευματινές και νυχτερινές ώρες για να έχουν μικρότερα κόστη, είναι απαραίτητη η χρήση του ραδιοβοηθήματος, αλλιώς θα αναγκαστούν να έρθουν πιο νωρίς και θα αυξηθεί το κόστος των εισιτηρίων.
Απαγορεύεται να προσγειωθεί στα τυφλά. Τώρα που είναι χαμηλή η κίνηση με το φως της ημέρας μπορεί να προσγειωθεί, επιτρέπεται, δεν είναι εκτός διαδικασίας, δεν θέλω να μπαίνω ούτε στη δουλειά των πιλότων ούτε του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Σίγουρα, μετά, όταν θα αρχίσει να αυξάνεται η τουριστική κίνηση, αν δεν έχουμε τη χρήση το ραδιοβοηθήματος, δεν θα μπορούν να γίνονται πτήσεις κατά τις νυχτερινές ώρες.
Δεν κομίζουμε μήνυμα τρομοκρατικό ή τρομολαγνείας. Οι διαδικασίες θα ακολουθηθούν προκειμένου να είμαστε ασφαλείς, άρα αυτό που διακυβεύεται είναι να μην βγει η αεροπορική κίνηση του καλοκαιριού. Οι ζωές των ανθρώπων είναι πάνω από όλα. Πέρυσι καταφέραμε να εξυπηρετήσουμε 900.000 πτήσεις με ασφάλεια».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News