Έκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων την Πέμπτη – Παρουσιάζεται ο νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ

Λήγει σε δυο εβδομάδες, στις 31 Μαρτίου, η νέα προθεσμία που έδωσε η υπουργός Παιδείας στους Πρυτάνεις για να καταθέσουν προτάσεις για καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων

Σύνοδος

Έκτακτη  διαδικτυακή Σύνοδος Πρυτάνεων θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη , στη 1 το μεσημέρι , προκειμένου η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως να παρουσιάσει τα βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου για την τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τον ΔΟΑΤΑΠ.

Την έκτακτη Σύνοδο ζήτησε από τους Πρυτάνεις η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Στο μεταξύ λήγει σε δυο εβδομάδες, στις 31 Μαρτίου, η νέα προθεσμία που έδωσε  η υπουργός Παιδείας   στους Πρυτάνεις για να καταθέσουν προτάσεις  για καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων (σ.σ. η πρώτη προθεσμία είχε δοθεί επισήμως από την υπουργό Παιδείας  προς τους Πρυτάνεις για τις 30 Σεπτεμβρίου του 2021).

Η Ν. Κεραμέως   έθεσε στους Πρυτάνεις 15 κριτήρια  ,  για  την τελική εισήγησή τους για

  •    καταργήσεις Τμήματος/Τμημάτων
  •    συγχωνεύσεις με άλλο/-α Τμήμα/Τμήματα του ίδιου ή άλλου Ιδρύματος
  •    ουσιαστική αναμόρφωση και αναδιοργάνωση του προγράμματος σπουδών του/τους,

    Ειδικότερα  πρόκειται για τα εξής 15 κριτήρια:

Στοιχεία σχετικά με το γνωστικό αντικείμενο

1. Στοιχεία πληρότητας για την κάλυψη του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύει, όπως η καταλληλότητα της διάρθρωσης του προγράμματος σπουδών ως προς την κάλυψη του εύρους του επιστημονικού πεδίου,

2. Την κάλυψη αναγκών σύμφωνα με τις εξελίξεις κάθε επιστήμης, στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύει το Τμήμα και συγκριτικά στοιχεία σχετικά με αντίστοιχα προγράμματα σπουδών στον ευρωπαϊκό και διεθνή ακαδημαϊκό χώρο,

3. Επικάλυψη του επιστημονικού πεδίου που υπηρετεί κάθε πρόγραμμα σπουδών τόσο στην ίδια πόλη όσο και στην Επικράτεια,

Στοιχεία βιωσιμότητας

4. Το ενδιαφέρον υποψηφίων τα τελευταία έτη λειτουργίας τους,

5. Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του συστήματος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής,

6.  Ο αριθμός διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού και λοιπού υποστηρικτικού προσωπικού,

7. Ζητήματα υποδομών,

8. Η διεξαγωγή έρευνας,

9. Η οργάνωση προγραμμάτων σπουδών β ́ και γ ́ κύκλου,

10. Η λειτουργία εργαστηρίων και σε ποιο βαθμό αυτά αναπτύσσουν τυχόν παροχή υπηρεσιών προς τρίτους,

Πρόσβαση   στην αγορά εργασίας

11. Πρόσβασης των αποφοίτων στην αγορά εργασίας καθώς και

12. Ο βαθμός απορρόφησής τους σε αυτήν, αλλά και

13. Οι ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας,

Στοιχεία λοιπών δραστηριοτήτων και αναπτυξιακών δράσεων κάθε ακαδημαϊκής μονάδας

14. Οι δράσεις εξωστρέφειας και διεθνοποίησης των ακαδημαϊκών μονάδων,

15. Η ύπαρξη συνεργασιών με άλλα Πανεπιστήμια, ερευνητικούς και λοιπούς φορείς.