Δεν έχουν γίνει τα απαραίτητα για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου – Τι γίνεται στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Σχεδόν ένας μήνας μετρά από την μοιραία νύχτα της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου όπου συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στα Τέμπη σπέρνοντας τον θάνατο σε 57 ανθρώπους και αφήνοντας ακόμα πολλούς τραυματίες, ωστόσο καθώς φαίνεται στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν έχουν λυθεί τα προβλήματα που υπάρχουν για την περιβόητη επανεκκίνηση.

απαραίτητα

Οι χρόνιες παθογένειες και τα σοβαρά προβλήματα ασφαλείας των ελληνικών σιδηροδρόμων, ήταν σίγουρα ότι δεν θα διορθώνονταν μέσα σε λίγες εβδομάδες από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών που στοίχισε τη ζωή σε 57 πολίτες. Ωστόσο, όπως φαίνεται, και ελάχιστα 24ωρα πριν την επανεκκίνηση του πιο δημοφιλούς δρομολογίου -Αθήνα-Θεσσαλονίκη- δεν έχουν γίνει, προς το παρόν, ούτε τα απαραίτητα!

Ως εκ τούτου, και σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN και μαρτυρία κορυφαίου στελέχους του ΟΣΕ, τα δρομολόγια που είναι προγραμματισμένα να ξεκινήσουν την επόμενη εβδομάδα, βρίσκονται στον… αέρα!

«Δεν ξεκινάμε μέχρι νεωτέρας» ανέφερε το στέλεχος του ΟΣΕ, και ο λόγος είναι τα πολλά σημεία της επίμαχης γραμμής που παραμένουν «τυφλά» και χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας.

Το πρόβλημα αναφέρθηκε από τους μηχανοδηγούς, οι οποίοι αν δεν λυθεί, δεν διατίθενται να μπουν στα τρένα.

Χθες μάλιστα, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων δεν έδωσε άδεια για τη χρήση των ασυρμάτων, σε κάποια από αυτά τα τυφλά σημεία, όπως είναι οι σήραγγες, γεγονός που καταδεικνύει το πρόβλημα.

Σημειώνεται επίσης ότι χθες αποκαταστάθηκε ο φωτισμός στη σήραγγα του Πλαταμώνα, αλλά όχι σε αυτή των Τεμπών…

Οι αρμόδιοι αναζητούν αποτελεσματικές λύσεις μέσα στα αμέσως επόμενα 24ωρα, κάτι που θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο, και ως εκ τούτου είναι άγνωστο αν τελικά τα δρομολόγια πραγματοποιηθούν στην ώρα τους.

Τα σοβαρά προβλήματα παραμένουν όμως κι από την άλλη γραμμή, αυτή προς το Κιάτο, μόλις μια εβδομάδα πριν ξεκινήσουν τα προγραμματισμένα δρομολόγια του Προαστιακού.

Πριν από λίγες ημέρες η κάμερα του OPEN βρέθηκε στη σήραγγα της Κακιάς Σκάλας και κατέγραψε τις σοβαρές ελλείψεις στο φωτισμό, τον εξαερισμό και την πυρασφάλεια. Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία εργασία αποκατάστασης και η εικόνα εγκατάλειψης παραμένει η ίδια.

Τα συγκεκριμένα δρομολόγια που ξεκίνησαν χθες, συνεχίστηκαν σήμερα με εύλογη επιφυλακτικότητα από τους επιβάτες.

«Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στη Λάρισα»

Το κατώφλι του εφέτη-ανακριτή Λάρισας πέρασε σήμερα ο πρόεδρος των μηχανοδηγών όπου κατέθεσε ενώπιών του όλα τα έγγραφα που έχουν σταλεί σχετικά με την επικινδυνότητα των σιδηροδρομικών διαδρομών, με φόντο το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, κατέθεσε όλα τα έγγραφα και τα εξώδικα που είχανε σταλεί το προηγούμενο διάστημα σχετικά με την επικινδυνότητα των διαδρομών στον σιδηρόδρομο με τα οποία επί της ουσίας εντοπιζόταν ζητήματα ασφαλείας των επιβατών αλλά και των εργαζομένων στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train.

Αναφορικά με την τηλεδιοίκηση, σημείωσε ότι στη Λάρισα δεν υπάρχει και ότι το μόνο που υπάρχει εκεί είναι μόνο ο πίνακας χειρισμού. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και ο κ. Λάζου, ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου, ο οποίος υποστήριξε ότι, από το 2000 και μετά θα έπρεπε να έχουν γίνει πάρα πολλά έργα που να συντείνουν όλα στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου, τα οποία ωστόσο δεν έγιναν. Σημειώνεται ότι πως και ο ίδιος κατέθεσε ότι στο Σταθμό της Λάρισας δεν υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης.

Νωρίς το μεσημέρι προσήλθαν στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας δικηγόροι των θυμάτων προς παράσταση υποστήριξης της κατηγορίας και στόχο να αποδοθεί δικαιοσύνη.

Εν τω μεταξύ ο εφέτης-ανακριτής θα συνεχίσει τις κλήσεις μαρτύρων προς κατάθεση. Αύριο θα πραγματοποιηθούν οι απολογίες των δύο σταθμαρχών σε βάρος των οποίων εκκρεμούν διώξεις για διατάραξη στην ασφάλεια συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων.