Δυτική Αχαΐα: Μέτρα κλειστού αυτοκινητόδρομου σε δρόμο που περνάει μέσα από χωριά!

Τι αναφέρεται σε έγγραφο που υπογράφεται από το Δήμαρχο Σπύρο Μυλωνά και εστάλει στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Δυτική

Τα προβλήματα που δημιουργεί είναι περισσότερα από εκείνα που λύνει η νέα διαγράμμιση στην παλιά εθνική οδό Πατρών-Πύργου επισημαίνεται σε έγγραφο του Δήμου Δυτικής Αχαΐας προς το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Χαρακτηριστικά υπογραμμίζεται, μεταξύ άλλων, ότι η μία λωρίδα κυκλοφορίας και χωρίς την ύπαρξη Λωρίδας Έκτακτης Κυκλοφορίας (ΛΕΑ) καθιστά απαγορευτική την κίνηση απορριμματοφόρου για την αποκομιδή ενώ ταυτόχρονα υποχρεώνει το υπεραστικό ΚΤΕΛ να καταργήσει μια σειρά από στάσεις.

Το έγγραφο που υπογράφεται από το Δήμαρχο Σπύρο Μυλωνά και έχει τίτλο «Παρεμβάσεις στην παλιά εθνική οδό Πατρών-Πύργου» αναφέρει τα εξής:

«Ως γνωστόν ο δρόμος αυτός βρίσκεται σε καθεστώς σημαντικών παρεμβάσεων για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την ελαχιστοποίηση των τροχαίων ατυχημάτων. Ήδη αντικαθίσταται ο ασφαλτοτάπητας, γίνεται νέα διαγράμμιση, φωτισμός, κολωνάκια κλπ.

Δυστυχώς μέρος των μέτρων αυτών σχεδιάστηκε με την σκέψη του κλειστού αυτοκινητοδρόμου και όχι ενός δρόμου που διέρχεται μέσα από χωριά, καλλιέργειες και επιχειρήσεις και εξυπηρετεί με αποκλειστικό τρόπο την καθημερινότητα των κατοίκων των χωριών, τους αγρότες που καλλιεργούν τα κτήματά τους αλλά και διάφορους άλλους επαγγελματίες.

Έτσι τα προβλήματα που αναφύονται από την διαγράμμιση του οδοστρώματος, την τοποθέτηση οριοθετικών κιόνων, (κολωνάκια) και την παντελή έλλειψη κόμβων όπου θα μπορούν οι κάτοικοι των χωριών να μπαίνουν και να βγαίνουν από το δρόμο με ασφάλεια είναι μεγάλα και σημαντικά και χρήζουν άμεσης επίλυσης.

• Το πρώτο πρόβλημα που έχει ήδη παρουσιαστεί προέρχεται από την απουσία κόμβων, γεγονός που στερεί την δυνατότητα των κατοίκων για είσοδο και έξοδο από και προς τα χωριά, τις καλλιέργειες και τις επιχειρήσεις της περιοχής.

• Το δεύτερο πρόβλημα που δημιουργείται προέρχεται επίσης από την διαγράμμιση του καταστρώματος του δρόμου η οποία σε συνδυασμό με την απουσία κόμβων, επί της ουσίας διχοτομεί τα χωριά, αποκλείοντας την δυνατότητα μετάβασης από το ένα τμήμα του χωριού στο άλλο. Γεγονός που δυσχεραίνει την καθημερινότητα των κατοίκων αλλά και την άμεση επέμβαση μιας σειράς οχημάτων πρώτων βοηθειών όπως ασθενοφόρα, πυροσβεστικά κλπ

• Το τρίτο πρόβλημα που δημιουργείται μέσα στα χωριά είναι η περισυλλογή των απορριμμάτων. Λόγω του ότι στο δρόμο δεν υπάρχει ΛΕΑ και σε συνδυασμό με την οριοθετημένη με κολωνάκια μια λωρίδα ανά κατεύθυνση, θα δημιουργήσει τεράστιο μποτιλιάρισμα αυτοκινήτων πίσω από το απορριμματοφόρο κατά την αποκομιδή των απορριμμάτων. Ενώ το ίδιο θα συμβεί και με τα λεωφορεία που εκτελούν τα δρομολόγια σύνδεσης των χωριών με την Κάτω Αχαΐα και την Πάτρα.

• Επίσης μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται με την περιχαρακωμένη μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και της συχνότατης χρήσης του δρόμου αυτού από γεωργικά μηχανήματα. Συνέπεια αυτού είναι να δημιουργηθούν ουρές αυτοκινήτων και μποτιλιάρισμα χιλιομέτρων με τα ανάλογα αποτελέσματα.

• Ολοκληρώνοντας, η συχνή εναλλαγή σε μήκος λίγων χιλιομέτρων μιας η δυο λωρίδων κυκλοφορίας στο ένα ή στο άλλο ρεύμα δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την πρόκληση ατυχήματος.

Θεωρούμε ότι όλες οι ενέργειες που έχουν γίνει συσσωρεύουν πρόσθετα σοβαρά προβλήματα στον συγκεκριμένο δρόμο και δεν επιτυγχάνουν σε καμιά περίπτωση τον στόχο για ασφάλεια κατά την χρήση του.

Παρακαλούμε λοιπόν όπως ξαναμελετηθούν άμεσα οι παρεμβάσεις που έγιναν ειδικότερα μέσα και πλησίον των χωριών και να παρθούν όλα εκείνα τα μέτρα που θα οδηγήσουν στο να καταστεί ο δρόμος αυτός ασφαλής και λειτουργικός».