Δυτική Ελλάδα: Σχολεία χωρίς αναγκαίο προσωπικό, σε έναν νομό, από τους 12 νηπιαγωγούς που διορίστηκαν, οι 6 έλαβαν άμεσα άδεια
Όπως παραδέχθηκε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, η κατάσταση αυτή επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα τα σχολεία να ξεκινούν τη χρονιά με κενά που καλούνται να καλύψουν εκ των υστέρων οι αναπληρωτές

Σοβαρά κενά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς καταγράφονται και φέτος στη Δυτική Ελλάδα, καθώς από τους 690 νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς, οι 172 έκαναν χρήση άδειας αμέσως μετά τον διορισμό τους, ποσοστό που αγγίζει το 24,93%. Πρόκειται για σχεδόν έναν στους τέσσερις, γεγονός που αποτυπώνει το μέγεθος ενός προβλήματος που χαρακτηρίζεται πλέον «δομικό» για την ελληνική εκπαίδευση.
Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας: Γιατί η επένδυση εκατομμυρίων βρίσκεται σε αναμονή;
Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι για τους οποίους οι νεοδιορισθέντες δεν μπαίνουν ποτέ στην αίθουσα είναι οι άδειες κύησης, ανατροφής τέκνου και επαπειλούμενης κύησης. Σε έναν νομό, μάλιστα, από τους 12 νηπιαγωγούς που διορίστηκαν, οι 6 έλαβαν άμεσα άδεια, αφήνοντας τα σχολεία χωρίς το αναγκαίο προσωπικό. Οπως παραδέχθηκε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, η κατάσταση αυτή επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα τα σχολεία να ξεκινούν τη χρονιά με κενά που καλούνται να καλύψουν εκ των υστέρων οι αναπληρωτές.
Το φαινόμενο δεν περιορίζεται στη Δυτική Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία των Περιφερειακών Διευθύνσεων, περίπου το 23% των 9.158 μόνιμων διορισμών σε πανελλαδικό επίπεδο συνοδεύτηκε από άμεση αίτηση άδειας. Το ποσοστό είναι υψηλότερο σε περιοχές του Νοτίου Αιγαίου και του Ιονίου, όπου φτάνει έως και το 30%, ενώ στην Αττική περιορίζεται στο 16,1%. Η γεωγραφία της χώρας, σε συνδυασμό με το σύστημα μοριοδότησης, οδηγεί αρκετούς εκπαιδευτικούς να επιλέγουν διορισμό σε απομακρυσμένα μέρη γνωρίζοντας ότι σύντομα θα λάβουν άδεια –ώστε να κατοχυρώσουν μόρια για μελλοντική μετάθεση.
Η υπουργός χαρακτήρισε το πρόβλημα «δομικό», τονίζοντας ότι, σε αντίθεση με άλλες χώρες όπου οι προσλήψεις γίνονται αποκεντρωμένα από περιφέρειες ή δήμους, στην Ελλάδα οι πίνακες του ΑΣΕΠ είναι ενιαίοι για όλη τη χώρα. Ετσι, όταν προκύπτουν άδειες, το υπουργείο είναι υποχρεωμένο να τρέχει σε δεύτερη και τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Φέτος, μάλιστα, η δεύτερη φάση τοποθέτησης θα πραγματοποιηθεί νωρίτερα, στις 25-26 Σεπτεμβρίου, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες στα ολοήμερα και στην ειδική αγωγή.
Παρά την προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά εγκαίρως, η εικόνα παραμένει ίδια εδώ και δύο δεκαετίες: κάθε Σεπτέμβριο τα σχολεία ανοίγουν με ελλείψεις και οι πρώτοι μήνες αναλώνονται σε μετακινήσεις, αναπληρώσεις και προσαρμογές. Ενα πρόβλημα που, όπως όλα δείχνουν, δεν πρόκειται να λυθεί χωρίς ριζικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι διορισμοί και η διαχείριση των αδειών των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News