Δημοτικά τέλη: Το σχέδιο να φύγουν από τους λογαριασμούς ρεύματος και να πληρώνονται σαν τον ΕΝΦΙΑ
Αλλαγή στον τρόπο είσπραξης των δημοτικών τελών προανήγγειλε στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος. Η κυβέρνηση εξετάζει νέο σύστημα πληρωμής, εκτός λογαριασμών ρεύματος, με μοντέλο που παραπέμπει στον ΕΝΦΙΑ.

Αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο πληρώνονται τα δημοτικά τέλη εξετάζει η κυβέρνηση, με στόχο να αποσυνδεθεί η είσπραξή τους από τους λογαριασμούς ρεύματος.
Το θέμα άνοιξε στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, κατά τη συζήτηση του Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καταθέτοντας νομοτεχνική βελτίωση που προετοιμάζει το έδαφος για τη δημιουργία νέου τρόπου είσπραξης των τελών από τους δήμους.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε, με τη σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ, αλλά και των υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προβλέπεται να δημιουργηθεί «ένα σύστημα καταβολής δημοτικών τελών όχι μέσω της ΔΕΗ αλλά μέσω και άλλων τρόπων» το επόμενο διάστημα.
Το μοντέλο του ΕΝΦΙΑ
Η λογική του σχεδίου παραπέμπει στο μοντέλο του ΕΝΦΙΑ, ο οποίος πληρώνεται μέσω της ΑΑΔΕ και όχι μέσω λογαριασμών κοινής ωφέλειας.
Για να προχωρήσει, όμως, η αλλαγή, θα πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί ο κατάλληλος μηχανισμός είσπραξης από τους δήμους. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρόκειται για άμεση αλλαγή στην καθημερινότητα των πολιτών, αλλά για κατεύθυνση που μπαίνει πλέον θεσμικά στο τραπέζι.
Ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης φέρνει ήδη αλλαγές στο πλαίσιο των δημοτικών επιβαρύνσεων, με την αντικατάσταση του ΤΑΠ και του Φόρου Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων από το Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης, όπως είχε παρουσιαστεί από το υπουργείο Εσωτερικών.
Τι σημαίνει για πολίτες και δήμους
Μέχρι σήμερα, τα δημοτικά τέλη εισπράττονται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, κάτι που έχει απασχολήσει τόσο τους δήμους όσο και τις εταιρείες ενέργειας.
Διαβάστε επίσης: Δημοτικά τέλη: Έρχεται το νέο «Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης» – Ποιοι κερδίζουν και ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα
Ο Θεόδωρος Λιβάνιος ανέφερε ότι ο διαχωρισμός της είσπραξης αποτελεί αίτημα και των εταιρειών ενέργειας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στόχος είναι να υπάρξει ένα νέο κανάλι πληρωμής, που θα επιτρέπει στους δήμους να εισπράττουν τα τέλη χωρίς να μεσολαβεί ο λογαριασμός ρεύματος.
Το ζήτημα συνδέεται με τη συνολικότερη αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας δήμων και περιφερειών, καθώς ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης συγκεντρώνει και εκσυγχρονίζει μεγάλο αριθμό διάσπαρτων διατάξεων που αφορούν την αυτοδιοίκηση.
Δεν αλλάζει άμεσα ο τρόπος πληρωμής
Πάντως, από τα όσα είπε ο υπουργός Εσωτερικών προκύπτει ότι η αλλαγή δεν θα εφαρμοστεί άμεσα. Η δημιουργία νέου μηχανισμού είσπραξης απαιτεί προετοιμασία, τεχνική υποδομή και συνεργασία ανάμεσα στους δήμους, τα συναρμόδια υπουργεία και τους εμπλεκόμενους φορείς.
Το βέβαιο είναι ότι το σημερινό μοντέλο, όπου τα δημοτικά τέλη εμφανίζονται μέσα στους λογαριασμούς ρεύματος, μπαίνει πλέον σε τροχιά επανεξέτασης.
Η «Πελοπόννησος» και το pelop.gr σε ανοιχτή γραμμή με τον Πολίτη
Η φωνή σου έχει δύναμη – στείλε παράπονα, καταγγελίες ή ιδέες για τη γειτονιά σου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News