Ακρίβεια: Μπαράζ ελέγχων για πλασματικές εκπτώσεις, ποιες επιχειρήσεις μπαίνουν στο «μικροσκόπιο»

Οι ελεγκτές, με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, «σκανάρουν» καθημερινά τις τιμές χιλιάδων προϊόντων, εντοπίζοντας ύποπτες ανατιμήσεις ή παραβάσεις των μέτρων για την ακρίβεια, που ισχύουν έως το τέλος Οκτωβρίου.

Ακρίβεια: Μπαράζ ελέγχων για πλασματικές εκπτώσεις, ποιες επιχειρήσεις μπαίνουν στο «μικροσκόπιο»

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έλεγχοι της αγοράς, καθώς η κυβέρνηση προσπαθεί να περιορίσει φαινόμενα πλασματικών εκπτώσεων και αθέμιτης κερδοφορίας, ιδιαίτερα εν μέσω της περιόδου των θερινών εκπτώσεων, που λήγει το Σάββατο 30 Αυγούστου.

Οι ελεγκτές, με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, «σκανάρουν» καθημερινά τις τιμές χιλιάδων προϊόντων, εντοπίζοντας ύποπτες ανατιμήσεις ή παραβάσεις των μέτρων για την ακρίβεια, που ισχύουν έως το τέλος Οκτωβρίου.

Σημαντικό εργαλείο των αρχών αποτελεί η απαγόρευση προσφορών για τρεις μήνες σε προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί. Για παράδειγμα, εάν μια επιχείρηση εφαρμόσει έκπτωση ή προσφορά (π.χ. 1+1 δώρο) και στη συνέχεια προχωρήσει σε ανατίμηση, παραβιάζει τη νομοθεσία. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μέτρο ενδέχεται να μονιμοποιηθεί μετά τις 30 Οκτωβρίου.

Η ανάγκη για εντατικούς ελέγχους γίνεται πιο επιτακτική δεδομένου ότι ο πληθωρισμός στην Ελλάδα αυξήθηκε τον Ιούλιο στο 3,1% από 2,8% τον Ιούνιο. Μέσα σε έναν χρόνο, τα φρέσκα ψάρια ανέβηκαν κατά 7%, τα κρέατα 6,2%, τα φρούτα 19,3%, ο καφές 16,8%, τα προϊόντα αρτοποιίας 5,8%, το γιαούρτι 3,4% και το ψωμί 2%. Ακριβότερες είναι επίσης οι διακοπές, με αύξηση 6,4% στο πακέτο διακοπών και 6% στα ξενοδοχεία, μοτέλ και πανδοχεία.

Οι ελεγκτικές Αρχές εξετάζουν ήδη τα στοιχεία για τυχόν παραβάσεις, προκειμένου να επιβληθούν τα ανάλογα πρόστιμα σε επιχειρήσεις που δεν συμμορφώνονται.