Απαγορευτικά ναύλα και καύσιμα για Πατρινούς: Το 70% χωρίς διακοπές, ένας μισθός μόνο για τα μεταφορικά

Τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το κόστος σε διόδια και καύσιμα «καθηλώνουν» τους εκδρομείς προς το Αιγαίο, ακόμα και με το πιο φθηνό δρομολόγιο πλοίου. Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Γ. Λεχουρίτης μιλά στην «Π» για περίεργες αυξήσεις, καταγγέλλοντας καθαρή αισχροκέρδεια. Χαρακτηριστικά παραδείγματα μετάβασης οικογενειών σε νησιά.

Πειραιάς διακοπές Αντί για κάποιο ταξίδι με πλοίο από τον Πειραιά, πιο φθηνή η μετάβαση στα ηπειρωτικά, ακόμα και στο εξωτερικό

Απαγορευτικές είναι και φέτος για τις περισσότερες οικογένειες των Πατρινών, οι διακοπές σε κάποιο νησί του Αιγαίου, λόγω των πανάκριβων ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και του αυξημένου κόστους σε διόδια και καύσιμα, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η διαμονή και τα καθημερινά έξοδα.

Για παράδειγμα, τετραμελής οικογένεια με ΙΧ αυτοκίνητο, για να ταξιδέψει το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος από τον Πειραιά στη Σύρο και να επιστρέψει, θα χρειαστεί 561 ευρώ με το πιο φθηνό δρομολόγιο συμβατικού πλοίου.

Η ίδια οικογένεια αν θελήσει να ταξιδέψει στο Ηράκλειο με ΙΧ αυτοκίνητο, σε κατάστρωμα ή οικονομική θέση, θα πρέπει να πληρώσει 591 ευρώ. Με καμπίνα χρειάζεται 642 ευρώ. Στα παραπάνω κόστη, θα πρέπει να προστεθεί και ένα ελάχιστο ποσό περίπου 200 ευρώ κατά προσέγγιση, για καύσιμα και διόδια, για το ταξίδι μετάβασης και επιστροφής στην Πάτρα, όπως επίσης και για τις μετακινήσεις στο νησί διακοπών. Οπότε το συνολικό κόστος των μεταφορικών φτάνει έναν βασικό μισθό.

Καλοκαιρινές διακοπές αναχώρηση

Το 2023 με πρόφαση την αύξηση της τιμής στο πετρέλαιο, οι ακτοπλοϊκές αύξησαν τα ναύλα 40%

Τα κόστη έχουν εκτοξευθεί και για τα κυκλαδίτικα δρομολόγια με ταχύπλοα. Το απλό δρομολόγιο πλοίου χωρίς επιστροφή από τη Μήλο στην Αμοργό σε οικονομική θέση κοστίζει 105 ευρώ το άτομο, ενώ από τη Μήλο προς τη Σαντορίνη 93,70 ευρώ.

Το ταξίδι για ένα άτομο χωρίς επιστροφή από τη Νάξο στη Φολέγανδρο με ταχύπλοο τον Αύγουστο κοστολογείται στα 76,70 ευρώ, ενώ με συμβατικό πλοίο που εκτελεί άγονη γραμμή με πολλές στάσεις και μπορεί να εξυπηρετήσει αυτή τη μετάβαση, μόλις 10 ευρώ.

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), Γιώργος Λεχουρίτης

Γιώργος Λεχουρίτης

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), Γιώργος Λεχουρίτης, τονίζει ότι «δεν είναι τυχαίο ότι ο κόσμος προτιμάει περιοχές όπου δεν πληρώνει ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όπως η Λευκάδα και άλλοι κοντινοί προορισμοί», καθώς οι αυξημένες τιμές στα ναύλα των πλοίων, κάνουν απαγορευτικό το ταξίδι σε νησί.

«Περίπου το 70% των συμπολιτών μας δεν θα κάνει διακοπές. Είναι προτιμότερο να πάει κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό απ’ ό,τι στο εσωτερικό, καθώς θα του έρθει φθηνότερα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Λεχουρίτης.

«Το 2023 με πρόφαση την αύξηση της τιμής στο πετρέλαιο, οι ακτοπλοϊκές αύξησαν τα ναύλα 40%. Ομως, οι διεθνείς τιμές των καυσίμων έχουν πέσει από τότε. Γιατί δεν έπεσαν και οι τιμές των ακτοπλοϊκών;» διερωτάται,. καταγγέλλοντας καθαρή αισχροκέρδεια με την κυβέρνηση να παρακολουθεί αμέτοχη.

 

 

Διαβάστε επίσης:

 

Κυριάκος Μητσοτάκης: Αυξήσεις μισθών, ακρίβεια, παιδεία και υγεία οι προτεραιότητές μας

Supercar αξίας 2,5 εκατ. ευρώ έγινε στάχτη στην Αττική Οδό – Ισπανός που μένει στα ΗΑΕ ο ιδιοκτήτης του

Ο «Νέος Νοστράδαμος» επιμένει: Εξακολουθεί να προβλέπει ότι ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος ξεκινά σε λίγες μέρες

Συντάξεις: Πότε πληρώνονται για τον Ιούλιο