Άμστερνταμ: «Φρένο» στις νυχτερινές πτήσεις και τα ιδιωτικά τζετ στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης

Γιατί το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, σκοπεύει να απαγορεύσει τις νυχτερινές πτήσεις και τα ιδιωτικά τζετ.

Άμστερνταμ

Το αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ, το μεγαλύτερο της Ευρώπης σε αριθμό απογειώσεων και προσγειώσεων, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι σκοπεύει να απαγορεύσει τις νυχτερινές πτήσεις και τα ιδιωτικά τζετ, ένα δραστικό μέτρο για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα αλλά και της ηχορύπανσης.

Όπως ανακοίνωσε ο γενικός διευθυντής του αεροδρομίου, το αεροδρόμιο θα απαγορεύει την απογείωση αεροσκαφών από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 6 το πρωί, καθώς και τις προσγειώσεις από τα μεσάνυχτα έως τις 5 τα ξημερώματα.

«Ο μοναδικός δρόμος που μπορούμε να ακολουθήσουμε είναι να γίνουμε πιο ήσυχοι και πιο καθαροί» τόνισε ο CEO του αεροδρομίου Ρούουντ Σόνταγκ. «Για υπερβολικά μεγάλο διάστημα σκεφτόμασταν μόνο την ανάπτυξη και δίναμε ελάχιστη προσοχή στο τίμημα που θα πληρώναμε» πρόσθεσε.

Με την εφαρμογή της νέας πολιτικής θα πραγματοποιούνται 10.000 λιγότερες πτήσεις σε ετήσια βάση.

Ακτιβιστές κατά της κλιματικής αλλαγής είχαν απομακρυνθεί διά της βίας από την πίστα του αεροδρομίου τον Νοέμβριο (Reuters)

Τα ιδιωτικά τζετ θα απαγορευτούν επειδή προκαλούν «δυσανάλογη ηχορύπανση και εκπομπές C02 ανά επιβάτη». Σε σύγκριση με μια τακτική πτήση, οι πτήσεις των ιδιωτικών αεροσκαφών παράγουν 20 φορές περισσότερο C02, σύμφωνα με τη διεύθυνση του αεροδρομίου.

Τον περασμένο Νοέμβριο, η ολλανδική αστυνομία συνέλαβε εκατοντάδες ακτιβιστές για το κλίμα που κατέλαβαν την πίστα του αεροδρομίου και κάθισαν μπροστά σε ιδιωτικά τζετ για να εμποδίσουν την απογείωσή τους.

Η Ολλανδία είχε ήδη ανακοινώσει ότι μέχρι το 2024 θα μειώσει τις πτήσεις από και προς το Σίπχολ σε 440.000 ετησίως, από περίπου 500.000 προτού ξεσπάσει η πανδημία της Covid-19.

Μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, όπως οι KLM, Delta και EasyJet, ανακοίνωσαν τον Μάρτιο ότι σκοπεύουν να προσφύγουν στη δικαιοσύνη για το πλαφόν στις πτήσεις.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / AFP