Ανατροπή και νέος ανάδοχος στην Πατρών – Πύργου

Η Εθνική οδός Πατρών-Πύργου χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ελλάδας με πολλά θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα κάθε έτος.

Ανατροπή και νέος ανάδοχος στην Πατρών - Πύργου

Έξι μήνες μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, έχουμε ανατροπή και νέο ανάδοχο για το έργο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην εθνική οδό Πατρών-Πύργου, ενός από τους χειρότερους δρόμους της χώρας, με δεκάδες θύματα.

Όπως έγινε χθες γνωστό, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αποκλείστηκαν τόσο η αρχική μειοδότρια του διαγωνισμού ΟΔΟΣ ΑΤΕ (ποσοστό έκπτωσης 53,65%), όσο και η δεύτερη ΤΕΚΑΛ (ποσοστό έκπτωσης 48,31%), με αποτέλεσμα να αναδειχθεί ως νέα μειοδότρια η τεχνική εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.

Για τις δύο πρώτες εταιρείες δεν έγιναν δεκτές οι διευκρινίσεις σχετικά με την προσφερόμενη έκπτωση. Έτσι, η ΑΚΤΩΡ αναλαμβάνει το έργο με έκπτωση 47,59%, η οποία βρέθηκε τρίτη στη σειρά από τις συνολικά 11 προσφορές έγιναν δεκτές και το ενδιαφέρον πλέον εστιάζεται στο αν θα έχουμε προσφυγές από τους άλλους διαγωνιζόμενους.

Οι 11 προσφορές ταξινομημένες κατά τις εκπτώσεις που δόθηκαν ήταν από: Οδός ΑΤΕ (53,65%), ΤΕΚΑΛ (48,31%), ΑΚΤΩΡ (47,59%), ΘΕΜΕΛΗ (45,09%), ΤΕΡΝΑ (42,74%), Κ/Ξ ΔΟΞΑ-ΑΕΤΕΘ (41,64%), ΙΝΤΕΡΚΑΤ (38%), ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ (36,48%), ΕΚΤΕΡ (36,37%), ΙΝΤΡΑΚΑΤ (33%), ΑΒΑΞ (21,03%).

Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός διεξήχθη φέτος στις 9 Φεβρουαρίου από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και έχει κόστος με ΦΠΑ 30 εκατ. ευρώ. Το έργο θεωρείται πρελούδιο για το μεγάλο έργο που αφορά την κατασκευή σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινά από το τέλος της Περιμετρικής Πατρών και θα φτάνει μέχρι τον Πύργο. Στο μεγαλύτερο μήκος του θα είναι σε νέα χάραξη από την υφιστάμενη εθνική οδό. Θα έχει μήκος 75 χλμ. και θα κατασκευαστεί ως τμήμα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Για να ξεκινήσουν τα έργα όμως, αναμένεται η τελική έγκριση από την DG Comp που ακόμα καθυστερεί.

Η Ε.Ο. Πατρών-Πύργου χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ελλάδας με πολλά θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα κάθε έτος. Το έργο στοχεύει στη δραστική μείωση των τροχαίων και τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς και τους επιβάτες.

Τι πρόκειται να γίνει

Η διάρκεια των έργων έχει εκτιμηθεί σε 12 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Στόχος είναι η θωράκιση του δρόμου να έχει επιτευχθεί μέχρι το τέλος του 2022.

Ο υφιστάμενος οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος, από το τέλος της παράκαμψης Πατρών μέχρι την αρχή της παράκαμψης Πύργου (πριν από το αστικό τμήμα Πύργου), έχει μήκος περί τα 80 χλμ. Το αρχικό τμήμα μήκους 12,80 χλμ. είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο, ενώ το υπόλοιπο τμήμα της οδού μέχρι το αστικοποιημένο τμήμα του Πύργου, με τις διαμορφωμένες παράπλευρες οδούς, έχει μήκος 66,70 χλμ..

Τα έργα που αποτελούν αντικείμενο της εργολαβίας, είναι κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων κατά μήκος της οδού, εκσκαφή – φρεζάρισμα του υφιστάμενου οδοστρώματος και διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού, νέες διαγραμμίσεις, εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, αντικατάσταση και συμπλήρωση πινακίδων, νέα στηθαία ασφαλείας σε μήκος περίπου 45 χλμ, φωτεινή σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους, οδοφωτισμός σε 7 υφιστάμενους κόμβους, κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών.

Με τις παρεμβάσεις αυτές, θα επιτευχθεί η άμεση αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, ενώ παράλληλα προχωρούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα οι ενέργειες για να κατασκευαστεί ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει τον Πύργο με την Αθήνα σε χρόνο μικρότερο από 3 ώρες.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ