Αϊβαλής για τρένο: «Πολιτικά λάθη της Δημοτικής Αρχής και κυβερνητική υπαναχώρηση μας έφεραν στο αδιέξοδο»
Σκληρή κριτική από τον επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» τόσο προς το Υπουργείο για τις καθυστερήσεις στη χρηματοδότηση, όσο και προς τον Κώστα Πελετίδη για τη διαχρονική στρατηγική του.
Σε μια συνολική και αιχμηρή παρέμβαση για το μείζον ζήτημα της έλευσης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στην Πάτρα προχώρησε ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης του Δήμου, Βασίλης Αϊβαλής. Ο κ. Αϊβαλής επανέλαβε τη σταθερή θέση της παράταξής του «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» για πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής στον βασικό πολεοδομικό ιστό της πόλης, ξεκαθαρίζοντας ότι οποιαδήποτε άλλη λύση θα διχοτομήσει την Πάτρα και θα υποθηκεύσει τη βιώσιμη ανάπτυξή της.
Ωστόσο, ο κ. Αϊβαλής υπογράμμισε ότι η διεκδίκηση αυτή έχει οδηγηθεί σήμερα σε απόλυτο αδιέξοδο, επιρρίπτοντας ευθύνες τόσο στην κυβέρνηση όσο και στη Δημοτική Αρχή. Από τη μία πλευρά, κατηγόρησε την κυβέρνηση για υπαναχώρηση από τις δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού περί υπογειοποίησης από την οδό Κανελλοπούλου, σημειώνοντας ότι το Υπουργείο περιορίζεται πλέον σε αόριστες εξαγγελίες για το τμήμα Άγιος Διονύσιος – Άγιος Ανδρέας, έχοντας μεταθέσει την κατάθεση της πρότασης χρηματοδότησης από τον Μάρτιο για το φθινόπωρο. Παράλληλα, κατήγγειλε ότι το Υπουργείο αρνείται να αποστείλει στο ΤΕΕ το πλήρες σκεπτικό απόρριψης της προηγούμενης πρότασης.
Από την άλλη πλευρά, ο επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» άσκησε δριμεία κριτική στους χειρισμούς του Δημάρχου Κώστα Πελετίδη, κάνοντας λόγο για «διαχρονικά πολιτικά λάθη». Όπως ανέφερε, η Δημοτική Αρχή επέλεξε να απέχει από την τεχνική επιτροπή που συγκρότησε ο αρμόδιος Υπουργός, στερώντας από τον Δήμο την επίσημη ενημέρωση και τη δυνατότητα τεκμηριωμένης καταγγελίας. Επιπλέον, υπενθύμισε ότι όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε αποδεχθεί την κοστολογημένη πρόταση του ΤΕΕ για υπογειοποίηση από την Κανελλοπούλου, η Δημοτική Αρχή την απέρριψε μαξιμαλιστικά ζητώντας υπογειοποίηση από το Ρίο, με αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος, να εκτιναχθεί το κατασκευαστικό κόστος και η πόλη να βρεθεί αντιμέτωπη με ένα εξαιρετικά δυσμενές σκηνικό.
Καταλήγοντας, ο κ. Αϊβαλής τόνισε ότι ο αγώνας για το τρένο δεν μπορεί να εξαντλείται μόνο στις κινητοποιήσεις των δρόμων. Κάλεσε τον Δήμο Πατρέων να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλία και να συνεργαστεί με έγκριτους επιστημονικούς και τεχνικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού, ώστε να διαμορφώσει μια συμπαγή τεχνοκρατική θέση που θα πιέσει ουσιαστικά για την εξασφάλιση των απαραίτητων ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Η ανακοίνωση-δήλωση του Βασίλη Αϊβαλή
Η θέση μας ως παράταξη όσον αφορά τον τρόπο διέλευσης του τραίνου από την πόλη της Πάτρας είναι πολλάκις διατυπωμένη.
Υπογειοποίηση της ΝΣΓ στον βασικό πολεοδομικό ιστό της πόλης μας. Οτιδήποτε άλλο διχοτομεί την πόλη μας υποθηκεύει την πρόοδο της και είναι ενάντια σε κάθε προτεραιότητα του λαού της πόλης μας, τις νέες γενιές και στην βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής.
Στην άποψη αυτή όμως δεν είμαστε μόνοι μας. Το σύνολο των πολιτών της Πάτρας -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- επιθυμούν την υπογειοποίηση της ΝΣΓ.
Απέναντι σε αυτή τη σαφή βούληση της τοπικής κοινωνίας, η κυβέρνηση πλέον δεν δεσμεύεται για τίποτα συγκεκριμένο. Περιορίζεται σε εξαγγελίες περί διεκδίκησης χρηματοδότησης μόνο για το ιστορικό κέντρο της πόλης, στο τμήμα Αγίου Διονυσίου – Αγίου Ανδρέα. Μάλιστα, ενώ είχε δεσμευθεί ότι η σχετική πρόταση χρηματοδότησης θα κατατεθεί τον Μάρτιο, στη συνέχεια μετέθεσε την υποβολή της για το φθινόπωρο, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουμε ενημερωθεί για κάποια ουσιαστική εξέλιξη.
Την ίδια στιγμή, διακινούνται –τουλάχιστον σε δημοσιογραφικό επίπεδο– πληροφορίες για εναλλακτικό σενάριο υπόγειας χάραξης, σχεδόν ίδιου μήκους. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ενημέρωση προς εμάς για το περιεχόμενο ή την αξιολόγηση αυτών των σεναρίων.
Αλήθεια, πού βρίσκονται σήμερα οι δημόσιες δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού ότι θα «βάλει πλάτη» ώστε να χρηματοδοτηθεί και να υλοποιηθεί η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από την οδό Κανελλοπούλου;
Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν το Υπουργείο εξακολουθεί να μην έχει αποστείλει στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας το πλήρες σκεπτικό απόρριψης της πρότασης χρηματοδότησης, αλλά μόνο αποσπασματικά στοιχεία, γεγονός που δεν επιτρέπει την πλήρη αξιολόγηση των πραγματικών δεδομένων.
Και από την άλλη πλευρά, η Δημοτική Αρχή επαναλαμβάνει σοβαρά πολιτικά λάθη. Επέλεξε να μην συμμετάσχει στην τεχνική επιτροπή που συγκρότησε –έστω και προσχηματικά– ο αρμόδιος Υπουργός, η οποία περιορίστηκε άλλωστε σε μία μόνο συνεδρίαση. Ως αποτέλεσμα, ο Δήμος δεν έχει επίσημη εικόνα των όσων συζητήθηκαν, δεν μπορεί να ενημερώσει υπεύθυνα τους πολίτες ούτε να μπορεί να καταγγείλει τεκμηριωμένα τις λανθασμένες επιλογές του σχεδιασμού, ακριβώς επειδή απουσίαζε από τη διαδικασία.
Πολιτικά λάθη τα οποία κάνει εδώ και χρόνια η Δημοτική Αρχή. Όταν η κυβέρνηση Αλέξη Τσίπρα αποδέχτηκε την τεκμηριωμένη και κοστολογημένη πρόταση του ΤΕΕ για υπογειοποίηση από την Κανελλοπούλου, η Δημοτική Αρχή, αντί να στηρίξει αυτή τη σημαντική κατάκτηση ως ελάχιστη βάση διεκδίκησης και στη συνέχεια να επιδιώξει μια ακόμη καλύτερη λύση, επέλεξε να μην συναινέσει και να θέσει ως αποκλειστικό στόχο την υπογειοποίηση από το Ρίο, χωρίς καμία εξασφαλισμένη δέσμευση.
Το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι σήμερα ορατό. Τα χρόνια πέρασαν, το κόστος των υλικών και των κατασκευών αυξήθηκε δραματικά, τα οφέλη της υπογειοποίησης δεν διαφοροποιήθηκαν ουσιαστικά, και σήμερα η Πάτρα και οι πολίτες της βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα ιδιαίτερα δυσμενές αποτέλεσμα.
Η θέση μας για τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή είναι ξεκάθαρη. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε την υπογειοποίηση στον βασικό πολεοδομικό ιστό της πόλης (από Κανελλοπούλου), και θα συμμετάσχουμε ενεργά σε κάθε κινητοποίηση που υπηρετεί αυτόν τον στόχο.
Ωστόσο, η διεκδίκηση δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στις κινητοποιήσεις. Ο Δήμος οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλία, να συνεργαστεί, με όλους τους αρμόδιους επιστημονικούς και τεχνικούς φορείς, στην Ελλάδα και το εξωτερικό ώστε να διαμορφώσει τεχνοκρατικά την θέση του συμβάλλοντας ουσιαστικά σε πρόταση χρηματοδότησης της υπογειοποίησης τουλάχιστον στον βασικό δομημένο αστικό ιστό της Πάτρας.
Η αναμονή ότι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι θα υιοθετήσουν από μόνοι τους τις διεκδικήσεις της πόλης, χωρίς τεκμηριωμένη πίεση και οργανωμένη στρατηγική, ιδίως με τη σημερινή κυβερνητική στάση, δεν μπορεί να δημιουργεί καμία αισιοδοξία για το αποτέλεσμα.
Η «Πελοπόννησος» και το pelop.gr σε ανοιχτή γραμμή με τον Πολίτη
Η φωνή σου έχει δύναμη – στείλε παράπονα, καταγγελίες ή ιδέες για τη γειτονιά σου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News
