Δυτική Ελλάδα – Ζαΐμης: “Φυσικό αέριο, το πιστέψαμε, το διεκδικήσαμε”

Δυτική Ελλάδα - Ζαΐμης: "Φυσικό αέριο, το πιστέψαμε, το διεκδικήσαμε"

Για υλοποίηση ενός ονείρου δεκαετιών κάνει λόγο ο αντιπεριφερειάρχης Ερευνας και Επιχειρηματικότητας, Φωκίων Ζαΐμης, με αφορμή την έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας του δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης για το φυσικό αέριο, στο οποίο εξέχουσα θέση έχει η Αχαΐα και η Δυτική Ελλάδα.

ΤΟ ΕΡΓΟ

Το πρόγραμμα του διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) εγκρίθηκε από την ΡΑΕ πριν από λίγες ημέρες, όπως έχει γράψει η «Π». Το περιεχόμενό του περιλαμβάνει και τον αγωγό υψηλής πίεσης, διαμέτρου 16” και μήκους 120 χλμ., ο οποίος θα ξεκινά από κατάλληλο σημείο της Μεγαλόπολης και θα καταλήγει σε δύο μετρητικούς και ρυθμιστικούς σταθμούς, έναν για την πόλη της Πάτρας και έναν για την Βιομηχανική Περιοχή Πατρών. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 85 εκατ. €. Το έργο θα έχει συνέργεια με το ήδη ενταγμένο έργο του υγροποιημένου αερίου (LNG) και των υποδομών του.

ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ

Ο αντιπεριφερειάρχης τονίζει ότι η έλευση του φυσικού αερίου με αγωγό στην Πάτρα παίρνει «σάρκα και οστά» μετά από σκληρό αγώνα και προσήλωση στο στόχο εργασίας. «Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος κέρδισε το στοίχημα και ο αγωγός υψηλής πίεσης θα φθάσει επιτέλους στην περιοχή μας» επισήμανε ο Φ. Ζαΐμης, ο οποίος από τις πρώτες ημέρες ανάληψης των καθηκόντων  του ασχολήθηκε σοβαρά και με σχεδιασμό για την επίτευξη αυτού του έργου.

ΕΜΕΝΕ ΣΤΑ ΣΥΡΤΑΡΙΑ

«Ο αγωγός φυσικού αερίου είναι ένα μεγάλο έργο που ανασύραμε από τα πολιτικά συρτάρια που είχε οριστικά κλειδωθεί το 2011 και ενεργήσαμε σε πάρα πολλά επίπεδα, εντός και εκτός της Περιφέρειας, εντός και εκτός της χώρας, χωρίς να είμαστε πάντα ευχάριστοι, διότι ήμασταν πάντα προσηλωμένοι στον στόχο» δήλωσε στην «Π» και πρόσθεσε: «Ξεπεράσαμε εμπόδια τεχνικά, οικονομικά, πολιτικά με στοιχεία, μελέτη, δουλειά, τόλμη, λογική και πείσμα. Συνεχίζουμε προσηλωμένοι στον στόχο της αναβάθμισης της περιοχής με κάθε τρόπο. Κάποιοι το θεωρούσαν ανέφικτο, μη βιώσιμο, κάποιοι ακόμα και όταν το ανακοινώσαμε το 2020 δεν μας πίστευαν, τώρα τι θα πουν»;

ΣΧΕΔΙΟ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

Παράλληλα, ανοικτή παραμένει η συζήτηση για μελλοντικές επεκτάσεις και άλλων πόλεων της Περιφέρειας (πλην της Πάτρας, του Αγρινίου και του Πύργου). Μάλιστα, όπως είχε δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος (CEO) της Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ) Μάριος Τσάκας στον  5ο Ψηφιακό Διάλογο (Digital Dialogue), που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Regional Growth Conference από την εφημερίδα «Πελοπόννησος», μετά την κατασκευή του αγωγού, οι υποδομές του ΔΕΔΑ (δεξαμενές, αεροποιητές κ.ά.) δεν θα αχρηστευθούν, αλλά θα μπορούν να μεταφερθούν σε άλλες πόλεις της Δυτικής Ελλάδας. Στην ίδια ψηφιακή εκδήλωση η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli είχε δηλώσει ότι μετά την έγκριση του δεκαετούς αναπτυξιακού από τη ΡΑΕ, θα προχωρήσει η ωρίμανση των περιβαλλοντικών όρων του έργου κατασκευής του αγωγού, ό οποίος με τις τρέχουσες εκτιμήσεις θα μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι το 2026.

ΒΜ

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ