ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Πάτρα: Βροχή καταγγελιών για απάτες e-shops – Πληρώνουν και παραλαμβάνουν προϊόντα «μαϊμού»

Καταναλωτές που έχουν πέσει θύματα αυτών των απατών, επικοινώνησαν με την «Π» για να καταθέσουν και τη δική τους μαρτυρία – Δικογραφεία με 30 μηνύσεις καταναλωτών

Πάτρα

Μεγάλη απήχηση είχε το αποκλειστικό ρεπορτάζ της «Πελοποννήσου» για τον σχηματισμό δικογραφίας από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Πατρών, με βάση 30 μηνυτήριες αναφορές για απάτες με ηλεκτρονικές παραγγελίες ειδών από το διαδίκτυο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Πελοπόννησος», καταναλωτές από την Πάτρα και άλλες περιοχές της Ελλάδας, προέβαιναν σε παραγγελίες προϊόντων από σελίδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και e-shop και όταν παραλάμβαναν τα δέματα με courier, αφού πλήρωναν με αντικαταβολή το αντίτιμο, διαπίστωναν έκπληκτοι ότι μέσα σε αυτά υπήρχαν αντικείμενα ευτελούς αξίας ή απομιμήσεις που δεν είχαν καμία σχέση με την παραγγελία που είχαν πληρώσει ή ακόμα και άχρηστα πράγματα.

Καταναλωτές που έχουν πέσει θύματα αυτών των απατών, επικοινώνησαν με την «Π» για να καταθέσουν και τη δική τους μαρτυρία. Αναγνώστης ανέφερε ότι είχε παραγγείλει πουκάμισα, αλλά όταν παρέλαβε το δέμα, διαπίστωσε ότι μέσα σε αυτό υπήρχαν πιζάμες και μάλιστα χωρίς απόδειξη. Παρά τις διαμαρτυρίες του, δεν κατάφερε να πάρει πίσω τα χρήματα που είχε πληρώσει.

Ο αναγνώστης Δ.Τ. δήλωσε ότι και αυτός είχε παραλάβει ένα δέμα με προϊόντα που δεν αντιστοιχούσαν στην παραγγελία που είχε κάνει, επέστρεψε τα προϊόντα και πάλι του έστειλαν λάθος παραγγελία.

«Ολα αυτά τα μαγαζιά θα έπρεπε να υποχρεώνονται σε επιστροφή των χρημάτων αμέσως μετά την καταγγελία και αν δεν συμμορφώνονται με τους νόμους να τα κλείνουν» ανέφερε άλλος αναγνώστης στην «Π».

Από τα καταγγελλόμενα και τη διερεύνησή τους προκύπτει σειρά προβληματικών ζητημάτων, όπως:

– Τα συνοδευτικά δελτία αποστολής συνήθως δεν αναγράφουν στοιχεία αποστολέα, ενώ όπου αναγράφονται, αυτά είναι κατά κύριο λόγο ψευδή, αφού δεν αντιστοιχούν σε πραγματικές διευθύνσεις και σίγουρα όχι σε υπαρκτές επιχειρήσεις.

– Οι καταναλωτές διαπιστώνουν συχνά κατά την παραλαβή ότι τα προϊόντα δεν είναι αυτά που παρήγγειλαν ή ότι είναι απομιμητικά. .

Λόγω της απουσίας στοιχείων επικοινωνίας των επιχειρήσεων ή της γνωστοποίησης ψευδών στοιχείων, καθίσταται αδύνατον για τους καταναλωτές να λάβουν υποστήριξη μετά την πώληση ή να ασκήσουν τα νόμιμα δικαιώματά τους, όπως αυτό της υπαναχώρησης.