Ευρωπαϊκή «ανατροπή»: Το ηλεκτρικό ποδήλατο δεν έχει υποχρέωση ασφάλισης
Η ευρωπαϊκή δικαιοσύνη, με απόφασή της σήμερα, έκρινε ότι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο δεν μπορεί να θεωρηθεί όχημα με κινητήρα και δεν έχει την υποχρέωση για ασφαλιστική κάλυψη που έχουν οι μοτοσικλέτες, τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά!
Είναι ή όχι όχημα το ηλεκτρικό ποδήλατο; Πρέπει ή όχι ο κάτοχός του να το ασφαλίζει όπως κάνει με ένα αυτοκίνητο ή μια μηχανή; Απάντηση έσωσε δικαστήριο της Ε.Ε. και είναι… βόμβα!
Η ευρωπαϊκή δικαιοσύνη, με απόφασή της σήμερα (12.10.2023), έκρινε ότι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο δεν μπορεί να θεωρηθεί όχημα με κινητήρα και δεν έχει την υποχρέωση για ασφαλιστική κάλυψη που έχουν οι μοτοσικλέτες, τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά!
Αιτία για την απόφαση αυτή ήταν διένεξη για τα δικαιώματα αποζημίωσης έπειτα από ένα δυστύχημα.
«Ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ποδήλατο δεν έχει την υποχρέωση ασφάλισης που έχουν τα αυτοκινούμενα οχήματα επειδή δεν κινείται αποκλειστικά με τη δύναμη μιας μηχανής», αιτιολόγησε την απόφασή του το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
Σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα, τα οποία απαιτούν και μυική δύναμη για να προχωρήσουν, τα οχήματα που κινούνται αποκλειστικά με μηχανική δύναμη μπορούν να προκαλέσουν βαρύτερες σωματικές ή υλικές βλάβες επειδή «μπορούν να κινούνται αισθητά πιο γρήγορα», υπογράμμισε το Δικαστήριο.
Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με έδρα το Λουξεμβούργο, ερωτήθηκε από το βελγικό Ακυρωτικό Δικαστήριο στο πλαίσιο διένεξης έπειτα από σοβαρό δυστύχημα που σημειώθηκε κοντά στην Μπριζ, στο ολλανδόφωνο βόρειο τμήμα του Βελγίου.
Ένας ποδηλάτης που κυκλοφορούσε με ηλεκτρικό ποδήλατο χτυπήθηκε από αυτοκίνητο και τραυματίσθηκε βαριά. Πέθανε μερικούς μήνες αργότερα.
«Κατά τη δικαστική διαδικασία που ακολούθησε για να διαπιστωθεί ενδεχόμενο δικαίωμα σε αποζημίωση, προέκυψε διένεξη αναφορικά με το νομικό χαρακτηρισμό του ποδηλάτου με ηλεκτρική υποβοήθηση: πρέπει ή όχι να θεωρείται “όχημα”;», συνόψισε το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το ίδιο απάντησε αρνητικά στην ερώτηση αυτή.
Βασίσθηκε σε μια ευρωπαϊκή οδηγία του 2009 σχετικά με «την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που απορρέει από την κυκλοφορία αυτοκινούμενων οχημάτων». Πρόκειται για ένα κείμενο που αφορά τα οχήματα «τα οποία κινούνται αποκλειστικά μέσω μηχανικής δύναμης».
Στο υπό εξέταση θανατηφόρο δυστύχημα «ο νομικός χαρακτηρισμός του εν λόγω ποδηλάτου έχει κρίσιμη σημασία για να προσδιορισθεί αν το θύμα οδηγούσε ένα “αυτοκινούμενο όχημα” ή αν μπορεί να αιτηθεί αυτόματη αποζημίωση ως “ήπιος χρήστης του δρόμου” σύμφωνα με το βελγικό δίκαιο», ανέφερε το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η υπόθεση πρόκειται τώρα να επανεξετασθεί από τη βελγική δικαιοσύνη.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News