«Ένας άρχοντας στα χαλάσματα» – Όταν η Τίτα Μπονάτσου φωτογράφησε τον Σταμάτη Κόκοτα – ΦΩΤΟ
Η Τίτα Μπονάτσου θυμάται και αφηγείται στο pelop.gr την εμπειρία της με τον μεγάλο Σταμάτη Κόκοτα, όταν κλήθηκε να τον φωτογραφήσει για το εξώφυλλο του δίσκου του «Ένας καλεσμένος»
Ήταν 1988, όταν κυκλοφόρησε ο δίσκος του μεγάλου Σταμάτη Κόκοτα – ο οποίος έφυγε από τη ζωή την 1η Οκτωβρίου – με τίτλο «Ένας Καλεσμένος» από την Columbia.
Και ποιος δεν θυμάται το εμβληματικό αυτό εξώφυλλο, με τον Σταμάτη Κόκοτα μέσα στα χαλάσματα, να φοράει το σμόκιν του και να κοιτάει τον φωτογραφικό φακό. Αυτό όμως που ίσως δεν γνωρίζουν πολλοί είναι πως πίσω από αυτόν τον φακό καθόταν η γνωστή, Πατρινή φωτογράφος, Τίτα Μπονάτσου.
«Θυμάμαι σαν ένα «όνειρο απατηλό» την φωτογράφηση που είχα κάνει για τον Σταμάτη Κόκοτα μέσα στα ερείπια του τότε κτιρίου ΦΙΞ» λέει η ίδια.
Μιλώντας στο pelop.gr, η Τίτα Μπονάτσου, θυμάται εκείνη την εμπειρία και μας την περιγράφει: «Τότε ήμουν μικρή, φοιτήτρια στη Νέα Υόρκη και είχα έρθει στην Ελλάδα για καλοκαίρι. Με κάλεσαν και μου πρότειναν να κάνω το εξώφυλλο για τον δίσκο του Σταμάτη Κόκοτα με την Columbia. Εγώ τον γνώριζα ως όνομα, ως τραγουδιστή. Θυμάμαι πως τότε δεν υπήρχε στυλίστας, δεν υπήρχε τίποτα. Μου άφησαν όλη την σύλληψη της φωτογράφησης πάνω μου».
Ζητώντας της να μας περιγράψει όλη την διεργασία, η Τίτα Μπονάτσου σημειώνει: «Αυτό που μου ήρθε ως εικόνα εκείνη την στιγμή για το εξώφυλλο ήταν να τον φωτογραφήσω σαν άρχοντα μέσα στα χαλάσματα, το αντίθετο του «ένας μάγκας στα σαλόνια». Έτσι ο Σταμάτης Κόκοτας φωτογραφήθηκε ως ένας άρχοντας μέσα στο τίποτα, στο παλιό κτίριο του ΦΙΞ. Βέβαια, η φωτογράφηση ήταν μια υπερπαραγωγή. Ο χώρος δεν είχε ρεύμα, δεν είχε τίποτα και εγώ είχα μόνο μία βοηθό. Θυμάμαι να έχουν έρθει φορτηγά από την εταιρία για να μας παρέχουν ρεύμα για να μπορέσουμε να κάνουμε την φωτογράφηση, μπαλαντέζες σε όλο τον χώρο».
Και κάπου εκεί μπαίνει στην εικόνα και ο Σταμάτης Κόκοτας: «Μπήκε μέσα και ήταν πολύ μπλαζέ, δεν μίλαγε, απλά κοίταγε γύρω – γύρω. Του φέραμε το σμόκιν και είχαμε φέρει μία πανάκριβη πολυθρόνα για να καθίσει. Παράλληλα είχαμε φέρει και ένα μοντέλο, το οποίο όμως δεν του ταίριαζε ως εικόνα και αποφάσισε να φωτογραφηθεί μόνος του. Τότε γυρνάει και μου λέει «Θέλεις να ποζάρεις εσύ; Σου δίνω όσα θες!». Εγώ αρνήθηκα και του είπα πως είμαι η φωτογράφος. Κάπως έτσι έσπασε σε ο πάγος μεταξύ μας και αρχίσαμε να κάνουμε πλάκα μεταξύ μας, άρχισε να κάνει αστεία και όλα κύλησαν πολύ καλά».
Όταν την ρωτήσαμε ως «φοβήθηκε» λιγάκι, ούσα νέα και βρισκόμενη μπροστά σε έναν τόσο μεγάλο καλλιτέχνη, η Τίτα Μπονάτσου απαντάει αφοπλιστικά: «Δεν φοβήθηκα καθόλου. Είχα το δικό μου κομμάτι, εγώ είχα τον έλεγχο. Και ναι μεν ήταν ο Κόκοτας αλλά έκανε ό,τι του έλεγα, καθώς η ιδέα ήταν δική μου. Βέβαια, του άρεσε και του ίδιου η ιδέα». Και όταν την ρωτάμε να μας περιγράψει τον άνθρωπο που γνώρισε σημειώνει: «Είχε αυτό το «βάρος» του άνδρα της παλιάς κοπής, που δεν λέει πολλά μέχρι ο ίδιος να το θελήσει. Μετά «λύθηκε» και είχε πολύ πλάκα».
Αυτή ήταν και η μοναδική συνεργασία που είχε η Τίτα Μπονάτσου με τον Σταμάτη Κόκοτα. «Με κάλεσε να πάω στα μπουζούκια να τον δω, πήγα, περάσαμε ωραία, αλλά μετά έφυγα και πάλι από την Ελλάδα και δεν συνεχίστηκε αυτή η σχέση». Όμως η ίδια θα θυμάται πάντα εκείνη την συνεργασία ως «μία ωραία στιγμή» και θα την αναλογίζεται κάθε φορά που μπαίνει το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, το οποίο πλέον υπάρχει εκεί που κάποται υπήρχαν τα χαλάσματα του ΦΙΞ.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News