Εξελίξεις στο Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας: Οι θεσμικοί ζητούν επίσημη ενημέρωση

Μια τόσο σημαντική εξέλιξη είναι απορίας άξιο πώς θα συμβεί χωρίς ενημέρωση των μετόχων;

Εξελίξεις στο Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας: Οι θεσμικοί ζητούν επίσημη ενημέρωση

Σε νέα φάση περνά η υπόθεση του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας, καθώς ο επιχειρηματίας Μάριος Ηλιόπουλος κατέθεσε δεσμευτική πρόταση εξαγοράς των μετοχών, προς το διοικητικό συμβούλιο της «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ». Η πρόταση αυτή δεν έχει γνωστοποιηθεί επίσημα στους μετόχους της εταιρείας, όπως καμία άλλη πληροφορία για τις επαφές της διοίκησης με τον κ. Ηλιόπουλο. Σύμφωνα, ωστόσο, με πληροφορίες, η πρόταση αφορά στην απόκτηση του 85% των μετοχών του Αυτοκινητοδρομίου έναντι ποσού 4,140 εκατ. ευρώ, καθώς το υπόλοιπο 15% εκτιμάται πως είναι «παγωμένο» σε εκκρεμείς κληρονομικές διαδικασίες μετόχων που έχουν αποβιώσει. Εξ αυτών, ποσό 600.000 ευρώ θα διατεθεί για την εξόφληση οφειλής προς τη μελετητική εταιρεία Noisis, ποσό 20.000 ευρώ θα διατεθεί στην Intrum για την εξόφληση δανειακής υποχρέωσης και 20.000 ευρώ αφορούν νομική υποστήριξη. Στην πρόταση διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση που δεν εξασφαλιστεί το 85% των μετοχών, η συμφωνία δεν θα προχωρήσει.

Πριν από την οριστική ολοκλήρωση της συμφωνίας προβλέπεται η διενέργεια οικονομικού και νομικού ελέγχου της εταιρείας του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής προτείνεται από τον επενδυτή να πραγματοποιηθεί το αργότερο έως τις 31 Ιουλίου, ημερομηνία μέχρι την οποία παραμένει σε ισχύ και η δεσμευτική προσφορά.

Η υποβολή της πρότασης συνοδεύτηκε και από την πρώτη δημόσια τοποθέτηση του επιχειρηματία, κατά την έλευσή του την περασμένη Κυριακή στην Πάτρα, σε εκδήλωση για την παρουσίαση του πρωταθλήματος ποδοσφαίρου που κατάκτησε η ΠΑΕ ΑΕΚ. Ο κ. Ηλιόπουλος είπε συγκεκριμένα: «Εύχομαι και ελπίζω όλοι οι αρμόδιοι τοπικοί φορείς και παράγοντες να είναι εδώ και να ενεργήσουν άμεσα τα δέοντα, χωρίς γραφειοκρατίες και εμπόδια, για να γίνει πραγματικότητα το μεγάλο όνειρο όχι μόνο της Πάτρας, αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας».

ΠΙΕΣΕΙΣ

Η δήλωση ήταν σαφής ένδειξη πίεσης προς τους τοπικούς φορείς που συμμετέχουν στο μετοχικό σχήμα για να στηρίξουν άμεσα την πρόταση, κλίμα το οποίο καλλιεργείται έντονα τις τελευταίες ημέρες και από άλλες πλευρές, καθώς ο επενδυτής για να αποκτήσει πλήρη κυριότητα του ακινήτου που αποτελεί και το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας, θα πρέπει να συγκεντρώσει τουλάχιστον το 67% των μετοχών.

Ωστόσο, μια τόσο σημαντική εξέλιξη είναι απορίας άξιο πώς θα συμβεί χωρίς ενημέρωση των μετόχων τόσο για την πρόταση του κ. Ηλιόπουλου όσο και για τις ενέργειες της διοίκησης, λαμβάνοντας μόνο υπόψη τα οικονομικά δεδομένα, που εκ πρώτης όψεως δείχνουν θετικά.

Η διοίκηση της εταιρείας θεωρεί την πρόταση Ηλιόπουλου πολύ συμφέρουσα οικονομικά, ισχυριζόμενη ότι ξεπερνά κατά πολύ τη σημερινή αξία του ακινήτου, ενώ καλύπτει και τις οικονομικές εκκρεμότητες που υπάρχουν.

Για τους θεσμικούς φορείς όμως που συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο του Αυτοκινητοδρομίου με ένα συνολικό ποσοστό περίπου 35% (Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Δήμος Ερυμάνθου, Δήμος Πατρέων, ΔΕΥΑΠ, Επιμελητήριο Αχαΐας, Περιφερειακή Ενωση Δήμων, Εκκλησιαστικό Συμβούλιο Χαλανδρίτσας), όπως είναι λογικό και επιβεβλημένο, η λήψη απόφασης εκ μέρους τους, δεν μπορεί να γίνει πρόχειρα και βεβιασμένα, με βάση μία δημόσια δήλωση ή πληροφορίες που διαρρέουν στον Τύπο.

Εχουν επενδύσει χρήματα που προέρχονται από δημοσίους πόρους και οφείλουν να εξετάσουν το ακριβές τίμημα, τους όρους της συμφωνίας, τις δεσμεύσεις του επενδυτή, το χρονοδιάγραμμα, τις εγγυήσεις υλοποίησης, τις συνέπειες για τους υπόλοιπους μετόχους, τυχόν νομικά ή φορολογικά ζητήματα.

Διαβάστε επίσης: Αυτοκινητοδρόμιο: Δεδομένη η βούληση

ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
Επιπλέον, για την αξιολόγηση της πρότασης, οι θεσμικοί φορείς περιμένουν επίσημη και αναλυτική ενημέρωση, προφανώς σε έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων, προκειμένου όλοι να έχουν πλήρη εικόνα πριν λάβουν τις αποφάσεις τους. Αυτό επιβάλλει το νομικό πλαίσιο και οι κανόνες ορθής εταιρικής διακυβέρνησης. Ιδιαίτερα για τους φορείς που διαχειρίζονται δημοσίους πόρους, η διαφάνεια και η δημόσια λογοδοσία αποτελούν αυτονόητη υποχρέωση. Η επένδυση δημοσίων πόρων σε μια κατά βάση ιδιωτική πρωτοβουλία, επιβάλλει την πλήρη ενημέρωση των πολιτών και των εκπροσώπων τους για το περιεχόμενο της συμφωνίας, τις προοπτικές ανάπτυξης του ακινήτου και τα οφέλη που αναμένεται να προκύψουν από την ενδεχόμενη μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.

Σε κάθε περίπτωση, η πρώτη δημόσια τοποθέτηση απέναντι στην πρόταση Ηλιόπουλου ήρθε από την πλευρά της Περιφέρειας, μέσω του εκπροσώπου της στο ΔΣ, αντιπεριφερειάρχη Φωκίωνα Ζαΐμη, ο οποίος είπε τα εξής: «Ως Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και όλοι οι θεσμικοί Φορείς κατέχουμε από τις μετοχές της Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ και συμμετέχουμε στο ΔΣ, με μοναδικό στόχο να διασφαλίζονται όλες οι αναγκαίες συνθήκες και προϋποθέσεις στην κατασκευή και λειτουργία του αυτοκινητοδρομίου για την περιοχή μας και τους πολίτες. Αυτό που για εμάς απομένει είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας αποτίμησης των μετοχών των θεσμικών Φορέων από ανεξάρτητους ελεγκτές -η οποία διαδικασία είναι σε εξέλιξη και προς περάτωση- για να προχωρήσουμε μαζί με τον επενδυτή στη συμφωνία που θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου».
Να σημειωθεί πως η διοίκηση της εταιρείας έχει ζητήσει από ορκωτό ελεγκτή να προβεί άμεσα σε αποτίμηση της αξίας του ακινήτου στην περιοχή Ρέντες Χαλανδρίτσας, για να προσδιοριστεί και η σημερινή αξία των μετοχών τους.

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ: «ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ»

Το Επιμελητήριο Αχαΐας σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες το βράδυ αναφέρει ότι παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν το έργο του Αυτοκινητοδρομίου Πατρών και θεωρεί ότι διαφαίνεται ευκαιρία για να προχωρήσει επιτέλους μία επένδυση με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα για την Αχαΐα και τη Δυτική Ελλάδα συνολικά.

Η εκπεφρασμένη πρόθεση του επενδυτή κ. Μάριου Ηλιόπουλου, σε συνδυασμό με τη βούληση των θεσμικών φορέων της περιοχής να στηρίξουν την προσπάθεια, μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις, ώστε ένα έργο που για πολλά χρόνια παρέμενε σε εκκρεμότητα να περάσει σε φάση υλοποίησης.

Το Αυτοκινητοδρόμιο δεν αποτελεί μόνο μία αθλητική εγκατάσταση. Πρόκειται για μία επένδυση με δυνατότητες δημιουργίας θέσεων εργασίας, προσέλκυσης επισκεπτών, ενίσχυσης της τοπικής επιχειρηματικότητας και ανάδειξης της Αχαΐας ως σημείου αναφοράς στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, τον θεματικό τουρισμό και την προαγωγή εφαρμοσμένων τεχνολογιών και καινοτομίας.

Το Επιμελητήριο Αχαΐας θεωρεί ότι η συγκυρία επιβάλλει θεσμική υπευθυνότητα και συνεννόηση, ώστε να διασφαλιστούν οι όροι για την προώθηση του έργου.

Παράλληλα, ακριβώς επειδή η προοπτική υλοποίησης του έργου έχει δημιουργήσει σοβαρές προσδοκίες στην τοπική κοινωνία και στον επιχειρηματικό κόσμο, το Επιμελητήριο Αχαΐας θεωρεί ότι απαιτείται από όλους όσοι χειρίζονται την υπόθεση η μέγιστη δυνατή υπευθυνότητα και διαφάνεια. Προς την κατεύθυνση αυτή, κρίνεται αναγκαία η επίσημη και αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τις προτάσεις, τις προθέσεις και τον συνολικό σχεδιασμό του επενδυτή, ώστε μέτοχοι και θεσμικοί φορείς να μπορούν να τοποθετηθούν με πληρότητα και ευθύνη και να συνεισφέρουν αποτελεσματικά. Και τούτο διότι η αξιοποίηση επενδύσεων που δημιουργούν προστιθέμενη αξία για την τοπική οικονομία αποτελεί χρέος και ευθύνη όλων.

Η «Πελοπόννησος» και το pelop.gr σε ανοιχτή γραμμή με τον Πολίτη

Η φωνή σου έχει δύναμη – στείλε παράπονα, καταγγελίες ή ιδέες για τη γειτονιά σου.

Viber: +306909196125